Inloggen
Menu
Home
Over ons
Doelstelling
Organisatie
Bestuur
Medewerkers
RvA
ANBI rapportage
Beleidsplan
Jaarverslag 2022
Jaarverslag 2021
Jaarverslag 2020
Jaarverslag 2019
Jaarverslag 2018
Jaarverslag 2017
Jaarverslag 2016
Jaarverslag 2015
Privacy
Sponsoren
Zoeken
Schip
Database
Kronieken
Zeebrievenregister (19e Eeuw)
Akten (19e Eeuw)
Gebeurtenissen
Scheepstypen/kenmerken
Rederij/scheeps(mede-)eigenaar
Database
Part Eigenaren (19e Eeuw)
Zeebrievenregister (19e Eeuw)
Akten (19e Eeuw)
Scheepswerf
Werf informatie
Werf bouwlijsten
Machinebouwer
Gezagvoerder
Zeemanscollege
Kronieken
Monsterrollen
Scheepsnaam
Familienaam
Gebeurtenissen
Foto's
Historie
Bronnen
Maritiem Portal
Koopvaardijvloot
Research
Omvang en Mutaties
Lijsten Koning
Koopvaardijvloot 1826
Zuidelijke Nederlanden 1830
Collecties
Gezagvoerders 19e eeuw
Zeemanscolleges
Kaaphoornvaarders
Sonttol registers
Maritiem Digitaal
Publicaties
Scheepsregisters
Boeken/Naslagwerken
Zeebrieven Teun van der Zee
Diverse
Links
Contact
NANNY - ID 4459
Terug naar het overzicht
In dienst
Onder Nederlandse Vlag tussen:
0000-00-00 / 0000-00-00
Identification Data
Bouwjaar:
1949
Classification Register:
Bureau Veritas (BV)
IMO nummer:
5369700
Nat. Official Number:
2397 Z GRON 1948
Categorie:
Cargo vessel
Voorstuwing:
Motor Vessel
Type:
General Cargo schip
Type Dek:
Flush deck
Masten:
One mast
Rig:
2 derricks
Material Hull:
Steel
Dekken:
1
Construction Data
Scheepsbouwer:
Scheepswerf 'Doornbos'
, Tjamsweer, Groningen, Netherlands
Werfnummer:
82
Launch Date:
1948-10-09
Delivery Date:
1949-02-01
Technical Data
Engine Manufacturer:
D. & Joh. Boot N.V., Motorenfabriek 'De Industrie'
, Alphen aan den Rijn, Zuid-Holland, Netherlands
Motor Type:
Motor, Oil, 4-stroke single-acting
Number of Cylinders:
3
Power:
120
Power Unit:
BHP (APK, RPK)
Eng. additional info:
Industrie Type (250x350)
Speed in knots:
8
Number of screws:
1
Gross Tonnage:
200.00 Gross tonnage
Net Tonnage:
130.00 Net tonnage
Deadweight:
285.00 tonnes deadweight (1000 kg)
Grain:
10500 Cubic Feet
Bale:
9600 Cubic Feet
Length 1:
36.00 Meters Length overall (Loa)
Length 2:
33.40 Meters Length between perpendiculars (Lbp)
Beam:
6.25 Meters Breadth, extreme
Depth:
2.27 Meters Depth, moulded
Draught:
2.25 Meters Draught, maximum
Configuration Changes
Datum
00-05-1959
Type:
Lengthened
Omschrijving:
Bij Scheepswerf Welgelegen te Harlingen verlengd:
Brt 223 Nrt 130 Dwat 285 Loa 41,85 Ll 39,25
Datum
00-00-1970
Type:
Rebuilt
Omschrijving:
Omgebouwd tot passagiers/vrachtschip
Ship History Data
Date/Name Ship
1949-02-01
NANNY
Manager:
E. Wagenborg's Scheepvaart- & Expeditiebedrijf N.V.
, Delfzijl, Groningen, Netherlands
Eigenaar:
Albert Tuil
, Appingedam, Groningen, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag:
Delfzijl / Netherlands
Callsign:
PGCO
Date/Name Ship
1959-10-23
TSIMIHETY
Manager:
Compagnie Maritime de Majunga
, Majunga, Malagasy (Madagascar)
Eigenaar:
Compagnie Maritime de Majunga
, Majunga, Malagasy (Madagascar)
Shareholder:
Homeport / Flag:
Majunga / Malagasy (Madagascar)
Callsign:
5RGE
Additional info:
Hfl. 244.000,--
Date/Name Ship
1963-00-00
TSIMIHETY
Manager:
Compagnie Malgache de Cabotage
, Majunga, Malagasy (Madagascar)
Eigenaar:
Compagnie Malgache de Cabotage
, Majunga, Malagasy (Madagascar)
Shareholder:
Homeport / Flag:
Majunga / Malagasy (Madagascar)
Callsign:
5RGE
Ship Events Data
1948-10-13:
Het schip in aanbouw wordt bij het Kadster teboekgesteld als NANNY, eigendom van Albert Tuil, schipper te Appingedam. Voltooid 29-01-1949.
1948-10-20:
Als NANNY (bouwnummer 82), een motorschip in aanbouw, nog niet gemeten, liggende te Tjamsweer, door A. Kraaijema, scheepsmeter te Groningen, van haar brandmerk voorzien door het inbeitelen van 2397 Z GRON 1948 op het achterschip aan S.B. zijde in achterkant lichtkap motorkamer, 5.26 m. uit hekplaat, 0.80 m. uit lengteas en 1.52 m. boven het dek.
1949-02-02:
NvhN 02-02-1949: Proefvaart „NANNY”. Het m.s. „Nanny", kapitein-eigenaar A. Tuil, heeft op de Eems een goedgeslaagde proeftocht gehouden. De 120 p.k. 3 cylinder, 4 tact Industrie motor gaf het schip een snelheid van 81 mijl. De „Nanny" is onder klasse SI en Veritas gebouwd bij de scheepswerf Doornbos te Tjamsweer en is 33.95 meter lang, 6.25 meter breed en 2.28 meter hol, terwijl het laadvermogen 200 ton is.
1958-07-18:
Eemsbode 18-07-1958: Eerste zeeschip rechtstreeks voor Sodafabriek. Delfzijl. Vandaag arriveerde te Delfzijl het motorkustvaartuig “NANNY “ uit Delfzijl, kapitein J. Tuil, reder Tuil met een lading vuurvaste steen uit Grangemouth,Engeland,bestemd voor de K.N.S. Het schip ging door de sluis en vervolgens door de Eemskanaalarm naar de binnenhaven van de sodafabriek. Dit was het eerste zeeschip dat rechtstreeks een lading voor de K.N.S. in Delfzijl bracht en voor de fabriek in dit geval in de binnenhaven loste.
1959-11-03:
NvhN 03-11-1959: NANNY naar Frankrijk verkocht. Het te Delfzijl thuisbehorende motorkustvaartuig Nanny van de rederij A. Tuil is naar Frankrijk verkocht. De nieuwe eigenaars zullen het schip in de vaart brengen voor de dienst in de omgeving van Madagascar. De Nanny werd in 1949 gebouwd bij de toenmalige Scheepswerf Doornbos te Tjamsweer en werd onlangs verlengd te Harlingen. Voor het schip naar zijn verre bestemming gaat vertrekken zullen nog enige verbouwingen te Harlingen worden uitgevoerd.
1999-00-00:
Final Fate:
Lloyd 's twijfelt aan het nog bestaan van het schip en laat daarom de registratie vervallen.
Afbeeldingen
Omschrijving:
NANNY tewaterlating
Collectie:
Schmaal, Gerrit J.
Vervaardiger:
Unknown
Onderwerp:
Tewaterlating
Omschrijving:
De NANNY op proefvaart
Collectie:
Marhisdata - Rotterdam
Vervaardiger:
Foto Dijkstra, Delfzijl
Onderwerp:
Proefvaart
Omschrijving:
NANNY op 01-06-1955
Collectie:
Slagter, J. A. (Jacob)
Vervaardiger:
Skyfotos Ltd.
Website vervaardiger
Onderwerp:
Luchtfoto
Omschrijving:
NANNY wordt verlengd bij Scheepswerf Welgelegen te Harlingen
Collectie:
Slagter, J. A. (Jacob)
Vervaardiger:
Unknown
Onderwerp:
Werf
Omschrijving:
NANNY na verlenging
Collectie:
Tuil, J. (Jan)
Vervaardiger:
Onbekend *
Onderwerp:
Havenopname
Terug naar het overzicht