NNO 060652
Tewaterlating m.s. MYPUCK.
Bij de Noord-Nederlandse Scheepswerven N.V. aan het Hoornsediep te Groningen werd met goed gevolg te water gelaten het nieuwe motorkustvaartuig MYPUCK, dat wordt gebouwd voor rekening van de N.V. Lijnzaad te Rotterdam. De MYPUCK is van het gladdek type en meet 370 ton d.w. De afmetingen zijn als volgt: Lengte over alles 45 m., lengte tussen de loodlijnen 41 m., breedte 6,80 m. en holte 2.90 m. De beladen diepgang is 2,60 m. Het schip zal worden uitgerust met een 360 pk. motor terwijl in de machinekamer tevens een 20 pk. hulpmotor zal worden opgesteld. De uitrusting zal onder anderen bestaan uit twee 3-tons laadbomen, laad- en ankerlieren, waarbij drie 20 pk. hulpmotoren, echoloodinstallatie enz. Het schip wordt gebouwd onder klasse Bureau Veritas en Scheepvaartinspectie voor de grote kustvaart.
NNO 280852
Proefvaart m.s. MYPUCK.
Op de Eems heeft de goed geslaagde proefvaart plaats gevonden van het nieuwe motorkustvaartuig MYPUCK, dat bij de Ned. Scheepswerven N.V. te Groningen werd gebouwd voor rekening van D. Lijnzaad N.V., Transport- en Handelmij. te Rotterdam. De MYPUCK is van het gladdek-type, meet 370 ton d.w. en is uitgerust met een 360 pk motor, waarmee tijdens de proefvaart een snelheid van ruim 11 mijl werd behaald. De bouw vond plaats onder klasse Bureau Veritas met certificaat Scheepvaartinspectie voor de grote kustvaart.
NNO 271064
Motorschip Rapid zes meter verlengd
Het motorkustvaartuig Rapid heeft een proefvaart op de Eems gemaakt. Het schip is eigendom van de Rederij J. Kruidhof te Delfzijl en werd in 1952 gebouwd bij de N.V. Noord Nederlandse Scheepswerven te Groningen. De Rapid, die tot het gladdek-type behoort is bij de Schiffswerft Martin Janssen te Leer (Ostfriesland) met zes meter verlengd en werd iets holler gemaakt, waardoor het laadvermogen van 360 ton is gebracht op ongeveer 515 ton.