Inloggen
MOORDRECHT - ID 4378

In dienst
Onder Nederlandse Vlag tussen:0000-00-00 / 0000-00-00

Identification Data

Bouwjaar: 1910
Classification Register: Lloyd's Register of Shipping (LR)
Categorie: Cargo vessel
Voorstuwing: Steamship
Type: General Cargo
Type Dek: Raised quarter deck
Material Hull: Steel
Dekken: 1
Construction Data

Scheepsbouwer: De Rotterdamsche Droogdok Maatschappij N.V., Rotterdam, Zuid-Holland, Netherlands
Werfnummer: 24
Launch Date: 1910-00-00
Delivery Date: 1910-03-11
Technical Data

Engine Manufacturer: De Rotterdamsche Droogdok Maatschappij N.V., Rotterdam, Zuid-Holland, Netherlands
Motor Type: Steam, Triple Expansion
Number of Cylinders: 3
Power: 600
Power Unit: IHP (IPK)
Eng. additional info: 15, 25 & 41-33
Speed in knots: 8
Number of screws: 1
 
Gross Tonnage: 999.00 Gross tonnage
Net Tonnage: 609.00 Net tonnage
Deadweight: 1500.00 tons deadweight (1016 kg)
Grain: 61000 Cubic Feet
 
Length 1: 212.5 Feet (British) ***Unknown***
Beam: 33.2 Feet (British) ***Unknown***
Depth: 13.8 Feet (British) ***Unknown***
Ship History Data

Date/Name Ship 1910-03-11 MOORDRECHT
Manager: Phs. van Ommeren N.V., Rotterdam, Zuid-Holland, Netherlands
Eigenaar: N.V. Stoomvaart Maatschappij 'De Maas', Rotterdam, Zuid-Holland, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Rotterdam / Netherlands
Callsign: PMFW

Date/Name Ship 1917-12-05 MERCATOR
Manager: Van der Eb & Dresselhuys' Scheepvaart Maatschappij N.V., Rotterdam, Zuid-Holland, Netherlands
Eigenaar: Van der Eb & Dresselhuys' Scheepvaart Maatschappij N.V., Rotterdam, Zuid-Holland, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Rotterdam / Netherlands
Callsign: PLWT

Date/Name Ship 1918-03-00 MERCATOR
Manager: R.A. Constantine & T.H. Donking, London, Great Britain
Eigenaar: The Shipping Controller, London, Great Britain
Shareholder:
Homeport / Flag: London / Great Britain

Date/Name Ship 1919-01-00 MERCATOR
Manager: Van der Eb & Dresselhuys' Scheepvaart Maatschappij N.V., Rotterdam, Zuid-Holland, Netherlands
Eigenaar: Van der Eb & Dresselhuys' Scheepvaart Maatschappij N.V., Rotterdam, Zuid-Holland, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Rotterdam / Netherlands

Date/Name Ship 1919-10-00 MADO
Manager: L. Castel, Cette (Sete), France
Eigenaar: L. Castel, Cette (Sete), France
Shareholder:
Homeport / Flag: Onbekend / France

Date/Name Ship 1922-01-00 MADO
Manager:
Eigenaar: Société Intercontinentale de Transports, Cette (Sete), France
Shareholder:
Homeport / Flag: Onbekend / Onbekend

Date/Name Ship 1923-00-00 MADO
Manager: Chargeurs du Midi, Cette (Sete), France
Eigenaar: Chargeurs du Midi, Cette (Sete), France
Shareholder:
Homeport / Flag: Cette (Sete) / France

Date/Name Ship 1924-00-00 MADO
Manager:
Eigenaar: Societe Nationale Maritime S.A., Marseille, France
Shareholder:
Homeport / Flag: Marseille / France
Callsign: OMDA

Date/Name Ship 1934-01-00 TENACIA GENNARI
Manager: Ubaldo Gennari fu Torquato & Co., Rimini, Italy
Eigenaar: Ubaldo Gennari fu Torquato & Co., Rimini, Italy
Shareholder:
Homeport / Flag: Rimini / Italy
Callsign: IURO

Date/Name Ship 1943-09-00 TENACIA GENNARI
Manager:
Eigenaar: Deutsches Reich - Östliche Handelsflotte
Shareholder:
Homeport / Flag: Onbekend / Onbekend

Date/Name Ship 1945-05-00 PT 11
Manager:
Eigenaar:
Shareholder:
Homeport / Flag: Onbekend / Onbekend

Date/Name Ship 1960-00-00 VRMAC
Manager: Brodarsko Produceze Lovcen, Kotor, Yugoslavia
Eigenaar: Brodarsko Produceze Lovcen, Kotor, Yugoslavia
Shareholder:
Homeport / Flag: Kotor / Yugoslavia

Ship Events Data

1918-03-00: In maart 1918 door de Britse regering te Middlesbro'-on-Tees volgens het droit d'angarie in beslag genomen en onder Britse vlag gebracht.
In januari 1919 weer vrijgegeven en aan de Nederlandse eigenaren teruggegeven.
1943-09-00: In verband met de machtwisseling in Italië in september 1943 door de Duitsers in beslag genomen en onder Duitse vlag gebracht
1944-07-26: De TENACIA GENNARI is op 26 juli 1944 voor Porenzo/Porec door bomtreffers beschadigd. Later te Triest binnengebracht en aldaar op 1 mei 1945 in beschadigde toestand door Joegoslavische partizanenstrijdkrachten aangetroffen en overgenomen.
1960-00-00: In 1960 van nieuwe motoren voorzien en als VRMAC in de vaart gebracht.
1961-01-26: Final Fate:
Op reis met een lading pyriet van Bakar naar Porto Marghera is de VRMAC op 26 januari 1961 in stormweer gezonken en verloren gegaan op 3 mijl van Venetië, bij de toegang Porto di Lido, tot Venetië

Afbeeldingen


Omschrijving:
Gemaakt door: Unknown

Omschrijving:
Gemaakt door: Unknown

Omschrijving:
Gemaakt door: Unknown

Omschrijving: Moordrecht 1910
Gemaakt door: Unknown