Inloggen
MAROS - ID 4103

In dienst
Onder Nederlandse Vlag tussen:0000-00-00 / 0000-00-00

Identification Data

Bouwjaar: 1930
Categorie: Cargo vessel
Voorstuwing: Motor Vessel
Type: General Cargo
Type Dek: Flush deck
Material Hull: Steel
Dekken: 1
Construction Data

Scheepsbouwer: N.V. Internationale Scheepsbouw Mij. 'De Maas', Slikkerveer, Zuid-Holland, Netherlands
Werfnummer: 69
Launch Date: 1930-00-00
Delivery Date: 1930-03-01
Technical Data

Engine Manufacturer: Gebr. Sulzer A.G., Winterthur, Switzerland
Motor Type: Motor, Oil, 2-stroke single-acting
Number of Cylinders: 5
Power: 250
Power Unit: BHP (APK, RPK)
Eng. additional info: Sulzer Type 11 13/16-15 3/4
Speed in knots: 8
Number of screws: 1
 
Gross Tonnage: 550.00 Gross tonnage
Net Tonnage: 363.00 Net tonnage
Deadweight: 368.00 tons deadweight (1016 kg)
Grain: 24000 Cubic Feet
Bale: 23000 Cubic Feet
 
Length 1: 165.40 Feet (British) ***Unknown***
Beam: 28.80 Feet (British) ***Unknown***
Depth: 9.50 Feet (British) ***Unknown***
 
Passengers:
1st 2nd 3rd Steerage Deck Total
6 0 0 218 0 224
Ship History Data

Date/Name Ship 1930-03-01 MAROS
Manager: N.V. Koninklijke Paketvaart-Maatschappij, Batavia, Netherlands East Indies
Eigenaar: N.V. Koninklijke Paketvaart-Maatschappij, Batavia, Netherlands East Indies
Shareholder:
Homeport / Flag: Batavia / Netherlands East Indies
Callsign: PKHC

Date/Name Ship 1943-00-00 HARUYOSHI MARU
Manager: Gouvernement van Japan, Japan
Eigenaar: Gouvernement van Japan, Japan
Shareholder:
Homeport / Flag: Onbekend / Japan

Date/Name Ship 1946-09-06 MAROS
Manager: N.V. Koninklijke Paketvaart-Maatschappij, Batavia, Netherlands East Indies
Eigenaar: N.V. Koninklijke Paketvaart-Maatschappij, Batavia, Netherlands East Indies
Shareholder:
Homeport / Flag: Batavia / Netherlands East Indies
Additional info: 1949 thuishaven: Amsterdam. PFVD

Ship Events Data

1942-00-00: De MAROS werd op 6 maart 1942 te Tjilatjap door de eigen bemanning tot zinken gebracht ter voorkoming van in beslag name door de Japanners; echter op 17 april 1943 door hen gelicht, hersteld en weer in de vaart gebracht. In augustus 1945 te Soerabaja teruggevonden, hersteld en op 6 september 1946 weer bij de KPM in dienst.
1949-09-29: Op 29.09.1949 liggende te Surabaja, verklaart G. in der Maur, havenmeester te Soerabaia, dat het teboekstellingmerk ten behoeve van het m.s. MAROS, zijnde 2282 Z AMST 1948, is ingehakt aan de buitenkant motorkamerkap achterzijde ter hoogte van het botendek.
1957-07-15: Final Fate:
De MAROS werd op 15 juli 1957 te Singapore aan lokale scheepsslopers verkocht, die aldaar in juli 1957 met het slopen begonnen.

Afbeeldingen


Omschrijving:
Gemaakt door: Unknown