Inloggen
MAKIAN - ID 3937

In dienst
Onder Nederlandse Vlag tussen:0000-00-00 / 0000-00-00

Identification Data

Bouwjaar: 1929
Categorie: Cargo vessel
Voorstuwing: Motor Vessel
Type: General Cargo
Type Dek: Flush deck
Dekken: 1
Construction Data

Scheepsbouwer: N.V. Internationale Stalen- & Gewapend Beton Scheepsbouw Maatschappij 'De Maas', Slikkerveer, Zuid-Holland, Netherlands
Werfnummer: 59
Launch Date: 1928-10-13
Delivery Date: 1929-01-00
Technical Data

Engine Manufacturer: Gebr. Sulzer A.G., Winterthur, Switzerland
Motor Type: Motor, Oil, 2-stroke single-acting
Number of Cylinders: 5
Power: 250
Power Unit: BHP (APK, RPK)
Eng. additional info: 11 3/415 3/4
Speed in knots: 8
Number of screws: 1
 
Gross Tonnage: 537.00 Gross tonnage
Net Tonnage: 363.00 Net tonnage
Deadweight: 370.00 tonnes deadweight (1000 kg)
Bale: 25100 Cubic Feet
 
Length 1: 50.39 Meters Registered
Beam: 8.79 Meters Registered
Depth: 2.88 Meters Registered
 
Passengers:
1st 2nd 3rd Steerage Deck Total
6 0 0 0 214 220
Configuration Changes

Datum 1949-01-19
Type: Remeasurement
Omschrijving: Liggende te Tandjong Priok voorzien van een nieuw brandmerk: 2285 Z AMST 1948

Ship History Data

Date/Name Ship 1929-01-00 MAKIAN
Manager: N.V. Koninklijke Paketvaart-Maatschappij, Amsterdam, Noord-Holland, Netherlands
Eigenaar: N.V. Koninklijke Paketvaart-Maatschappij, Amsterdam, Noord-Holland, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Amsterdam / Netherlands
Callsign: TDMN
Additional info: 1934 callsign PKGN

Date/Name Ship 1944-00-00 KAMIKAZE MARU
Manager: Gouvernement of Japan, Tokyo, Japan
Eigenaar: Gouvernement of Japan, Tokyo, Japan
Shareholder:
Homeport / Flag: Tokyo / Japan
Additional info: Of 2 maart 1944

Date/Name Ship 1946-10-12 MAKIAN
Manager: N.V. Koninklijke Paketvaart-Maatschappij, Amsterdam, Noord-Holland, Netherlands
Eigenaar: N.V. Koninklijke Paketvaart-Maatschappij, Amsterdam, Noord-Holland, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Amsterdam / Netherlands
Callsign: PFTD

Ship Events Data

1942-03-06: Door de eigen bemanning in Tjilatjap tot zinken gebracht. Op 2 maart 1944 door de Japanners gelicht en hersteld.
1955-01-00: Final Fate:
Onttakeld en verkocht naar Saigon om als hulk dienst te doen. Op 23 augustus 1955 op de eerste reis voor de nieuwe eigenaars, gesleept door de SAN ANTONIO op weg van Singapore naar Hong Kong vergaan in de Zuid-Chinese Zee ten Oosten van de Spratley Islands.


Afbeeldingen


Omschrijving: Makian 1929
Gemaakt door: Unknown

Omschrijving: Nog een foto van de MAKIAN
Gemaakt door: Unknown