Inloggen
LE MAIRE - ID 3635


In dienst
Onder Nederlandse Vlag tussen:0000-00-00 / 0000-00-00

Identification Data

Bouwjaar: 1944
Nat. Official Number: 2654 Z AMST 1951
Categorie: Cargo vessel
Voorstuwing: Motor Vessel
Type: General Cargo schip
Type Dek: Flush deck
Material Hull: Steel
Dekken: 1
Construction Data

Scheepsbouwer: Wärtsilä Koncernen A/B, Crighton Vulkan, Abö, Finland
Launch Date: 1944-07-15
Delivery Date: 1944-00-00
Technical Data

Engine Manufacturer: Cantieri Riuniti Dell' Adriatico, Monfalcone, Italy
Motor Type: Motor, Oil, 2-stroke single-acting
Number of Cylinders: 6
Power: 1800
Power Unit: BHP (APK, RPK)
Eng. additional info: 13 15/16-27 9/16
Speed in knots: 11
Number of screws: 1
 
Gross Tonnage: 2613.00 Gross tonnage
Net Tonnage: 1707.00 Net tonnage
Deadweight: 3630.00 tonnes deadweight (1000 kg)
Grain: 200000 Cubic Feet
Bale: 187000 Cubic Feet
 
Length 1: 93.19 Meters Registered
Beam: 13.51 Meters Registered
Depth: 5.51 Meters Registered
Ship History Data

Date/Name Ship 1949-00-00 NORVEST
Manager: H. Kuhnle, Bergen, Norway
Eigenaar: Bergens Kulkompani A/S, Bergen, Norway
Shareholder:
Homeport / Flag: Bergen / Norway

Date/Name Ship 1951-05-00 LE MAIRE
Manager: N.V. Koninklijke Paketvaart-Maatschappij, Amsterdam, Noord-Holland, Netherlands
Eigenaar: N.V. Koninklijke Paketvaart-Maatschappij, Amsterdam, Noord-Holland, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Amsterdam / Netherlands
Additional info: pfob

Date/Name Ship 1959-12-00 DARTFORD
Manager: Ocean Tramping Co. Ltd., Hong Kong, Hong Kong
Eigenaar: Peninsular Shipping Company Ltd, Hong Kong, Hong Kong
Shareholder:
Homeport / Flag: Hong Kong / Hong Kong

Ship Events Data

1944-00-00: De opdracht voor de bouw van de Socjet ZEELICHTER 33/41 werd voor de kiellegging door de Duitsers overgenomen. Het schip werd als nettenlegger voor de Kriegsmarine op stapel gezet. Op 13 september 1944 als NETZLEGER X-WESTERN (andere bron: N.L. 10) in onvoltooide toestand door de Duitsers naar Sonderburg gebracht en bij de Schumann Werft afgebouwd met 900 RPK Wumag motor. Niet meer als nettenleger in de vaart gekomen en op 10 oktober 1946 na in beslagname door de Amerikanen naar Bremerhaven gebracht. Verkocht naar Noorwegen. In 1947 naar Bergen gebracht en verbouwd tot vrachtschip bij Bergens Mek. Verksteder A/S, van een nieuwe motor voorzien en in 1949 in de vaart.
1968-10-11: Final Fate:
Vertrokken van Hongkong naar Shanghai voor de sloop.

Afbeeldingen


Omschrijving:
Collectie: Lindenborn, Marien
Vervaardiger: Unknown

Omschrijving:
Collectie: Lindenborn, Marien
Vervaardiger: Unknown