Inloggen
LADY ELIZABETH - ID 3577

In dienst
Onder Nederlandse Vlag tussen:0000-00-00 / 0000-00-00

Identification Data

Bouwjaar: 1966
Classification Register: Bureau Veritas (BV)
IMO nummer: 6620723
Categorie: Cargo vessel
Voorstuwing: Motor Vessel
Type: General Cargo
Rig: 3 derricks, 3 winches
Lift Capacity: 3 ton each
Material Hull: Steel
Dekken: 1
Construction Data

Scheepsbouwer: N.V. Scheepswerven Gebr. van Diepen, Waterhuizen, Groningen, Netherlands
Werfnummer: 985
Delivery Date: 1966-00-00
Technical Data

Engine Manufacturer: Klöckner-Humboldt-Deutz A.G., Cologne (Köln), Germany
Motor Type: Motor, Oil, 4-stroke single-acting
Number of Cylinders: 6
Power: 750
Power Unit: BHP (APK, RPK)
Eng. additional info: Deutz Type (320x450)
Number of screws: 1
 
Gross Tonnage: 499.00 Gross tonnage
Net Tonnage: 279.00 Net tonnage
Deadweight: 1055.00 tonnes deadweight (1000 kg)
Grain: 60000 Cubic Feet
Bale: 53000 Cubic Feet
 
Length 1: 62.64 Meters Length overall (Loa)
Length 2: 55.99 Meters Length between perpendiculars (Lbp)
Beam: 10.24 Meters Breadth, moulded
Depth: 6.10 Meters Depth, moulded
Draught: 3.79 Meters Draught, maximum
Ship History Data

Date/Name Ship 1966-00-00 MARAG SEA
Manager: Marag Shipping I/S, Copenhagen, Denmark
Eigenaar: Marag Shipping I/S, Copenhagen, Denmark
Shareholder:
Homeport / Flag: Copenhagen / Denmark
Callsign: OZSZ

Date/Name Ship 1972-00-00 MARAG SEA
Manager: Niels-Jørgen Pii Partrederi, Copenhagen, Denmark
Eigenaar: Niels-Jørgen Pii Partrederi, Copenhagen, Denmark
Shareholder:
Homeport / Flag: Copenhagen / Denmark
Callsign: OZSZ

Date/Name Ship 1976-00-00 LADY VIBEKE
Manager: Ole E. Kristensen K/S II, Skagen (Scaw), Denmark
Eigenaar: Ole E. Kristensen K/S II, Skagen (Scaw), Denmark
Shareholder:
Homeport / Flag: Skagen (Scaw) / Denmark
Callsign: OZSZ

Date/Name Ship 1980-00-00 LADY ELIZABETH
Manager: R. Fokkenrood, Terneuzen, Zeeland, Netherlands
Eigenaar: R. Fokkenrood, Terneuzen, Zeeland, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Terneuzen / Netherlands
Callsign: PF

Date/Name Ship 1981-00-00 LA PALOMA
Manager: R. Fokkenrood, Panama, Panama R.P.
Eigenaar: R. Fokkenrood, Panama, Panama R.P.
Shareholder:
Homeport / Flag: Panama / Panama R.P.
Callsign: HO5210

Date/Name Ship 1982-00-00 LA PALOMA
Manager: Amons & Co., Zaandam, Noord-Holland, Netherlands
Eigenaar: Hampton Springs Inc., Panama, Panama R.P.
Shareholder:
Homeport / Flag: Panama / Panama R.P.
Callsign: HO5210

Date/Name Ship 1986-00-00 JOOL
Manager: A. Sibsten
Eigenaar: Jool Shipping Co. Ltd., Valletta, Malta
Shareholder:
Homeport / Flag: Valletta / Malta
Callsign: 9H2405

Date/Name Ship 1988-01-00 JO
Manager: S.J. Maan, Panama, Panama R.P.
Eigenaar: S.J. Maan, Panama, Panama R.P.
Shareholder:
Homeport / Flag: Valletta / Malta
Callsign: 9H2405

Date/Name Ship 1988-02-00 DELFIN I
Manager: S.J. Maan, Panama, Panama R.P.
Eigenaar: S.J. Maan, Panama, Panama R.P.
Shareholder:
Homeport / Flag: Panama / Panama R.P.

Date/Name Ship 1988-12-00 FALLON
Manager: Cullcross S.A., Kingstown, St. Vincent (and Grenadines)
Eigenaar: Cullcross S.A., Kingstown, St. Vincent (and Grenadines)
Shareholder:
Homeport / Flag: Kingstown / St. Vincent (and Grenadines)
Callsign: J8WU

Date/Name Ship 1989-00-00 FARO
Manager: Faro Shipping Line Inc., Kingstown, St. Vincent (and Grenadines)
Eigenaar: Faro Shipping Line Inc., Kingstown, St. Vincent (and Grenadines)
Shareholder:
Homeport / Flag: Kingstown / St. Vincent (and Grenadines)
Callsign: J8WU

Date/Name Ship 1991-00-00 GATEWAY
Manager: Prime Timber Products Corp., Kingstown, St. Vincent (and Grenadines)
Eigenaar: Prime Timber Products Corp., Kingstown, St. Vincent (and Grenadines)
Shareholder:
Homeport / Flag: Kingstown / St. Vincent (and Grenadines)
Callsign: J8WU

Ship Events Data

1980-00-00: Het schip is niet bij het Kadaster ingeschreven en heeft daarom geen brandmerk.
1980-08-00: Op 29.08.1980 tijdens de reis van Bilbao naar Bombay aan de grond gevaren in pos 16.20. N - 40.20. O, later weer vlotgekomen en aankomst te Bombay 23.09.1980.
1981-12-25: Op 25.12.1981 te Rosslare beide ankers verloren.
1985-09-00: Op 27.09.1985 tijdens de reis van Kinsale naar Rotterdam in aanvaring gekomen met een boorplatform, daarna opgelegd te Rotterdam.
1986 te Drimmelen gerepareerd, schip was intussen al overgenomen door de Bank.
1986-11-22: In 11.1986 te Delfzijl aangekomen voor een werfbeurt bij Scheepswerf Gebr. Sander. Liggend op de scheepshelling is door de bemanning in de nacht drugs van boord gehaald en in een vrachtauto cq bestel- wagen geladen. Bij vertrek van de werf is door de politie waterlekkage van de auto geconstateerd en de wagen werd aangehouden en de drugs (in zakken verpakt, en tijdens de zeereis nat geworden) ontdekt. De bemanning werd gearresteerd en het schip werd aan de ketting gelegd. Op 21.05.1988 eerste reis vanuit Delfzijl na drugsaffaire.

22.11.1986 NvhN: De politie heeft 10 mannen aangehouden in verband met een mislukte hasj-transaktie in Delfzijl. Ongeveer een week geleden vond de politie uit de Groninger havenstad 6.000 kilo hasj in twee geparkeerde vrachtwagens. De softdrugs (met een waarde van tien tot vijftien miljoen gulden) zijn zeer waarschijnlijk afkomstig van de in Valletta (Malta) geregistreerde kustvaarder JOOL. Het schip moest voor reparatie naar de werf Niestern Sander B.V. Onder de arrestanten zijn de 50-jarige kapitein van de JOOL en zijn 22-jarige zoon, dia als bemanningslid meevoer. Verder zijn de twee chauffeurs van de vrachtwagens aangehouden en de eigenaar van één van de wagens. Ze zijn woonachtig in de regio Rotterdam-Nieuwerkerk aan de IJssel. Volgens de Groninger officier van justitie mr. M.H.Severein is het nog niet duidelijk vanwaar de partij hasj kwam en waar de drugs heen moesten. Mr.Severein zegt dat de JOOL waarschijnlijk voor de kust van Sicilié averij heeft opgelopen en vandaar dat het schip naar de werf moest. De politie kwam de zaak op het spoor na een tip van een middenstander, die zich verbaasde over de aanwezigheid van de vrachtwagens voor zijn deur. De politie verwacht in deze zaak nog meer aanhoudingen te kunnen verrichten. De partij is inmiddels in de vuilverbrandingsinstallatie van Leeuwarden vernietigd. Twee van de tien verdachten zijn inmiddels op vrije voeten.
1988-10-27: LR class withdrawn 27/10/88.
1993-01-00: Final Fate:
Op 23.01.1993 tijdens zwaar weer, in pos. 49.55.55. N. - 03.01.55. W. op de reis Honfleur - Conakry met een lading bitumen door de bemanning verlaten. Later op de dag gekapseisd en gezonken in positie: 49.55.41 N, 03.01.85 W gezonken.

Afbeeldingen


Omschrijving: MARAG SEA
Gemaakt door: Foto Dijkstra, Delfzijl
Onderwerp: Proefvaart

Omschrijving: MARAG SEA op proefvaart
Gemaakt door: Foto Dijkstra, Delfzijl
Onderwerp: Proefvaart

Omschrijving: LADY ELIZABETH
Gemaakt door: Olinga, F.J. (Frits)

Omschrijving: JOOL onder arrest liggend bij Scheepswerf Niestern te Delfzijl op 07.10.1987.
Gemaakt door: Olinga, F.J. (Frits)
Onderwerp: Werf

Omschrijving: JO liggend in de Farmsumerhaven op 17.02.1988.
Gemaakt door: Olinga, F.J. (Frits)
Onderwerp: Havenopname

Omschrijving: JO op 25.04.1988 opgelegd in de Farmsumerhaven.
Gemaakt door: Olinga, F.J. (Frits)
Onderwerp: Havenopname

Omschrijving: DELFIN I, ten anker liggend op de Eems op 21.05.1988. 1e reis na arrestatie in november 1986.
Gemaakt door: Olinga, F.J. (Frits)