Inloggen
KRALINGEN - ID 3539


In dienst
Onder Nederlandse Vlag tussen:1918-11-00 / 1919-09-02 | Reden uitgevlagd: Verongelukt of vermist (zie final fate)

Identification Data

Bouwjaar: 1918
Categorie: Cargo vessel
Voorstuwing: Aux. Sailing Vessel
Type: Schoener
Dekken: 1
Construction Data

Scheepsbouwer: Jonker & Van Otegem, Scheepswerf 'Het IJ', Amsterdam, Noord-Holland, Netherlands
Werfnummer: 25
Delivery Date: 1918-11-00
Technical Data

Engine Manufacturer: N.V. Machinefabriek 'Drakenburgh' v/h D.W. van Rennes, Utrecht, Utrecht, Netherlands
Motor Type: Motor, Oil, 2-stroke single-acting
Number of Cylinders: 4
Power: 120
Power Unit: BHP (APK, RPK)
Eng. additional info: Ruwoliemotor 10 5/8-11 3/4
Speed in knots: 7.50
Number of screws: 1
 
Gross Tonnage: 434.00 Gross tonnage
Net Tonnage: 294.00 Net tonnage
Deadweight: 600.00 tonnes deadweight (1000 kg)
 
Length 2: 41.90 Meters Registered
Beam: 8.05 Meters Registered
Depth: 2.50 Meters Depth, moulded
Ship History Data

Date/Name Ship 1918-11-00 KRALINGEN
Manager: Cornelis van Dijk, Rotterdam, Zuid-Holland, Netherlands
Eigenaar: N.V. Motorschoener Kralingen, Rotterdam, Zuid-Holland, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Rotterdam / Netherlands
Callsign: PHTC

Ship Events Data

1919-09-02: Final Fate:
Van Philadelphia vertrokken naar Rotterdam met een lading van 525 ton steenkool en sindsdien vermist. 11 slachtoffers. Het schip, dat op 28 februari van Rotterdam naar New York was vertrokken had op de heenreis al moeilijkheden en arriveerde daar pas begin juni. Gerepareerd maar in Philadelphia opnieuw motorschade, reden waarom de gezagvoerder liet weten zeilend de tocht over de oceaan te zullen ondernemen. De 'Kralingen' was echter niet als zeilschip gebouwd zodat dit onverantwoordelijk is geweest.