Inloggen
Menu
Home
Over ons
Doelstelling
Organisatie
Bestuur
Medewerkers
RvA
ANBI rapportage
Beleidsplan
Jaarverslag 2022
Jaarverslag 2021
Jaarverslag 2020
Jaarverslag 2019
Jaarverslag 2018
Jaarverslag 2017
Jaarverslag 2016
Jaarverslag 2015
Privacy
Sponsoren
Zoeken
Schip
Database
Kronieken
Zeebrievenregister (19e Eeuw)
Akten (19e Eeuw)
Gebeurtenissen
Scheepstypen/kenmerken
Rederij/scheeps(mede-)eigenaar
Database
Part Eigenaren (19e Eeuw)
Zeebrievenregister (19e Eeuw)
Akten (19e Eeuw)
Scheepswerf
Werf informatie
Werf bouwlijsten
Machinebouwer
Gezagvoerder
Zeemanscollege
Kronieken
Monsterrollen
Scheepsnaam
Familienaam
Gebeurtenissen
Foto's
Historie
Bronnen
Maritiem Portal
Koopvaardijvloot
Research
Omvang en Mutaties
Lijsten Koning
Koopvaardijvloot 1826
Zuidelijke Nederlanden 1830
Collecties
Gezagvoerders 19e eeuw
Zeemanscolleges
Kaaphoornvaarders
Sonttol registers
Maritiem Digitaal
Publicaties
Scheepsregisters
Boeken/Naslagwerken
Zeebrieven Teun van der Zee
Diverse
Links
Contact
KALOEKOE - ID 3359
Terug naar het overzicht
In dienst
Onder Nederlandse Vlag tussen:
0000-00-00 / 0000-00-00
Identification Data
Bouwjaar:
1948
Classification Register:
Bureau Veritas (BV)
IMO nummer:
5180415
Categorie:
Passenger-/cargo vessel
Voorstuwing:
Motor Vessel
Type:
Vracht-/passagiersschip
Type Dek:
Shade deck
Masten:
Two masts
Rig:
9 derricks, 9 winches
Lift Capacity:
1x15 and 8x3 ton each
Material Hull:
Steel
Dekken:
2
Construction Data
Scheepsbouwer:
Nederlandsche Dok- en Scheepsbouw Maatschappij V.o.F.
, Amsterdam, Noord-Holland, Netherlands
Werfnummer:
404
Date Laid Down:
1946-09-28
Launch Date:
1948-03-20
Delivery Date:
1948-08-18
Technical Data
Engine Manufacturer:
Werkspoor N.V.
, Amsterdam, Noord-Holland, Netherlands
Motor Type:
Motor, Oil, 2-stroke single-acting
Number of Cylinders:
5
Power:
1300
Power Unit:
BHP (APK, RPK)
Eng. additional info:
Sulzer Type 5ST48 (480x700)
Speed in knots:
11
Number of screws:
1
Gross Tonnage:
2181.00 Gross tonnage
Net Tonnage:
1490.00 Net tonnage
Deadweight:
1735.00 tonnes deadweight (1000 kg)
Grain:
112117 Cubic Feet
Bale:
108220 Cubic Feet
Length 1:
265.50 Feet (British) ***Unknown***
Beam:
43.10 Feet (British) ***Unknown***
Depth:
17.00 Feet (British) ***Unknown***
Passengers:
1st
2nd
3rd
Steerage
Deck
Total
53
0
0
778
0
831
Ship History Data
Date/Name Ship
1948-08-18
KALOEKOE
Manager:
N.V. Koninklijke Paketvaart-Maatschappij
, Amsterdam, Noord-Holland, Netherlands
Eigenaar:
Staat der Nederlanden
, The Hague, Zuid-Holland, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag:
Amsterdam / Netherlands
Callsign:
PFGM
Date/Name Ship
1952-09-30
KALOEKOE
Manager:
N.V. Koninklijke Paketvaart-Maatschappij
, Amsterdam, Noord-Holland, Netherlands
Eigenaar:
N.V. Koninklijke Paketvaart-Maatschappij
, Amsterdam, Noord-Holland, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag:
Amsterdam / Netherlands
Callsign:
PFGM
Date/Name Ship
1964-02-20
KALOEKOE
Manager:
P.T. Pelajaran Nasional Indonesia
, Djakarta, Indonesia
Eigenaar:
P.T. Pelajaran Nasional Indonesia
, Djakarta, Indonesia
Shareholder:
Homeport / Flag:
Djakarta / Indonesia
Callsign:
PKRP
Additional info:
In 1972: Jakarta
Date/Name Ship
1973-00-00
KEBON AGUNG
Manager:
P.T. Perusahaan Pelayaran Tasik Madu
, Jakarta, Indonesia
Eigenaar:
P.T. Perusahaan Pelayaran Tasik Madu
, Jakarta, Indonesia
Shareholder:
Homeport / Flag:
Jakarta / Indonesia
Callsign:
PKRP
Date/Name Ship
1976-00-00
KEBON AGUNG
Manager:
P.T. Perusahaan Pelayaran Persatuan Nasional
, Jakarta, Indonesia
Eigenaar:
P.T. Perusahaan Pelayaran Persatuan Nasional
, Jakarta, Indonesia
Shareholder:
Homeport / Flag:
Jakarta / Indonesia
Callsign:
PKRP
Ship Events Data
1948-03-20:
Algemeen Handelsblad 22-03-1948: M.s. „Kasimbar" en „Kaloekoe". Zaterdag jl. zijn met goed gevolg te water gelaten de motorschepen „Kasimbar" en „Kaloekoe", gebouwd bij de Nederlandsche Dok- en Scheepsbouw Mij. te Amsterdam voor rekening van het ministerie van Verkeer en Waterstaat en bestemd voor de Kon. Paketvaart Mij. te Amsterdam. Het zijn zusterschepen van de onlangs te water gelaten motorschepen „Karossa" en „Karaton" en zij meten 3620 t. De schepen zijn uitgerüst met een „Werkspoor" 5 cyl. scheepsdieselmotor met een vermogen van 1300 A.P.K.
1952-10-25:
Het vrachtschip ms. KALOEKOE van de Koninklijke Paketvaart Maatschappij (KPM) komt in aanvaring met het vrachtschip ms. CAMPHUYS, eveneens van de KPM, in de haven van Ambon (Indonesië). Beide schepen lopen daarbij schade op. Bron: 'De Zee' (1952)
1952-11-20:
Op 20-11-1952, liggende te Soerabaia, voorzien van brandmerk 2761 Z AMST 1952
1980-08-08:
Final Fate:
De ‘KEBON AGUNG’ is op 8 augustus 1980 bij Buton, ten zuid-oosten van Sulawesi (Celebes) in positie 05°36’58”ZB. en 122°52’00”OL. aan de grond gelopen en verloren gegaan.
Afbeeldingen
Omschrijving:
De KALOEKOE op proefvaart
Collectie:
Zijlma, Ron
Vervaardiger:
Onbekend *
Onderwerp:
Proefvaart
Omschrijving:
De KALOEKOE
Collectie:
Zijlma, Ron
Vervaardiger:
Onbekend *
Onderwerp:
Proefvaart
Omschrijving:
KALOEKOE in de haven van Boelongen (foto H. Keyzer)
Collectie:
Zijlma, Ron
Vervaardiger:
Onbekend *
Onderwerp:
Havenopname
Omschrijving:
De KALOEKOE
Collectie:
Lindenborn, Marien
Vervaardiger:
Unknown
Omschrijving:
De KALOEKOE te Merauke (foto H. Keyzer)
Collectie:
Zijlma, Ron
Vervaardiger:
Onbekend *
Onderwerp:
Havenopname
Omschrijving:
KALOEKOE foto gemaakt door de Hr. H. Kolling (grootvader van de Hr. M. Rekers) in de periode tussen 8 mei 1949 en 10 maart 1950 in de haven van Tandjong Priok.
Collectie:
-
Vervaardiger:
Onbekend
Onderwerp:
Havenopname
Terug naar het overzicht