Inloggen
JOHNNY - ID 3286

In dienst
Onder Nederlandse Vlag tussen:0000-00-00 / 0000-00-00

Identification Data

Bouwjaar: 1950
Classification Register: Lloyd's Register of Shipping (LR)
IMO nummer: 5118670
Nat. Official Number: 2545 Z GRON 1950
Categorie: Cargo vessel
Voorstuwing: Motor Vessel
Type: General Cargo
Type Dek: Flush deck
Masten: Two masts
Rig: 2 derricks, 2 winches
Material Hull: Steel
Dekken: 1
Construction Data

Scheepsbouwer: N.V. Scheepswerven Gebr. van Diepen, Waterhuizen, Groningen, Netherlands
Werfnummer: 912
Launch Date: 1950-04-08
Delivery Date: 1950-06-14
Technical Data

Engine Manufacturer: Werkspoor N.V., Amsterdam, Noord-Holland, Netherlands
Motor Type: Motor, Oil, 4-stroke single-acting
Number of Cylinders: 8
Power: 540
Power Unit: BHP (APK, RPK)
Eng. additional info: Werkspoor Nr. 1372 Type (300x480)
Speed in knots: 9.50
Number of screws: 1
 
Gross Tonnage: 499.00 Gross tonnage
Net Tonnage: 317.00 Net tonnage
Deadweight: 850.00 tonnes deadweight (1000 kg)
Grain: 36000 Cubic Feet
Bale: 34000 Cubic Feet
 
Length 2: 52.66 Meters Length between perpendiculars (Lbp)
Beam: 8.63 Meters Breadth, moulded
Depth: 3.46 Meters Depth, moulded
Draught: 3.41 Meters Draught, maximum
Ship History Data

Date/Name Ship 1950-06-14 JOHNNY
Manager: Carebeka N.V., Groningen, Groningen, Netherlands
Eigenaar: Geert Kuur, Zwartsluis, Overijssel, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Zwartsluis / Netherlands
Callsign: PFEG

Date/Name Ship 1958-09-17 FOSTER TRADER
Manager: Foster Trader Co. Ltd., Georgetown, Cayman Islands
Eigenaar: Foster Trader Co. Ltd., Georgetown, Cayman Islands
Shareholder:
Homeport / Flag: Georgetown / Cayman Islands

Ship Events Data

1950-04-12: Algemeen Handelsblad 12-04-1950: Groninger Scheepsbouw heeft het druk. De Nederlandse kustvaartvloot is de laatste tyd belangrijk uitgebreid en nog steeds wordt op de werven, speciaal in Groningen, hard gewerkt aan de bouw van nieuwe coasters. Te Waterhuizen by Groningen liepen Zaterdag j.l. liefst twee moderne kustvaartuigen van 't grootste type, beide bestemd voor de Atlantische vaart, te water. Het - waren de motorschepen „Jozina" en ,,Johnny", resp. by de Scheepswerf J. Pattje en de Scheepswerf Gebr. van Diepen. De „Jozina" is gebouwd voor Rotterdamse rekening, de „Johnny" is bestemd voor de rederij Kuur te Zwartsluis. Aanstonds werden op de vrijgekomen hellingen de kielen gelegd voor twee nieuwe kustvaartuigen.
1950-06-12: Op 12-06-1950 als JOHNNY, zijnde een stalen motorschip, groot 1414.42 m3 bruto inhoud volgens meetbrief 's Gravenhage d.d. 04-06-1950 no. 8098, liggende te Waterhuizen, door J.L. Kleijn, scheepsmeter te Groningen, van haar brandmerk voorzien door het inbeitelen van 2545 Z GRON 1950 op het achterschip aan B.B. zijde in achterkant dekhuis op verhoogd achterdek, 4.04 m. uit hekplaat, 1.25 m. uit lengteas en 1.60 m. boven dek.
1968-06-30: Final Fate:
Onderweg van Puerto Cortes naar Kingston (Jamaica) met een lading timmerhout 25 mijl ten oosten van Honduras gezonken ten gevolge van lekkage in de machinekamer.

Afbeeldingen


Omschrijving: Op de dag van de tewaterlating, 8 april 1950
Gemaakt door: Unknown
Onderwerp: Tewaterlating

Omschrijving: De tewaterlating van de JOHNNY op 8 april 1950
Gemaakt door: Unknown
Onderwerp: Tewaterlating

Omschrijving: De proefvaart en oplevering van de JOHNNY op 14 juni 1950
Gemaakt door: Foto Folkers, Groningen
Onderwerp: Proefvaart

Omschrijving: Proefvaart
Gemaakt door: Foto Dijkstra, Delfzijl
Onderwerp: Proefvaart

Omschrijving:
Gemaakt door: Unknown

Omschrijving: JOHNNY
Gemaakt door: Skyfotos Ltd.
Klik hier voor website fotograaf
Onderwerp: Luchtfoto