1929-02-20: |
Final Fate: Op 20-02-1929 als "Antje", zijnde sleepschip met hulpzeil, liggende te Amsterdam, door B. Bakker, scheepsmeter te Amsterdam, voorzien van een nieuw brandmerk door het inbeitelen van 1119 GRON 1929 in onderkant roef s.b. op het achterschip. (Opm.: De vroegere merken onleesbaar gemaakt.) De omschrijving is dan: sleepschip, hebbende 1 vooronder, 1 ruim, roef en achteronder met hulpzeiltuig. Het is eigendom van Lubbertus Smit, schipper te Groningen. Op 04-06-1929 eigendom van Albert Velthuis, schipper te Harderwijk. Op 21-07-1930 eigendom van N.V. Scheepvaart Mij. Tuno te Dordrecht. Op 22-11-1930 van Gerrit Huismans, schipper te Rottedam. Op 04-02-1936 van David Christiaan van Splunter, scheepvaartmakelaar te Amsterdam. Op 20-02-1936 "Hendrika", eigendom van Willem Schutte, schipper te Hoogeveen. Het schip wordt in 1948 voorzien van een 70 P.K. Brons ruwoliemotor nr. 3740 aangebracht op de cyl. (Deze motor was al in 1943/44 gebouwd v.r.v. Reederij J.J. van Toorn te Scheveningen.) Op 24-11-1954 als "Hendrika", zijnde een motorschip, metende 306.180 m3 verplaatsing volgens binnenmeetbrief afgegeven te Rotterdam no. 20576 d.d. 27-11-1954, door K. den Besten, ambtenaar bij de Scheepsmetingsdient te Rotterdam, opnieuw van brandmerk 1119 B GRON 1929 voorzien door het inbeitelen op het achterschip aan B.B. zijde in achterwand roef, 0.80 m. uit de hekplaat, 0.20 m. uit de lengteas en 1.10 m. uit dek. (Opm.: De door de Bewaarder vermelde oude merken zijn niet getroffen.) Later gehermotoriseerd met een 195 P.K. 6 cylinder 4 tact Mac Laren motor, no. BLE0323/55, aangebracht op het motorblok. Op 14-07-1971 eigendom van Hendrika Koster, wonende te Amsterdam, weduwe van Willem Schutte. Op 20-07-1972 "Energie", eigendom van Jacob Kolkman, schipper te Amsterdam, i.a.g.v.g. g/m Geesje Schutte. Op 08-06-1976 'Dei Gratia", eigendom van Cornelis van der Luit, schipper te Rotterdam, i.a.g.v.g. g/m Aaltje van Tol. Het wordt omschreven als: stalen motorschip hebbende een vooronder, 1 ruim, roef en achteronder, voortbewogen door een 6 cyl. Volvo Penta motor, van 151 kW, type TMD 1009, motor nr. 254.36713 aangebracht aan de zijkant van het motorblok. Verplaatsing 303.418 m3. Het schip is gebouwd te Hoogezand in het jaar 1908. Op 28-12-1998 wordt door de eigenaar bij het Kadaster een verzoek om doorhaling ingediend omdat het schip is gesloopt. (Sloopovereenkomst van 19-10-1998 met sloopverklaring 26-10-1998.) |