Inloggen
ISTA II - ID 3074


In dienst
Onder Nederlandse Vlag tussen:0000-00-00 / 0000-00-00

Identification Data

Bouwjaar: 1922
Classification Register: Lloyd's Register of Shipping (LR)
Categorie: Cargo vessel
Voorstuwing: Steamship
Type: General Cargo schip
Type Dek: Flush deck
Masten: One mast
Rig: 2 derricks
Material Hull: Steel
Dekken: 1
Construction Data

Scheepsbouwer: N.V. Handelsmaatschappij & Technisch Scheepvaartbureau 'Navis', Werf 'Noordster', Groningen, Groningen, Netherlands
Werfnummer: 56
Delivery Date: 1922-01-00
Technical Data

Engine Manufacturer: N.V. Machinefabriek v/h Schippers & van Dongen, Geertruidenberg, Noord-Brabant, Netherlands
Motor Type: Steam, Triple Expansion
Number of Cylinders: 3
Power: 300
Power Unit: BHP (APK, RPK)
Eng. additional info: 10 5/8, 17 3/8 & 28 5/16-18 1/8
Speed in knots: 9
Number of screws: 1
 
Gross Tonnage: 340.00 Gross tonnage
Net Tonnage: 109.00 Net tonnage
Deadweight: 482.00 tonnes deadweight (1000 kg)
Bale: 12643 Cubic Feet
 
Length 1: 126.30 Feet (British) Registered
Beam: 23.00 Feet (British) Registered
Depth: 11.20 Feet (British) Registered
Ship History Data

Date/Name Ship 1922-01-00 ISTA II
Manager: N.V. De Bataafsche Petroleum Maatschappij, The Hague, Zuid-Holland, Netherlands
Eigenaar: N.V. De Bataafsche Petroleum Maatschappij, The Hague, Zuid-Holland, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: The Hague / Netherlands
Callsign: TFDV

Ship Events Data

1921-00-00: In aanbouw als NAVIS XXVIII voor de N.V. Handels Maatschappij & Technisch Scheepvaartbureau 'Navis', Groningen, doch op de helling verkocht.
1921-07-08: Algemeen Handelsblad 08-07-1921: Scheepsbouw. Van de werf "Noordster" der N.V. Handelsmij. & Techn. Scheepv. Bureau "Navis" te Groningen werd gisteren met goed gevolg te water gelaten het casco van het vrachtschip genaamd "Ista II", in aanbouw voor Indische rekening. De afmetingen zijn: lengte 41 M., breedte. 6.05 M., holte 3.50 M. Laadvermogen circa 500 ton. In het schip zal worden geplaatst een verticale triple expansie machine ontwikkelende circa 300 I.P.K. Voorts wordt het voorzien van een complete oliestookinrichting alsmede van electrisch licht. De bouw geschied onderklasse Lloyds 100 A I ster Groote Kustvaart.
1922-05-04: Vertrok 23-03-1922 van Delfzijl naar Rotterdam. Vertrok 04-05-1922 van Rotterdam naar Balik Papan.
1933-07-00: Final Fate:
In 1933 gesloopt in Singapore, aankomst 4 juli.

Afbeeldingen


Omschrijving:
Collectie: Lindenborn, Marien
Vervaardiger: Unknown