Inloggen
INDUSTRIE - ID 3032


In dienst
Onder Nederlandse Vlag tussen:1896-05-01 / 1898-00-00 | Reden uitgevlagd: Verongelukt of vermist (zie final fate)

Identification Data

Bouwjaar: 1887
Nat. Official Number: 4144 GRON 1887
Categorie: Cargo vessel
Voorstuwing: Sailing Vessel
Type: Tjalk
Material Hull: Steel and iron
Dekken: 1
Construction Data

Scheepsbouwer: Firma H. Kroese, Hoogezand, Groningen, Netherlands
Launch Date: 1887-00-00
Delivery Date: 1887-00-00
Technical Data

Net Tonnage: 58.00 Net tonnage
 
Zeebrieven en Turksche passen

Record type Zeebrief
Zeebrief jaar: 1896
Datum agenda: 1896-05-01
Register nr: 0
Scheepsnaam: INDUSTRIE
Type:
Lasten: 0
Zeebrief / Turksche pas verzocht door: Huizenga, M.
Plaats: Groningen
Opmerkingen: nieuwe
1896-05-01, uitreiking64-

Ship History Data

Date/Name Ship 1887-00-00 INDUSTRIE
Manager: H. Kroeze (scheepsbouwer), Hoogezand, Groningen, Netherlands
Eigenaar: H. Kroeze (scheepsbouwer), Hoogezand, Groningen, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Hoogezand / Netherlands

Date/Name Ship 1897-00-00 INDUSTRIE
Manager: Marten Huizinga, Delfzijl, Groningen, Netherlands
Eigenaar: Marten Huizinga, Delfzijl, Groningen, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Delfzijl / Netherlands
Callsign: PCKS
Additional info: Aankoopprijs HFl. 800,--

Date/Name Ship 1898-10-17 INDUSTRIE
Manager: Pieter Huizinga, Groningen, Groningen, Netherlands
Eigenaar: Pieter Huizinga, Groningen, Groningen, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Groningen / Netherlands
Callsign: PCKS
Additional info: Aankoopprijs HFl. 1.160,--

Ship Events Data

1898-00-00: In 1898 tijdens zwaar weer in de Noordzee gezonken.
1898-05-15: Damaged
Cuxhaven, 15 mei 1898. De Nederlandse tjalk INDUSTRIE, schipper M. Huizinga, van Wilhelmshaven naar Oste bestemd, heeft bij het binnenkomen, door tegen het havenhoofd aan te lopen, een zwaard verloren.

Gezagvoerders

Familiegegevens en opleiding

Geen

 

De schepen van de kapitein

Bouma025 vermeldt M.Huizinga als gezagvoerder gedurende:

*    1885 t/m 1886 van de tjalk “Waakzaamheid”, gebouwd in 1861 te Hoogezand, 54 ton o.m., varend als kapitein/eigenaar vanuit Groningen. Het schip kwam in 1885 uit de binnenvaart en werd in 1886 uit de vaart genomen;

*    1887 t/m 1891 van de tjalk “Vooruitgang”, gebouwd in 1886, bouwplaats niet vermeld, 55 ton n.m., varend als kapitein/eigenaar vanuit Groningen. Het schip is in 1891 bij Bruinisse gezonken en gebroken;

*    1894 van de tjalk “Confiance” ex Christina, gebouwd in 1868, bouwlocatie niet vermeld, 58 ton o.m., geen vermelding van eigenaar en thuishaven. Het schip is in de Noordzee gezonken;

*    1894 t/m 1895 van de 1/mkof “Geessien Brouwer”. gebouwd in 1870 te Martenshoek, 67 ton o.m., varend als kapitein/eigenaar vanuit Groningen;

*    1897 t/m 1899 van de ijzeren tjalk “Industrie”, gebouwd in 1897, bouwlocatie niet vermeld, 58 ton n.m., varend als kapitein/eigenaar vanuit Delfzijl. Het schip is in 1899 gezonken op de Noordzee;

*    1900 van de tjalk “Vrouw Siebertje”, gebouwd in 1875, bouwplaats niet vermeld, 58 ton o.m., varend als kapitein/eigenaar vanuit Groningen. Het schip is in 1900 gezonken bij Nordeney.

 

Overige bijzonderheden

Geen

 

 

Datum vanaf: 1887
Kapitein: Huizinga, M.

Kroniekberichten

Toon kroniekberichten