Inloggen
INDIA - ID 3023

In dienst
Onder Nederlandse Vlag tussen:0000-00-00 / 0000-00-00

Identification Data

Bouwjaar: 1917
Classification Register: Lloyd's Register of Shipping (LR)
Categorie: Tanker
Voorstuwing: Steamship
Type: Tanker, Oil
Type Dek: Full scantling
Material Hull: Steel
Dekken: 2
Construction Data

Scheepsbouwer: Barclay, Curle & Co. Ltd, Clydeholm Shipyard, Whiteinch, Glasgow, Great Britain
Werfnummer: 539
Launch Date: 1917-00-00
Delivery Date: 1917-02-00
Technical Data

Engine Manufacturer: Barclay, Curle & Co. Ltd., Glasgow, Great Britain
Motor Type: Steam, Triple Expansion
Number of Cylinders: 6
Eng. additional info: twee 3-cyl. triple-expansiemachines, elk 21. 35½ & 61 - 45
Speed in knots: 10
Number of screws: 2
 
Gross Tonnage: 7282.98 Gross tonnage
Net Tonnage: 4580.14 Net tonnage
Deadweight: 10280.00 *** Onbekend ***
 
Length 1: 450.5 Feet (British) ***Unknown***
Beam: 58.2 Feet (British) ***Unknown***
Depth: 32.7 Feet (British) ***Unknown***
Ship History Data

Date/Name Ship 1917-02-00 BOXLEAF
Manager: Lane & MacAndrew Ltd, London, Great Britain
Eigenaar: The Shipping Controller, London, Great Britain
Shareholder:
Homeport / Flag: Onbekend / Onbekend

Date/Name Ship 1919-00-00 INDIA
Manager: N.V. Insulinde Tankstoomboot Maatschappij, Bandoeng, Netherlands East Indies
Eigenaar: N.V. Insulinde Tankstoomboot Maatschappij, Bandoeng, Netherlands East Indies
Shareholder:
Homeport / Flag: Bandoeng / Netherlands East Indies
Callsign: TFBG

Date/Name Ship 1925-00-00 ATHELTARN
Manager: British Molasses Company Ltd, London, Great Britain
Eigenaar: British Molasses Company Ltd, London, Great Britain
Shareholder:
Homeport / Flag: London / Great Britain

Date/Name Ship 1928-00-00 ZUIYO MARU
Manager: Nippon Tanker K.K., Tokyo, Japan
Eigenaar: Nippon Tanker K.K., Tokyo, Japan
Shareholder:
Homeport / Flag: Tokyo / Japan

Ship Events Data

1917-02-00: Op stapel gezet als vrachtschip voor de British India Steam Navigation Cpo.Ltd., en zou de naam MARGHA krijgen. Tijdens de bouw zijn de plannen gewijzigd van vrachtschip in tankschip - daarom ook machines midscheeps - te water gelaten als OLINDA, bestemd als vloottanker voor the Admiralty, maar uiteindelijk in februari 1917 opgeleverd als BOXLEAF aan the Shipping Controller.
1919-07-00: Nadat de INDIA door de Maatschappij Insulinde van de Engelsen was overgenomen, voer zij in juli 1919 op een voorlopige Nederlandse zeebrief van Glasgow naar Nederlandsch-Jndie. Daar aangekomen werd deze voorlopige Nederlandse zeebrief volgens besluit GG van 16 januari 1920 no. 14 ingetrokken en vervangen door een Nederlands-Indische zeebrief.
1944-10-01: Final Fate:
De ZUIYO MARU is op 1 oktober 1944 door de Amerikaanse onderzeeboot USS CABRILLA getorpedeerd in positie 16º15'NB en 119º43'OL, ter hoogte van Cape Bolinao (Luzon, Philippijnen), dientengevolge gezonken en verloren gegaan.

Afbeeldingen


Omschrijving: INDIA
Gemaakt door: Onbekend **

Omschrijving: INDIA
Gemaakt door: Unknown