Inloggen
Menu
Home
Over ons
Doelstelling
Organisatie
Bestuur
Medewerkers
RvA
ANBI rapportage
Beleidsplan
Jaarverslag 2020
Jaarverslag 2019
Jaarverslag 2018
Jaarverslag 2017
Jaarverslag 2016
Jaarverslag 2015
Privacy
Sponsoren
Zoeken
Schip
Database
Kronieken
Zeebrievenregister (19e Eeuw)
Akten (19e Eeuw)
Gebeurtenissen
Scheepstypen/kenmerken
Rederij/scheeps(mede-)eigenaar
Database
Part Eigenaren (19e Eeuw)
Zeebrievenregister (19e Eeuw)
Akten (19e Eeuw)
Scheepswerf
Werf informatie
Werf bouwlijsten
Machinebouwer
Gezagvoerder
Zeemanscollege
Kronieken
Monsterrollen
Scheepsnaam
Familienaam
Gebeurtenissen
Foto's
Historie
Bronnen
Maritiem Portal
Koopvaardijvloot
Research
Omvang en Mutaties
Lijsten Koning
Koopvaardijvloot 1826
Zuidelijke Nederlanden 1830
Collecties
Gezagvoerders 19e eeuw
Zeemanscolleges
Kaaphoornvaarders
Sonttol registers
Maritiem Digitaal
Publicaties
Scheepsregisters
Boeken/Naslagwerken
Zeebrieven Teun van der Zee
Diverse
Links
Contact
INDIA - ID 3023
Terug naar het overzicht
In dienst
Onder Nederlandse Vlag tussen:
0000-00-00 / 0000-00-00
Identification Data
Bouwjaar:
1917
Classification Register:
Lloyd's Register of Shipping (LR)
Categorie:
Tanker
Voorstuwing:
Steamship
Type:
Tanker, ruwe olie
Type Dek:
Full scantling
Material Hull:
Steel
Dekken:
2
Construction Data
Scheepsbouwer:
Barclay, Curle & Co. Ltd, Clydeholm Shipyard
, Whiteinch, Glasgow, Great Britain
Werfnummer:
539
Launch Date:
1917-00-00
Delivery Date:
1917-02-00
Technical Data
Engine Manufacturer:
Barclay, Curle & Co. Ltd.
, Glasgow, Great Britain
Motor Type:
Steam, Triple Expansion
Number of Cylinders:
6
Eng. additional info:
twee 3-cyl. triple-expansiemachines, elk 21. 35½ & 61 - 45
Speed in knots:
10
Number of screws:
2
Gross Tonnage:
7282.98 Gross tonnage
Net Tonnage:
4580.14 Net tonnage
Deadweight:
10280.00 *** Onbekend ***
Length 1:
450.5 Feet (British) ***Unknown***
Beam:
58.2 Feet (British) ***Unknown***
Depth:
32.7 Feet (British) ***Unknown***
Ship History Data
Date/Name Ship
1917-02-00
BOXLEAF
Manager:
Lane & MacAndrew Ltd
, London, Great Britain
Eigenaar:
The Shipping Controller
, London, Great Britain
Shareholder:
Homeport / Flag:
Onbekend / Onbekend
Date/Name Ship
1919-00-00
INDIA
Manager:
N.V. Insulinde Tankstoomboot Maatschappij
, Bandoeng, Netherlands East Indies
Eigenaar:
N.V. Insulinde Tankstoomboot Maatschappij
, Bandoeng, Netherlands East Indies
Shareholder:
Homeport / Flag:
Bandoeng / Netherlands East Indies
Callsign:
TFBG
Date/Name Ship
1925-00-00
ATHELTARN
Manager:
British Molasses Company Ltd
, London, Great Britain
Eigenaar:
British Molasses Company Ltd
, London, Great Britain
Shareholder:
Homeport / Flag:
London / Great Britain
Date/Name Ship
1928-00-00
ZUIYO MARU
Manager:
Nippon Tanker K.K.
, Tokyo, Japan
Eigenaar:
Nippon Tanker K.K.
, Tokyo, Japan
Shareholder:
Homeport / Flag:
Tokyo / Japan
Ship Events Data
1917-02-00:
Op stapel gezet als vrachtschip voor de British India Steam Navigation Cpo.Ltd., en zou de naam MARGHA krijgen. Tijdens de bouw zijn de plannen gewijzigd van vrachtschip in tankschip - daarom ook machines midscheeps - te water gelaten als OLINDA, bestemd als vloottanker voor the Admiralty, maar uiteindelijk in februari 1917 opgeleverd als BOXLEAF aan the Shipping Controller.
1919-07-00:
Nadat de INDIA door de Maatschappij Insulinde van de Engelsen was overgenomen, voer zij in juli 1919 op een voorlopige Nederlandse zeebrief van Glasgow naar Nederlandsch-Jndie. Daar aangekomen werd deze voorlopige Nederlandse zeebrief volgens besluit GG van 16 januari 1920 no. 14 ingetrokken en vervangen door een Nederlands-Indische zeebrief.
1944-10-01:
Final Fate:
De ZUIYO MARU is op 1 oktober 1944 door de Amerikaanse onderzeeboot USS CABRILLA getorpedeerd in positie 16º15'NB en 119º43'OL, ter hoogte van Cape Bolinao (Luzon, Philippijnen), dientengevolge gezonken en verloren gegaan.
Afbeeldingen
Omschrijving:
INDIA
Collectie:
Maritiem Museum Rotterdam collectie Arense/Lazet
Vervaardiger:
Onbekend **
Omschrijving:
INDIA
Collectie:
Lindenborn, Marien
Vervaardiger:
Unknown
Terug naar het overzicht