Inloggen
IMKE - ID 3009

In dienst
Onder Nederlandse Vlag tussen:0000-00-00 / 0000-00-00

Identification Data

Bouwjaar: 1976
Classification Register: Bureau Veritas (BV)
IMO nummer: 7607467
Nat. Official Number: 4793 Z GRON 1976
Categorie: Cargo vessel
Voorstuwing: Motor Vessel
Type: General Cargo
Type Dek: Flush deck
Masten: Two masts
Rig: 3 derricks, 3 winches
Lift Capacity: 5 ton each
Material Hull: Steel
Dekken: 1
Construction Data

Scheepsbouwer: Scheepswerf Ton Bodewes N.V., Franeker, Friesland, Netherlands
Werfnummer: 63
Launch Date: 1976-11-00
Delivery Date: 1976-12-30
Technical Data

Engine Manufacturer: N.V. Appingedammer Bronsmotorenfabriek, Appingedam, Groningen, Netherlands
Motor Type: Motor, Oil, 2-stroke double-acting
Number of Cylinders: 12
Power: 1500
Power Unit: BHP (APK, RPK)
Eng. additional info: Brons Nr. 15683 Type 12GV-H (220x380)
Speed in knots: 11.50
Number of screws: 1
 
Gross Tonnage: 1469.00 Gross tonnage
Net Tonnage: 1042.00 Net tonnage
Deadweight: 2440.00 tonnes deadweight (1000 kg)
Grain: 121000 Cubic Feet
Bale: 114000 Cubic Feet
 
Length 1: 81.45 Meters Length overall (Loa)
Length 2: 74.76 Meters Length between perpendiculars (Lbp)
Beam: 11.94 Meters Breadth, extreme
Depth: 5.87 Meters Depth, moulded
Draught: 4.652 Meters Draught, maximum
Ship History Data

Date/Name Ship 1976-12-30 IMKE
Manager: B.V. Scheepvaartbedrijf 'Poseidon', Delfzijl, Groningen, Netherlands
Eigenaar: Rederij Imke, Delfzijl, Groningen, Netherlands
Shareholder: Jan Damhof Jr. en Henderika Damhof-Schrik
Homeport / Flag: Delfzijl / Netherlands
Callsign: PEVU

Date/Name Ship 1987-06-00 KIM
Manager: Poseidon Chartering B.V., Delfzijl, Groningen, Netherlands
Eigenaar: Fairstar Shipping Ltd., Limassol, Cyprus
Shareholder: Jan Damhof Jr. en Henderika Damhof-Schrik
Homeport / Flag: Limassol / Cyprus
Callsign: P3KX2

Date/Name Ship 2000-01-00 KIM
Manager: Harksani, Vlore, Albania
Eigenaar: Piven Shipping, Limassol, Cyprus
Shareholder:
Homeport / Flag: Limassol / Cyprus
Callsign: P3KX2

Date/Name Ship 2000-06-16 KIM
Manager: Harksani, Vlore, Albania
Eigenaar: Piven Shipping, Belize City, Belize (British Honduras)
Shareholder:
Homeport / Flag: Belize City / Belize (British Honduras)

Date/Name Ship 2002-09-03 KIM
Manager: Vlora Euro Transport, Durres, Albania
Eigenaar: Vlora Euro Transport, Durres, Albania
Shareholder:
Homeport / Flag: Durres / Albania

Date/Name Ship 2003-05-30 KIM
Manager: Villaznimi Shipping P.K., La Paz, Bolivia
Eigenaar: Villaznimi Shipping P.K., La Paz, Bolivia
Shareholder:
Homeport / Flag: La Paz / Bolivia

Date/Name Ship 2003-08-00 KIM
Manager: Vlora Euro Transport, Ulaanbaatar, Mongolia
Eigenaar: Vlora Euro Transport, Ulaanbaatar, Mongolia
Shareholder:
Homeport / Flag: Ulaanbaatar / Mongolia

Date/Name Ship 2003-11-00 MILTON
Manager: Albartin Shipping Co., Durres, Albania
Eigenaar: Zotaj Shipping & Trading Co. Ltd., Durres, Albania
Shareholder:
Homeport / Flag: Durres / Albania
Callsign: ZAD19

Ship Events Data

1976-00-00: 1976: Het schip is niet op de gebruikelijke wijze gebouwd en te water gelaten, doch in ca 150 tons secties in de grote scheepsbouwhal gebouwd. Daarna werden de secties met behulp van de eigen drijvende bok te water geplaatst. Eerst drijvende in het water, werden de scheepsdelen tot één geheel aan elkaar gelast. Tijdens de proefvaart 30-12-1976, waarbij ruimschoots aan de door de Rederij Damhof gestelde eisen werd voldaan, werd het schip door de Rederij Damhof overgenomen en onder commando gesteld van kapt. Nieveen.
1976-12-03: NvhN 03-12-1976: M. s. Imke in delen te water gelaten. Scheepswerf Ton Bodewes b.v. in Franeker heeft het m.s. Imke te water gelaten. Dit schip kwam overigens niet in zijn geheel dwars-of langscheeps in zijn element, maar in gedeelten. Eén deel was zelfs elders gebouwd. De drie delen van het schip, per deel 200 ton wegend, werden met behulp met de 200 tons drijvende bok T.B.F. Ome Loeks van de dochtermaatschappij Ton Bodewes b.v. in het water geplaatst. Dezelfde dochter zorgde ook voor het transport van de voorsectie van het schip, dat door scheepswerf Ferus Smit .in Foxhol werd gebouwd. Dit transport ging via het Wad, omdat dit deel met zijn breedte van 11,85 m niet geheel via de binnenwateren kon worden vervoerd. Overigens was het de eerste keer, dat Bodewes in Franeker een deel door een derde kreeg toegeleverd. De delen van het schip werden drijvend aan elkaar gelast. De Imke meet 81,20 bij 74,75 bij 11,85 bij 5,85 meter. Zij krijgt een Brons dieselmotor van 1500 pk, die een proefvaartsnelheid van 12 mijl mogelijk maakt. Opdrachtgever is de rederij Damhof in Delfzijl. De bouw vond plaats onder toezicht van Bureau Veitas (met verzwaarde dubbele bodem) en van de Nederlandse Scheepvaart Inspectie.
1976-12-20: Op 20-12-1976 als "IMKE", zijnde een motorschip, metende 4161.51 m3 bruto inhoud volgens zeemeetbrief afgegeven te 's Gravenhage no 17879 d.d. 07-12-1976, liggende te Franker, door T. van 't Hof, ambtenaar bij de Scheepsmetingsdienst te Groningen, van brandmerk 4793 Z GRON 1976 voorzien door het inbeitelen op het achterschip aan B.B. zijde in het achterschot van het dekhuis op de kampanje, 3.70 m. uit hekplaat, 3.50 m. uit de lengteas en 1.00 m. uit dek.
1998-06-00: In 06.1998, tijdens de reis van Bristol naar Swansea, machineschade opgelopen. Te Swansea gerepareerd. Op 05.07.1998 weer vertrokken uit Swansea.
1999-06-16: Bij Scheepswerf Niestern Sander te Delfzijl aangekomen voor reparatie. Daarna opgelegd.
2020-00-00: Final Fate:
In 2020 gesloopt te Koroni, Griekenland.

Afbeeldingen


Omschrijving: Imke 1976
Gemaakt door: Builders photographer

Omschrijving: Imke 1976 leaving Delfzijl the 16th September 1983.
Gemaakt door: Olinga, F.J. (Frits)

Omschrijving: Imke moored by Shipyard Niestern Sander B.V.at Delfzijl the 12th July 1987.
Gemaakt door: Olinga, F.J. (Frits)

Omschrijving: Kim 1976 ex Imke on 16.06.1999 at Delfzijl
Gemaakt door: Olinga, F.J. (Frits)

Omschrijving: MILTON
Gemaakt door: Unknown