Inloggen
Menu
Home
Over ons
Doelstelling
Organisatie
Bestuur
Medewerkers
RvA
ANBI rapportage
Beleidsplan
Jaarverslag 2022
Jaarverslag 2021
Jaarverslag 2020
Jaarverslag 2019
Jaarverslag 2018
Jaarverslag 2017
Jaarverslag 2016
Jaarverslag 2015
Privacy
Sponsoren
Zoeken
Schip
Database
Kronieken
Zeebrievenregister (19e Eeuw)
Akten (19e Eeuw)
Gebeurtenissen
Scheepstypen/kenmerken
Rederij/scheeps(mede-)eigenaar
Database
Part Eigenaren (19e Eeuw)
Zeebrievenregister (19e Eeuw)
Akten (19e Eeuw)
Scheepswerf
Werf informatie
Werf bouwlijsten
Machinebouwer
Gezagvoerder
Zeemanscollege
Kronieken
Monsterrollen
Scheepsnaam
Familienaam
Gebeurtenissen
Foto's
Historie
Bronnen
Maritiem Portal
Koopvaardijvloot
Research
Omvang en Mutaties
Lijsten Koning
Koopvaardijvloot 1826
Zuidelijke Nederlanden 1830
Collecties
Gezagvoerders 19e eeuw
Zeemanscolleges
Kaaphoornvaarders
Sonttol registers
Maritiem Digitaal
Publicaties
Scheepsregisters
Boeken/Naslagwerken
Zeebrieven Teun van der Zee
Diverse
Links
Contact
HOPE BAY - ID 2925
Terug naar het overzicht
In dienst
Onder Nederlandse Vlag tussen:
0000-00-00 / 0000-00-00
Identification Data
Bouwjaar:
1996
Classification Register:
Bureau Veritas (BV)
IMO nummer:
9135169
Categorie:
Cargo vessel
Voorstuwing:
Motor Vessel
Type:
Koelschip
Masten:
Gearless
Rig:
1 crane and 8 derricks
Lift Capacity:
crane 40 tons and derricks 6 tons each.
Material Hull:
Steel
Dekken:
1
Construction Data
Scheepsbouwer:
Kitanihon Zosen K.K.
, Hachinohe, Japan
Werfnummer:
288
Launch Date:
1996-00-00
Delivery Date:
1996-00-00
Technical Data
Engine Manufacturer:
Akasaka Tekkosho K.K. (Akasaka Diesels Ltd)
, Yaizu, Japan
Motor Type:
Motor, Oil, 2-stroke single-acting
Number of Cylinders:
7
Power:
9628
Power Unit:
kW
Eng. additional info:
Mitsubishi Type 7UEC50LSII (500x1950)
Speed in knots:
20
Number of screws:
1
Gross Tonnage:
8896.00 Gross tonnage
Net Tonnage:
4365.00 Net tonnage
Deadweight:
9638.00 tonnes deadweight (1000 kg)
Grain:
14730 Cubic Meters
Teu:
93
Length 1:
143.00 Meters Length overall (Loa)
Length 2:
134.74 Meters Length between perpendiculars (Lbp)
Beam:
22.00 Meters Breadth, moulded
Depth:
13.00 Meters Depth, moulded
Draught:
8.288 Meters Draught, maximum
Ship History Data
Date/Name Ship
1996-00-00
HOPE BAY
Manager:
Triton Schiffahrts G.m.b.H. & Co. K.G.
, Leer, Germany
Eigenaar:
Hope Bay Trading N.V.
, Willemstad (NA), Netherlands Antilles
Shareholder:
Homeport / Flag:
Willemstad (NA) / Netherlands Antilles
Callsign:
PJQK
Date/Name Ship
1998-00-00
HOPE BAY
Manager:
Triton Schiffahrts G.m.b.H. & Co. K.G.
, Leer, Germany
Eigenaar:
Hope Bay Schiffahrts G.m.b.H.
, Leer, Germany
Shareholder:
Homeport / Flag:
Willemstad (Curaçao) / Curaçao
Callsign:
PJQK
Date/Name Ship
2010-10-10
HOPE BAY
Manager:
Triton Schiffahrts G.m.b.H. & Co. K.G.
, Leer, Germany
Eigenaar:
Hope Bay Schiffahrts G.m.b.H.
, Leer, Germany
Shareholder:
Homeport / Flag:
Willemstad (Curaçao) / Curaçao
Callsign:
PJQK
Date/Name Ship
2015-11-10
HAI FENG 718
Manager:
China National Fisheries Corp.
, Beijing, China
Eigenaar:
China Kingdom Shipping Ltd.
, Beijing, China
Shareholder:
Homeport / Flag:
Panama / Panama R.P.
Callsign:
3FIC4
Date/Name Ship
2016-08-15
HAI FENG 718
Manager:
Zhongyu Global Seafood Corperation
, Beijing, China
Eigenaar:
China Kingdom Shipping Ltd.
, Beijing, China
Shareholder:
Homeport / Flag:
Panama / Panama R.P.
Callsign:
3FIC4
Date/Name Ship
2022-12-15
HAI FENG 718
Manager:
Zhongyu Global Seafood Corperation
, Beijing, China
Eigenaar:
China Kingdom Shipping Ltd.
, Beijing, China
Shareholder:
Homeport / Flag:
Port Vila / Vanuatu
Callsign:
YJXQ4
Ship Events Data
2008-03-00:
13.03.2008 op de Noordzee hebben twee schepen averij opgelopen. Bij een reddingspoging aan de monding van de Elbe (in het noorden van Duitsland) botsten de zeesleepboot OCEANIC en het koelschip HOPE BAY, dat al voor anker was gegaan, tegen elkaar, deelde de averijdienst in de havenstad Cuxhaven mee. Uit de sleepboot is een nog onbekende hoeveelheid olie gelekt. Vliegtuigen werden ingezet om de olievervuiling in het oog te houden, maar tot dusver zou er geen gevaar zijn voor de kusten. Het vrachtschip uit de Nederlandse Antillen was uit voorzorg voor anker gegaan. Het sloeg boven de waterlijn lek door de aanvaring. Het vrachtschip werd naar Cuxhaven gesleept.
Afbeeldingen
Omschrijving:
Hope Bay 1996 on 11-11-2011 Nieuwe Waterweg.
Collectie:
Onbekend
Vervaardiger:
Jungerius, Henk
Omschrijving:
Hope Bay 1996 on 10-02-2013 Nieuwe Waterweg.
Collectie:
Onbekend
Vervaardiger:
Jungerius, Henk
Omschrijving:
HOPE BAY (18 mei 1999)
Collectie:
Anderiesse, Jan H.
Vervaardiger:
Onbekend *
Terug naar het overzicht