1952-11-06: |
Final Fate: Teboekstelling als zeeschip doorgehaald en als binnenschip ingeschreven met brandmerk: 2768 B GRON 1952. Op 24-12-1952 als HARMONIE, zijnde een motorschip, groot 130.885 m3 verplaatsing volgens binnenmeetbrief afgegeven te Groningen no. G7339 d.d. 21-03-1946, door J. Matthijssen, scheepsmeter te Groningen van brandmerk 2768 B GRON 19522 voorzien door het inbeitelen op het achterschip aan S.B zijde in het achterschild van het achterherft, 7.85 m. uit hekplaat, 0.85 m. uit lengteas en 1.55 m. uit dek. (Opm.: De door de bewaarder vermelde oude merken 618 Z GRON 1928 zijn vernietigd.) Ze is dan nog steeds van Jakob Visser en wordt omschreven als motorvrachtschip met 1 dek, 1 laadmast, 1 ruim, 1 woonroef, stuurhut, machinekamer met een 2 cyl. 2 tact. ABC motor van 80 PK nummer 5752 aangebracht opnummerplaat achterste cylinder. Op 24.09.1974 “Harmonie” van Douwe Boersma, scheepsbouwmedewerker te Vierverlaten. Op 26.10.1996 ”Harmonie” van Adriaan le Cessie, schipper te Rotterdam. Het schip wordt dan omschreven als: m.s. “Harmonie” Brandmerk 2768 B GRON 1952, eerder teboekgesteld met brandmerk 618 Z GRON 1928 type motorvrachtschip, inrichting: 1 dek, 1 laadmast, 1 ruim, 1 woonroef , stuurhut, machinekamer vooronder, motor 2 cyl. 2 tact. ABC van 80 PK nummer 5752 aangebracht opnummerplaat achterste cylinder, thans motor: General Motors diesel type 71 6 cyl. in lijn sterkte 165 PK, 121 kW, motornummer 6/71 98403 geplaatst op motorblok SB zijde. Op 09-01-2017 aangifte van wijziging van de inrichting tot varend woonschip met een Kelvin RS6 dieselmotor met 109 kW. Het schip staat 01.2019 nog zo bij het Kadaster teboekgesteld. |