Inloggen
HAPPY RUNNER - ID 2649

In dienst
Onder Nederlandse Vlag tussen:0000-00-00 / 0000-00-00

Identification Data

Bouwjaar: 1976
Classification Register: Lloyd's Register of Shipping (LR)
IMO nummer: 7528130
Nat. Official Number: 16500 Z ROTT 1981
Categorie: Cargo vessel
Voorstuwing: Motor Vessel
Type: General Cargo, heavy load/lift
Rig: 2 derricks, 6 winches
Lift Capacity: 160 ton each
Material Hull: Steel
Dekken: 2
Construction Data

Scheepsbouwer: Arnhemsche Scheepsbouw Maatschappij N.V., Arnhem, Gelderland, Netherlands
Werfnummer: 474
Launch Date: 1976-10-22
Delivery Date: 1976-12-28
Technical Data

Engine Manufacturer: Stork-Werkspoor Diesel B.V., Zwolle, Overijssel, Netherlands
Motor Type: Motor, Oil, 4-stroke single-acting
Number of Cylinders: 9
Power: 2500
Power Unit: BHP (APK, RPK)
Eng. additional info: 2 x Stork-Werkpoor Diesels Type 9 FC HD 240/900 (240x260) Nr. 70260-1 aan sb en nr. 70260-2 aan bb, elk 1250 PK bij 900 rpm.
Speed in knots: 12
Number of screws: 2
 
Gross Tonnage: 1599.00 Gross tonnage
Net Tonnage: 654.00 Net tonnage
Deadweight: 2766.00 tonnes deadweight (1000 kg)
 
Length 1: 81.82 Meters Length overall (Loa)
Length 2: 74.40 Meters Length between perpendiculars (Lbp)
Beam: 15.70 Meters Breadth, extreme
Depth: 9.15 Meters Depth, moulded
Draught: 5.55 Meters Draught, maximum
Ship History Data

Date/Name Ship 1976-12-00 HAPPY RUNNER
Manager: Mammoet Shipping B.V., Amsterdam, Noord-Holland, Netherlands
Eigenaar: Compañia Maritima Sequoia Lloyd S.A., Panama, Panama R.P.
Shareholder: Koninklijke Nederlandsche Stoomboot-Maatschappij N.V.
Homeport / Flag: Panama / Panama R.P.
Callsign: HO9087

Date/Name Ship 1981-09-01 HAPPY RUNNER
Manager: Mammoet Shipping B.V., Amsterdam, Noord-Holland, Netherlands
Eigenaar: B.V. Sleepdienst en Dekschuitverhuurderij De Zwart, Amsterdam, Noord-Holland, Netherlands
Shareholder: Koninklijke Nederlandsche Stoomboot-Maatschappij N.V.
Homeport / Flag: Amsterdam / Netherlands
Callsign: PENI

Date/Name Ship 1984-02-04 DOCK EXPRESS TEXAS
Manager: Dock Express Contractors Inc., Houston (Tex.), U.S.A.
Eigenaar: E.D.S. Services Inc., New York (N.Y.), U.S.A.
Shareholder:
Homeport / Flag: New York (N.Y.) / U.S.A.
Callsign: WFZC
Additional info: Charter Sealift Services Inc.

Date/Name Ship 1989-00-00 STRONG TEXAN
Manager: van Ommeren Shipping (USA) LLC
Eigenaar: Strong Texan LLC, New York (N.Y.), U.S.A.
Shareholder:
Homeport / Flag: New York (N.Y.) / U.S.A.
Callsign: WFZC

Date/Name Ship 1991-00-00 STRONG TEXAN
Manager: van Ommeren Shipping (USA) LLC
Eigenaar: Connecticut National Bank, New York (N.Y.), U.S.A.
Shareholder:
Homeport / Flag: New York (N.Y.) / U.S.A.
Callsign: WFZC

Date/Name Ship 2002-11-00 PERGE
Manager: Turkey
Eigenaar: Mc Gill Shipping, Istanbul, Turkey
Shareholder:
Homeport / Flag: Kingstown / St. Vincent (and Grenadines)
Callsign: J8B2656

Date/Name Ship 2005-09-00 LILLEBORG
Manager: Konvoy Maritime Ltd., Kingstown, St. Vincent (and Grenadines)
Eigenaar: St. Thomas Shipping Co. Ltd., Kingstown, St. Vincent (and Grenadines)
Shareholder:
Homeport / Flag: Kingstown / St. Vincent (and Grenadines)
Callsign: J8B2656

Date/Name Ship 2009-03-00 OCEAN TEAM
Manager: Team Shipping Aps, Aarhus, Denmark
Eigenaar: Team Ship Projects A.p.S., Aarhus, Denmark
Shareholder:
Homeport / Flag: Kingstown / St. Vincent (and Grenadines)
Callsign: J8B2656

Ship Events Data

1977-01-25: NRC Handelsblad 25-01-1977: Happy Runner van Mammoet Shipping vervoerde op haar maidentrip van Bremen naar Ecuador een 220 ton zware motortorpedoboot van de marine van dat land. De torpedoboot heeft te weinig bunkercapaciteit om de tocht over de oceaan zelfstandig te kunnen maken. De Happy Runner is speciaal voor zware en volumineuze transporten gebouwd.
1981-09-01: Op 01-09-1981 als "HAPPY RUNNER", zijnde een stalen motorvrachtschip, metende 4532.32 m3 bruto inhoud volgens zeemeetbrief afgegeven te 's Gravenhage no. 20185 d.d. 15-09-1981, liggende te Rotterdam, door A.H. Westerduin, ambtenaar bij de Scheepsmetingsdienst te Rotterdam, van brandmerk 16500 Z ROTT 1981 voorzien door het inbeitelen op het achterschip aan B.B. zijde in bovenkant steun van laadklep, 0.40 m. uit hekplaat, 6.55 m. uit de lengteas en 2.52 m. uit dek.
1982-04-17: Te New Orleans gekapseisd en gezonken bij het overslaan van een 360 ton wegend stuk. Op 18 september gelicht en op 20 augustus 1983 te Mobile (USA) aangekomen voor reparatie. De teboekstelling als Nederlands schip wordt op 15 december 1982 doorgehaald.
1983-00-00: Verkocht aan Dock Express Inc., Houston, Texas-U.S.A., 20 augustus 1983 gearriveerd bij Halter Marine Chickasaw, Mobile voor reparatie onder toezicht van Dock Express, 4 februari 1984 gedoopt DOCK EXPRESS TEXAS door mevr. Peggy Jones, in exploitatie bij E.D.S. Services Inc., New York, in beheer bij Dock Express Contractors Inc., Houston, roepsein WFZC, in charter bij Sealift Services Inc.
2006-12-19: In Bassin de Penhoët te St. Nazaire een 215 ton wegende dieselmotor geladen, door onbekende oorzaak viel de motor in de haven. 25 Januari 2007 motor geborgen door de bok GPS ATLAS van GPS Marine Services B.V.
2009-03-00: Opgelegd te Århus, daarna een reis naar Casablanca gemaakt, 6 juni 2009 gearriveerd te Århus.
2013-06-13: Final Fate:
Verkocht voor de sloop naar Aliaga, Turkije. Op 8 juni voor anker gegaan bij Aliaga, 13 juni op het strand gezet om gesloopt te worden.

Afbeeldingen


Omschrijving: Ocean Team 1976 ex Lilleborg ex Perge ex Strong Texan ex Dock Express Texas ex Happy Runner on 06-04-2009 at Aarhus.
Gemaakt door: Mikkelsen, Bent