Inloggen
GRONINGEN - ID 2581


In dienst
Onder Nederlandse Vlag tussen:0000-00-00 / 0000-00-00

Identification Data

Bouwjaar: 1909
Categorie: Tanker
Voorstuwing: Motor Vessel
Type: Tanker, ruwe olie
Type Dek: Trunk deck
Material Hull: Steel
Dekken: 1
Construction Data

Scheepsbouwer: N.V. Nederlandsche Scheepsbouw-Maatschappij, Amsterdam, Noord-Holland, Netherlands
Werfnummer: 95
Launch Date: 1908-12-30
Delivery Date: 1909-01-00
Technical Data

Engine Manufacturer: Ruston & Hornsby Ltd, Lincoln, Great Britain
Motor Type: Engine, Hot bulb (gloeikop)
Number of Cylinders: 8
Power: 640
Power Unit: BHP (APK, RPK)
Eng. additional info: Twee 4-cyl. 16 1/2-18 15/16
Number of screws: 2
 
Gross Tonnage: 1324.00 Gross tonnage
Net Tonnage: 752.00 Net tonnage
Deadweight: 1572.00 tons deadweight (1016 kg)
 
Length 1: 214.60 Feet (British) ***Unknown***
Beam: 40.10 Feet (British) ***Unknown***
Depth: 13.30 Feet (British) ***Unknown***
Configuration Changes

Datum 00-00-1920
Type: Shiptype/category changed
Omschrijving: De ‘GRONINGEN’ is gebouwd als zeetanklichter zonder voortstuwing; in augustus 1920 te Hong Kong verbouwd tot dubbelschroef motortankschip.

Ship History Data

Date/Name Ship 1909-01-00 GRONINGEN
Manager: N.V. Nederlandsch-Indische Tankstoomboot Maatschappij, Batavia, Netherlands East Indies
Eigenaar: N.V. Nederlandsch-Indische Tankstoomboot Maatschappij, Batavia, Netherlands East Indies
Shareholder:
Homeport / Flag: Batavia / Netherlands East Indies

Ship Events Data

1934-09-00: Final Fate:
Ofschoon al in september 1933 voor sloop verkocht aan Katigawa Gumi, werd ze pas in het najaar van 1934 naar Japan gesleept, waar zij op 10 september 1934 op haar laatste reis te Osaka arriveerde.

Afbeeldingen


Omschrijving: De GRONINGEN gaat te water
Collectie: Lous, C.
Vervaardiger: Onbekend *
Onderwerp: Tewaterlating