Inloggen
GERRY-S - ID 2465

In dienst
Onder Nederlandse Vlag tussen:0000-00-00 / 0000-00-00

Identification Data

Bouwjaar: 1952
Classification Register: Lloyd's Register of Shipping (LR)
IMO nummer: 5129992
Nat. Official Number: 8351 Z ROTT 1952
Categorie: Cargo vessel
Voorstuwing: Motor Vessel
Type: General Cargo
Type Dek: Half shelterdeck
Masten: Two masts
Rig: 4 derricks.
Lift Capacity: 3 ton each.
Material Hull: Steel
Dekken: 1
Construction Data

Scheepsbouwer: N.V. Terneuzensche Scheepsbouw-Maatschappij, Terneuzen, Zeeland, Netherlands
Werfnummer: 54
Launch Date: 1952-09-15
Delivery Date: 1952-12-06
Technical Data

Engine Manufacturer: Werkspoor N.V., Amsterdam, Noord-Holland, Netherlands
Motor Type: Motor, Oil, 4-stroke single-acting
Number of Cylinders: 7
Power: 700
Power Unit: BHP (APK, RPK)
Eng. additional info: Werkspoor Nr. 1424 Type TMAS337 (330x600)
Speed in knots: 11
Number of screws: 1
 
Gross Tonnage: 499.83 Gross tonnage
Net Tonnage: 318.48 Net tonnage
Deadweight: 1022.00 tonnes deadweight (1000 kg)
Grain: 51000 Cubic Feet
Bale: 46500 Cubic Feet
 
Length 1: 59.10 Meters Length overall (Loa)
Length 2: 54.50 Meters Length between perpendiculars (Lbp)
Beam: 9.54 Meters Breadth, extreme
Depth: 3.07 Meters Depth, moulded
Draught: 3.88 Meters Draught, maximum
Ship History Data

Date/Name Ship 1952-11-27 GERRY-S
Manager: Rotterdamsche Kustvaart Centrale N.V., Rotterdam, Zuid-Holland, Netherlands
Eigenaar: N.V. Rotterdamsche Kolen Centrale, Rotterdam, Zuid-Holland, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Rotterdam / Netherlands
Callsign: PEID

Date/Name Ship 1967-09-11 MALAGA
Manager: Francesco Esposito, Naples, Italy
Eigenaar: Francesco Esposito, Naples, Italy
Shareholder:
Homeport / Flag: Naples / Italy
Callsign: IOMC

Ship Events Data

1952-09-15: Het Vrije Volk 15-09-1952: Gerry-S liep van stapel. Vanmiddag tegen één uur is in Terneuzen het duizend ton metende ss. „Gerry-S" te water gelaten, 't Schip is gebouwd bij de Terneuzense Scheepsbouw Maatschappij in opdracht van de Rotterdamse Kolen- Centrale (R.K.C.). Het nieuwe schip is bestemd voor het vervoer van anthraciet van Wales naar Rotterdam. Het is voorzien van stalen rolluiken en een - dubbel stel laadbomen om het laden en lossen te bespoedigen. Over ongeveer twee maanden zal de eerste proefvaart worden gemaakt. „Peettante" van het nieuwe schip is mevrouw G. Schoonheim—Larissan, de Amerikaanse schoondochter van de directeur van de R.K.C.

Algemeen Dagblad 16-09-1852: Nieuwe kustvaarder voor de R.K.C. Nieuwsdienst Algemeen Dagblad Terneuzen — Met goed gevolg werd Maandag bij de Terneuzense scheepsbouwmaatschappij te Terneuzen het voor rekening van de Rotterdamse Kolencentrale te Rotterdam in aanbouw zijnde motorschip Gerry S. te water gelaten. De doopplechtigheid werd verricht door mevrouw Gerry Schoonheim, echtgenote van de heer L. R. P. Schoonheim. De Gerry S. heeft een draagvermogeft van 1000 ton en is van het half-shelterdek-type. Het schip zal worden voorzien van de nieuwste technische verbeteringen, waarbij speciale aandacht wordt besteed aan de accommodatie. Op de vrijgekomen helling werd direct hierna de kiel gelegd voor bouwnummer 55, een 3000 ton metend motorvrachtschip, eveneens voor rekening van de Rotterdamse Kolencentrale te Rotterdam.
1952-12-03: Op 03-12-1952 als "GERRY-S", zijnde een motorschip, metende 1415.94 m3 bruto inhoud volgens zeemeetbrief afgegeven te 's Gravenhage no 8936 d.d. 06-11-1952, liggende te Terneuzen, door J. Wigmans, ambtenaar bij de Scheepsmetingsdienst te Rotterdam, van brandmerk 8351 Z ROTT 1952 voorzien door het inbeitelen op het achterschip aan B.B. zijde in achterkant dekhuis kombuis, 3.60 m. uit hekplaat, 0.40 m. uit de lengteas en 1.50 m. uit dek.
1952-12-08: Het Vrije Volk 08-12-1952: Aanwinst voor vloot Kustvaartcentrale. .Vandaag werd op de Schelde het 499 ton metende kustvaartuig „Gerry S" overgedragen aan de Rotterdamse Kustvaartcentrale te Rotterdam. Daarmee wordt de vloot van deze maatschappij uitgebreid tot zeven schepen. Na de officiële proef vaart en de overdracht zal de „Gerry S" van Terneuzen naar Rotterdam vertrekken. Het schip werd gebouwd op de" werf van de Terneuzense Scheepsbouwmaatschappij .
1965-01-02: Amigoe di Curacao 02-01-1965: Nederlands schip in moeilijkheden. Leixoes (RTR) — Het ruim 8.500 ton metende Nederlandse vrachtschip „Laarderkerk" (N.V. Ver. Ned. Scheepvaartmaatschappij), dat donderdagavond tweemaal in de haven van Leixoes bij Oporto in Portugal aan de grond liep, is vrijdag definitief door sleepboten vlot getrokken.
Het schip, dat op weg is van Izmir (Smyrna) naar Antwerpen, liep de eerste keer door slecht zicht aan de grond. Nadat het vlot was getrokken, raakte het op drift en kwam het in aanvaring met de Nederlandse kustvaarder “Gerry-S" die echter geen schade opliep. Daarna liep de “Laarderkerk" weer aan de grond. Nu is het schip op weg naar Antwerpen.
1996-00-00: Lloyd's laat de registratie vervallen omdat het nog bestaan van het schip twijfelachtig is.
Info Bill Schell: DLR 1996 – LR says 'continued existence in doubt', but records that an inquiry letter to the owner was returned to LR 14 Jan 1985 marked 'deceased'
Info Bill Shell: Here is what was in her Naples registration file: beached 16 Feb 1978 at Ciro Marina, Italy. Sold 22 Nov 1978 for scrap to Rimorchiatori Calabresi S.p.A., Crotone, registration transferred to Crotone 19 Dec 1978 (Crotone official number 36). This isn’t entirely conclusive as no confirmation she was actually scrapped. Possibly cut down to a lighter or a pontoon instead.

Afbeeldingen


Omschrijving: GERRY-S
Gemaakt door: Skyfotos Ltd.
Klik hier voor website fotograaf
Onderwerp: Luchtfoto

Omschrijving: GERRY-S
Gemaakt door: Clarkson, John

Omschrijving: GERRY-S in de Waalhaven, Rotterdam.
Gemaakt door: Goudriaan, J. (Koos)

Omschrijving: GERRY-S
Gemaakt door: Unknown

Omschrijving: MALAGA
Gemaakt door: Unknown