Inloggen
GENERAAL VERSPIJCK - ID 2440

In dienst
Onder Nederlandse Vlag tussen:0000-00-00 / 0000-00-00

Identification Data

Bouwjaar: 1928
Categorie: Passenger-/cargo vessel
Voorstuwing: *** Onbekend ***
Type: Passenger-/cargovessel
Type Dek: Part. shade deck
Dekken: 1
Construction Data

Scheepsbouwer: N.V. Haarlemsche Scheepsbouw Maatschappij, Haarlem, Noord-Holland, Netherlands
Werfnummer: 202
Launch Date: 1928-06-30
Delivery Date: 1928-10-00
Technical Data

Engine Manufacturer: Koninklijke Machinefabriek Gebr. Stork & Co. N.V., Hengelo, Overijssel, Netherlands
Motor Type: Steam, Double Compound
Number of Cylinders: 4
Power: 1050
Power Unit: IHP (IPK)
Eng. additional info: Lentz, 2x14 1/2, 2x31 1/2-31 1/2
Speed in knots: 11
Number of screws: 1
 
Gross Tonnage: 1213.00 Gross tonnage
Net Tonnage: 641.00 Net tonnage
Deadweight: 1040.00 tonnes deadweight (1000 kg)
Grain: 62000 Cubic Feet
Bale: 57000 Cubic Feet
 
Length 1: 230.80 Feet (British) Registered
Beam: 38.20 Feet (British) Registered
Depth: 14.90 Feet (British) Registered
 
Passengers:
1st 2nd 3rd Steerage Deck Total
6 9 0 0 530 545
Configuration Changes

Datum 1939-00-00
Type: Remeasurement
Omschrijving: TDW 1015

Datum 1947-09-19
Type: Remeasurement
Omschrijving: Liggende te Surabaja voorzien van een nieuw brandmerk: 2107 Z AMST 1947

Ship History Data

Date/Name Ship 1928-10-00 GENERAAL VERSPYCK
Manager: N.V. Koninklijke Paketvaart-Maatschappij, Batavia, Netherlands East Indies
Eigenaar: N.V. Koninklijke Paketvaart-Maatschappij, Batavia, Netherlands East Indies
Shareholder:
Homeport / Flag: Batavia / Netherlands East Indies
Callsign: TCKB
Additional info: 1934 callsign PKFY

Date/Name Ship 1947-09-19 GENERAAL VERSPYCK
Manager: N.V. Koninklijke Paketvaart-Maatschappij, Amsterdam, Noord-Holland, Netherlands
Eigenaar: N.V. Koninklijke Paketvaart-Maatschappij, Amsterdam, Noord-Holland, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Amsterdam / Netherlands
Callsign: PEHN

Ship Events Data

1942-03-02: Naar Australiƫ vertrokken en op 10 maart aangekomen in Fremantle. Van 7 maart 1942 tot 23 augustus 1945 vercharterd aan het BMWT. Van 17 juni 1942 tot 2 maart 1946 gevorderd door de Nederlandse regering, vervolgens in timecharter bij het Ned. Indisch Gouvernement tot 1 januari 1947. Op 21 november 1945 van Sydney in Ambon aangekomen.
1956-08-00: Final Fate:
Voor de sloop naar Hongkong.

Afbeeldingen


Omschrijving:
Gemaakt door: Unknown

Omschrijving:
Gemaakt door: Unknown