Inloggen
GANZEDIEP - ID 2370


In dienst
Onder Nederlandse Vlag tussen:1918-12-00 / 1919-06-21 | Reden uitgevlagd: Verkocht naar het buitenland

Identification Data

Bouwjaar: 1918
Classification Register: Germanischer Lloyd (GL)
Categorie: Cargo vessel
Voorstuwing: Aux. Sailing Vessel
Type: Schoener
Masten: Three masts
Material Hull: Steel
Dekken: 1
Construction Data

Scheepsbouwer: N.V. Scheepsbouw- en Reparatiewerf 'De Hoop' - v/h Gebr. Boot, Leiden, Zuid-Holland, Netherlands
Werfnummer: 650
Delivery Date: 1918-12-00
Technical Data

Engine Manufacturer: Gebr. Boot, Leiden, Zuid-Holland, Netherlands
Number of Cylinders: 2
Power: 90
Power Unit: BHP (APK, RPK)
Eng. additional info: Waarsch. Paraffinemotor, 13 2/5-14 1/5
Speed in knots: 7
Number of screws: 1
 
Gross Tonnage: 267.00 Gross tonnage
Net Tonnage: 205.00 Net tonnage
Deadweight: 458.00 tonnes deadweight (1000 kg)
 
Length 1: 36.17 Meters Length overall (Loa)
Length 2: 32.12 Meters Length between perpendiculars (Lbp)
Beam: 7.45 Meters Breadth, moulded
Depth: 3.14 Meters Depth, moulded
Draught: 2.95 Meters Draught, maximum
Configuration Changes

Datum 00-00-1926
Type: Propulsion/engine changed
Omschrijving: Gehermotoriseerd: 2tew 2 cil 130 Pk Deutsche Werke

Datum 00-00-1934
Type: Propulsion/engine changed
Omschrijving: Gehermotoriseerd: 4tew 6 cil 300 Pk Deutsche Werke (1933)

Ship History Data

Date/Name Ship 1918-12-00 GANZEDIEP
Manager: Firma H. van Krieken & Co., Rotterdam, Zuid-Holland, Netherlands
Eigenaar: N.V. Hollandsche Vrachtvaart Maatschappij, H. van Krieken & Co., Rotterdam, Zuid-Holland, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Rotterdam / Netherlands
Callsign: NSGL

Date/Name Ship 1919-06-21 LINA
Manager: L. Pittaluga, Genoa, Italy
Eigenaar: L. Pittaluga, Genoa, Italy
Shareholder:
Homeport / Flag: Genoa / Italy
Callsign: RFSJ

Date/Name Ship 1922-00-00 ONDINA
Manager: Banca Commerciale Pugliese, Molfetta, Italy
Eigenaar: Banca Commerciale Pugliese, Molfetta, Italy
Shareholder:
Homeport / Flag: Molfetta / Italy
Callsign: RFSJ

Date/Name Ship 1923-00-00 ONDINA
Manager: A. Barone Fu D., Reggio di Calabria, Italy
Eigenaar: A. Barone Fu D., Reggio di Calabria, Italy
Shareholder:
Homeport / Flag: Reggio di Calabria / Italy
Callsign: RFSJ

Date/Name Ship 1925-00-00 DOMENICO BARONE
Manager: A. Barone Fu D., Reggio di Calabria, Italy
Eigenaar: A. Barone Fu D., Reggio di Calabria, Italy
Shareholder:
Homeport / Flag: Reggio di Calabria / Italy
Callsign: NKUM

Date/Name Ship 1930-00-00 ITALIA
Manager: V. Vampa, Rimini, Italy
Eigenaar: V. Vampa, Rimini, Italy
Shareholder:
Homeport / Flag: Rimini / Italy
Callsign: NUGZ

Date/Name Ship 1932-00-00 MARIA SALUTE II
Manager: Domenico Camalich, Lussinpiccolo, Italy
Eigenaar: Domenico Camalich, Lussinpiccolo, Italy
Shareholder:
Homeport / Flag: Lussinpiccolo / Italy
Callsign: NXYL

Date/Name Ship 1934-00-00 RITA
Manager: Domenico Camalich, Lussinpiccolo, Italy
Eigenaar: Domenico Camalich, Lussinpiccolo, Italy
Shareholder:
Homeport / Flag: Lussinpiccolo / Italy
Callsign: ISRD

Date/Name Ship 1950-00-00 RITA
Manager: Giovanni Menesini, Messina, Italy
Eigenaar: Giovanni Menesini, Messina, Italy
Shareholder:
Homeport / Flag: Messina / Italy
Callsign: ISRD

Ship Events Data

1918-00-00: 03-06-1918, nieuw gebouwd Rotterdam Waalhaven (v. Krieken) Lag daar in oktober nog.
25-12-1918 sd Rotterdam n Gothenburg, 30-12-1918 sd Gothenburg.
1919-01-25: Algemeen Handelsblad 30-01-1919: 25-01-1919 Gothenburg. De Ned. motorschoener “Ganzediep” is hier van Rotterdam aangekomen met verlies van beide ankers. Het schip werd binnengesleept.
1919-06-21: Algemeen Handelsblad 21-06-1919: (Bekort) Door den makelaar Arie Schippers te Rotterdam zijn de volgende schepen naar het buitenland verkocht: naar Frankrijk: motorsch. „Slochterdiep", groot 268 ton bruto en de sleepboot „Klazina", sterk 120 I.P.K.; naar Denemarken: motorschoener "Zwolschediep", groot 288 ton bruto; naar Italië: motorschoener "Ganzediep", groot 267 t. bruto en naar Griekenland: motorschoener „Steenwijkerdiep", groot 267 ton.
1919-06-30: 30-06-1919 Rotterdam. sd “Lina”(ex Ganzediep) ballast n Teignmouth, 02-07-1919 sd Maassluis, 06-07-1919 arr. te Teignmouth v Rotterdam.
1952-10-20: Final Fate:
Tijdens een reis van Piraeus naar Viareggio, in een zware storm op de rotsen gelopen en wrak geslagen op de kust bij Viareggio.