Inloggen
FOSKEA JANTJE - ID 2274


In dienst
Onder Nederlandse Vlag tussen:0000-00-00 / 0000-00-00

Identification Data

Bouwjaar: 1916
Nat. Official Number: 8399 GRON 1916
Categorie: Cargo vessel
Voorstuwing: Sailing Vessel
Type: Zeelichter
Masten: One mast
Material Hull: Steel
Dekken: 1
Construction Data

Scheepsbouwer: Gebr. J. & G.. Verstockt, Martenshoek, Groningen, Netherlands
Delivery Date: 1916-06-00
Technical Data

Gross Tonnage: 142.00 Gross tonnage
Net Tonnage: 113.00 Net tonnage
Deadweight: 215.00 tonnes deadweight (1000 kg)
 
Length 2: 30.38 Meters Registered
Beam: 6.10 Meters Breadth, moulded
Depth: 1.96 Meters Depth, moulded
Ship History Data

Date/Name Ship 1916-06-02 FOSKEA JANTJE
Manager: Harm Tor, Hoogezand, Groningen, Netherlands
Eigenaar: Harm Tor, Hoogezand, Groningen, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Hoogezand / Netherlands
Callsign: NRQV

Ship Events Data

1916-06-02: Dagregister deel 20, nummer 621, den derden Juni 1900 zestien. Ik ondergetekende Harm Tor, schipper, gedomicilieerd te Hoogezand, verklaar bij deze te zijn de eenige eigenaar van het overdekte stalen lichterschip genaamd “Foskea Jantje”, hebbende een dek en een mast en bij den grootsten toegelaten diepgang een laadvermogen van 241580 kilogram (241.580 ton), gebouwd te Martenshoek, gemeente Hoogezand, en gevoerd wordende door mij ondergeteekende schipper. Hoogezand, den 2 Juni 1916. H.Tor. In de eene kantlijn staat bijgeschreven: Blijkens verklaring van den scheepsmeter te Hoogezand d.d. 6 Juni 1916 no. 259 is nevens vermeld vaartuig gebrand met het merk: 8399 GRON 1916 en in de andere kantlijn staat geschreven: Opnieuw gebrand deel 1 nr. 548.
1927-12-02: Final Fate:
Op 02.12.1927, liggende te Rotterdam, voorzien van een nieuw brandmerk: 548 B GRON 1927. Het schip wordt dan omschreven als: sleepzeilschip met 1 ruim, 1 dek, 1 mast, 1 roef en zeiltuig. 09.10.1937 “Foskea Jantje”van de Nederlandsche Scheepshypotheekbank, Rotterdam. 02.11.1937 “Hoop” van Willem Abraham Pik, schipper te Goes. Het schip wordt dan omschreven als: een motorvrachtschip, hebbende 1 dek, 1 mast, 1 ruim, woonroef achterop, voor- en achteronder, machinekamer, voortbewogen door een Deutsche Werke 4 tact compressorloozen dieselmotor type 4M36 no.6122/25 van 145 PK. 04.07.1944 wordt de teboekstelling in het Kadaster doorgehaald.
.