Inloggen
Menu
Home
Over ons
Doelstelling
Organisatie
Bestuur
Medewerkers
RvA
ANBI rapportage
Beleidsplan
Jaarverslag 2020
Jaarverslag 2019
Jaarverslag 2018
Jaarverslag 2017
Jaarverslag 2016
Jaarverslag 2015
Privacy
Sponsoren
Zoeken
Schip
Database
Kronieken
Zeebrievenregister (19e Eeuw)
Akten (19e Eeuw)
Gebeurtenissen
Scheepstypen/kenmerken
Rederij/scheeps(mede-)eigenaar
Database
Part Eigenaren (19e Eeuw)
Zeebrievenregister (19e Eeuw)
Akten (19e Eeuw)
Scheepswerf
Werf informatie
Werf bouwlijsten
Machinebouwer
Gezagvoerder
Zeemanscollege
Kronieken
Monsterrollen
Scheepsnaam
Familienaam
Gebeurtenissen
Foto's
Historie
Bronnen
Maritiem Portal
Koopvaardijvloot
Research
Omvang en Mutaties
Lijsten Koning
Koopvaardijvloot 1826
Zuidelijke Nederlanden 1830
Collecties
Gezagvoerders 19e eeuw
Zeemanscolleges
Kaaphoornvaarders
Sonttol registers
Maritiem Digitaal
Publicaties
Scheepsregisters
Boeken/Naslagwerken
Zeebrieven Teun van der Zee
Diverse
Links
Contact
EEMLAND - ID 1906
Terug naar het overzicht
In dienst
Onder Nederlandse Vlag tussen:
0000-00-00 / 0000-00-00
Identification Data
Bouwjaar:
1906
Classification Register:
Germanischer Lloyd (GL)
Categorie:
Cargo vessel
Voorstuwing:
Steamship
Type:
General Cargo schip
Type Dek:
Well deck
Masten:
Two masts
Material Hull:
Steel
Dekken:
2
Construction Data
Scheepsbouwer:
Flensburger Schiffbau-Gesellschaft m.b.H. & Co K.G.
, Flensburg, Germany
Werfnummer:
256
Launch Date:
1906-02-10
Delivery Date:
1906-04-11
Technical Data
Engine Manufacturer:
Flensburger Schiffsbau-Gesellschaft A.G.
, Flensburg, Germany
Motor Type:
Steam, Triple Expansion
Number of Cylinders:
3
Power:
2500
Power Unit:
IHP (IPK)
Eng. additional info:
(27 3/4 , 46 1/4 & 76 - 48)
Speed in knots:
11
Number of screws:
1
Gross Tonnage:
4188.00 Gross tonnage
Net Tonnage:
2624.00 Net tonnage
Deadweight:
7020.00 tons deadweight (1016 kg)
Grain:
388000 Cubic Feet
Bale:
360000 Cubic Feet
Length 1:
114.43 Meters Registered
Beam:
14.83 Meters Registered
Depth:
8.31 Meters Registered
Ship History Data
Date/Name Ship
1906-04-11
LINDEN
Manager:
Deutsch-Australische Dampfschiffs-Gesellschaft A.G.
, Hamburg, Germany
Eigenaar:
Deutsch-Australische Dampfschiffs-Gesellschaft A.G.
, Hamburg, Germany
Shareholder:
Homeport / Flag:
Hamburg / Germany
Date/Name Ship
1920-03-05
EEMLAND
Manager:
N.V. Koninklijke Hollandsche Lloyd
, Amsterdam, Noord-Holland, Netherlands
Eigenaar:
N.V. Koninklijke Hollandsche Lloyd
, Amsterdam, Noord-Holland, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag:
Amsterdam / Netherlands
Callsign:
NMTH
Additional info:
1934 PDVL
Date/Name Ship
1936-00-00
EEMLAND
Manager:
N.V. tot Voortzetting van de Koninklijke Hollandsche Lloyd
, Amsterdam, Noord-Holland, Netherlands
Eigenaar:
N.V. tot Voortzetting van de Koninklijke Hollandsche Lloyd
, Amsterdam, Noord-Holland, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag:
Amsterdam / Netherlands
Callsign:
PDVL
Date/Name Ship
1951-10-27
VAN
Manager:
Adil Ve Sevket Manioglu Ve Mette Tumanbay
, Istanbul, Turkey
Eigenaar:
Adil Ve Sevket Manioglu Ve Mette Tumanbay
, Istanbul, Turkey
Shareholder:
Homeport / Flag:
Istanbul / Turkey
Callsign:
TCTT
Date/Name Ship
1953-00-00
VAN
Manager:
Van Vapuru Donatma Istiraki
, Istanbul, Turkey
Eigenaar:
Van Vapuru Donatma Istiraki
, Istanbul, Turkey
Shareholder:
Homeport / Flag:
Istanbul / Turkey
Callsign:
TCTT
Ship Events Data
1914-09-05:
De LINDEN had op 5 september 1914 met 4800 ton steenkolen voor Duitse oorlogsschepen een haven op Ceram aangelopen en werd door H.M.S. Marten Harpertszoon Tromp gedwongen naar Ambon te varen, waar zij op 5 september 1914, wegens de aard van de lading, werd geinterneerd.
1920-03-05:
De LINDEN die, bij het uitbreken van de 1e wereldoorlog op Ambon lag geinterneerd, werd in december 1918 door de eigenaren overgedragen aan de Duitse Regering en door deze aan de Nederlandse Regering als vergoeding voor de door de Duitsers op 22 februarai 1917 ten onrechte bij Falmouth getorpedeerde EEMLAND. Na lang onderhandelen met de geallieerden kon zij eerst op 5 maart 1920 door de Nederlandse Regering, zoals zij in Nederlandsch Indiƫ lag, aan de K.H.L. worden overgedragen.
1927-06-27:
Liggende te Amsterdam voorzien van een nieuw brandmerk: 396 Z AMST 1927
1964-05-00:
Final Fate:
De VAN werd in mei 1964 voor de sloop verkocht aan de scheepsslopersfirma Nasri Ceha, die op 8 juni 1964 met het slopen begon te Kalafatyeri (Istanbul).
Afbeeldingen
Omschrijving:
LINDEN
Collectie:
Lous, C.
Vervaardiger:
Onbekend *
Onderwerp:
Kade
Omschrijving:
EEMLAND
Collectie:
Onbekend
Vervaardiger:
Unknown
Omschrijving:
EEMLAND
Collectie:
-
Vervaardiger:
Onbekend *
Onderwerp:
Havenopname
Omschrijving:
EEMLAND
Collectie:
Johannes, Leo M.
Vervaardiger:
Duncan, Alex
Omschrijving:
EEMLAND
Collectie:
Lindenborn, Marien
Vervaardiger:
Unknown
Omschrijving:
EEMLAND
Collectie:
Lindenborn, Marien
Vervaardiger:
Bunschoten, G.
Omschrijving:
EEMLAND
Collectie:
-
Vervaardiger:
Onbekend *
Onderwerp:
Havenopname
Omschrijving:
VAN te Londen, foto uit 1959.
Collectie:
Schell, W.A
Vervaardiger:
Duncan, Alex
Omschrijving:
VAN
Collectie:
Besteling, P
Vervaardiger:
Onbekend *
Terug naar het overzicht