Inloggen
DUIVENDRECHT - ID 1819


In dienst
Onder Nederlandse Vlag tussen:0000-00-00 / 0000-00-00

Identification Data

Bouwjaar: 1919
Categorie: Cargo vessel
Voorstuwing: Steamship
Type: General Cargo schip
Type Dek: Flush deck
Material Hull: Steel
Dekken: 1
Construction Data

Scheepsbouwer: N.V. Scheepsbouwwerf 'Baanhoek', v/h T.Nederlof, Sliedrecht, Zuid-Holland, Netherlands
Launch Date: 1919-00-00
Delivery Date: 1919-06-00
Technical Data

Engine Manufacturer: N.V. Scheepswerf & Machinefabriek v/h J. & A. van der Schuyt, Papendrecht, Zuid-Holland, Netherlands
Motor Type: Steam, Triple Expansion
Number of Cylinders: 3
Power: 850
Power Unit: IHP (IPK)
Eng. additional info: (17 1/4 , 29 & 47 - 36)
Speed in knots: 9
Number of screws: 1
 
Gross Tonnage: 1304.00 Gross tonnage
Net Tonnage: 744.00 Net tonnage
Deadweight: 1950.00 tons deadweight (1016 kg)
Grain: 101000 Cubic Feet
 
Length 1: 72.38 feet, Prussian Registered
Beam: 11.16 feet, Prussian Registered
Depth: 5.49 feet, Prussian Registered
Draught: 4.905 feet, Prussian Registered
Ship History Data

Date/Name Ship 1919-06-00 DUIVENDRECHT
Manager: Firma Phs. Van Ommeren, 1923: Phs Van Ommeren's Scheepvaartbedrijf N.V., Rotterdam, Zuid-Holland, Netherlands
Eigenaar: N.V. Maatschappij 'Kustvaart', Rotterdam, Zuid-Holland, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Rotterdam / Netherlands
Callsign: NMQH
Additional info: 14.5.1923 verkocht

Date/Name Ship 1923-08-04 LOUISE TIEMANN
Manager: Wilh. Biesterfeld Rhederei & Schiffahrts G.m.b.H., Hamburg, Germany
Eigenaar: Wilh. Biesterfeld Rhederei & Schiffahrts G.m.b.H., Hamburg, Germany
Shareholder:
Homeport / Flag: Hamburg / Germany

Date/Name Ship 1924-09-23 BRATHOLM
Manager: G. Gabrielsen, Farsund, Norway
Eigenaar: Skibs A/S. ‘Bratholm’, Farsund, Norway
Shareholder:
Homeport / Flag: Farsund / Norway

Date/Name Ship 1932-00-00 TUNNI
Manager: J.M. Johannessen, Farsund, Norway
Eigenaar: A/S. ‘Joachim’, Farsund, Norway
Shareholder:
Homeport / Flag: Farsund / Norway
Callsign: LFEF

Ship Events Data

1942-03-02: Final Fate:
De ‘TUNNI’ is op 2 maart 1942 te Soerabaja tot zinken gebracht op last van de Nederlandse autoriteiten, om te voorkomen dat zij in Japanse handen zou vallen. Het schip had suiker geladen voor een haven aan de Perzische Golf en was op 6 januari in Soerabaja gearriveerd op verzoek van de U.S. Army.

Afbeeldingen


Omschrijving: De voormalige DUIVENDRECHT als TUNNI onder de Noorse vlag.
Gemaakt door: Unknown