Afgezien van een Nederlandse verder onbekende zeebrief welke op 16 juni 1817 naar Den Haag werd teruggezonden en als ‘vervallen’ werd uitgeschreven, alsmede enkele zeetijdingen, is van de PETITE JENNY onder kapt. W. Schipman niets teruggevonden. André Delporte heeft een notitie nagelaten waarin hij stelde dat het schip in 1808 zou zijn gebouwd. Waar, door wie en voor wiens rekening is onbekend. Overigens niet verwonderlijk, want door de ‘Franse tijd’ en de Eerste en Tweede Wereldoorlog is in België veel historisch materiaal verloren gegaan. Bovendien namen de Zuid-Nederlandse kranten betrekkelijk weinig zeetijdingen op.
Door de oorlogssituatie tussen Engeland en het Frankrijk van Napoleon (1806; het Continentaal Stelsel) lijkt het eerder regel dan de uitzondering dat een schip begin 19e eeuw onder verschillende vlaggen kon varen. In het op interrnet beschjkbare Sound Toll Register zien we een Christiaan Hendricks vanaf circa 1776 door de Sont varen, met thuishavens als Ackemerzyl, Emden, Groningen. De PETITE JENNY zal misschien ook onder Deense, Pruisische, Hannoveriaanse of Oldenburgse vlag hebben gevaren, of onder die van Kniphausen, een graafschap aan de Jade. Scheepsnamen zijn in het Sont Toll Register helaas nooit bijgehouden.
1814
Op 1 augustus 1814 werd voor de onder Russische vlag varende PETITE JENNY onder kapt. Christiaan Hendriks in Amsterdam een monsterrol opgemaakt. Als bestemming werd de Marennes in Frankrijk opgegeven, ongetwijfeld om daar zout te laden. Als scheepstype werd smak vermeld.
1815
MCO 040415
Vlissingen, den 1 april. Naar zee gezeild: de VROUW EMINA, kapt. Klem, naar Lissabon, met olie en vlas; FREDERIKA, kapt. Chr. Abrahams, naar Stettin, met ballast; la PETITE JENNY (opm: smak), kapt. W. Schipman, naar Lissabon, met witte bonen.
1816
NGVB 070516
Antwerpen, 30 april. Uitgevaren het Belgisch schip (opm: smak) de KLEINE JENNY, kapt. W. Schipman, naar Bordeaux, geladen met haver en baal gekaarde wol.
GVG 010816
Vlissingen 29 juli, Van de 24 tot de 28 zijn hier aangekomen en verder naar Antwerpen gezeild DE VROUW HARMINA, kapt. J. Konjer (opm: kof, kapt. J.J. Koijer), alle van Marennes met zout; DE AURORA, kapt. S. Dolff, DE JONGEN JAN, kapt. P.F. Frissema, beide van Bordeaux met wijn; LA PETITE JENNY (opm: smak), kapt. W. Schipman, van Rochelle met zout.
RC 090117
Den 28 december 1816 is onder anderen van Vlissingen gezeild W. Schipman (opm: smak PETITE JENNY) van Lissabon naar Antwerpen.
1817
Op 1 juni 1817 passeerde kapt. Wolbert Schipman de Sont, onderweg van de thuishaven Antwerpen naar Petersborg (Sint Petersburg). Op 17 september passeerde kapt. Schipman Elseneur opnieuw, op de thuisreis van St. Petersburg naar Antwerpen.
Op 16 juni 1817 was de (onbekende) zeebrief van de PETITE JENNY, kapt. W. Schipman, naar Den Haag teruggezonden omdat deze was ‘vervallen’. Mogelijk wegens afloop van de geldigheid van 2 jaren. Het kan ook zijn dat de onbekende eigenaar het schip te koop zette.
Op 8 december 1817, bij de aanvraag voor een nieuwe zeebrief, bleek het schip te zijn verkocht aan Jean en Pierre Segers en kapt. R.J. Haverbult, elk voor 1/3 deel aandeelhouder. De nieuwe zeebrief werd aangevraagd door Jean en Pierre Segers, Antwerpen als boekhouder voor de JONGE JAN onder kapt. Haverbult, mede-eigenaar. De plaats van vestiging is niet vermeld maar moet Antwerpen zijn geweest.
1818
NVGB 250818
Antwerpen, 21 augustus. Ingekomen het Belgische schip de JONGE JAN (opm: smak, ex-PETITE JENNY), kapt. R.H. Haverbult, van Londen, geladen met 100 kisten blek, 50 kisten rijst, 108 kisten koffie, 1 baal vislijm, 1 mand gleyers, 16 pakken manufacturen, 390 zalms lood, 20 vaten suiker en een deel ijzer; aan J. Segers.
1819
RC 151219
Amsterdam, 14 december. Het bij Oostende gestrande schip de JONGE JAN, kapt. Haverbult (opm: smak, bouwjaar mogelijk 1808, kapt. Roelof Jans Haverbult, thuishaven Antwerpen), van Liverpool, is voor circa GBP 48 verkocht, waarna het de koper gelukt is hetzelve in vlot water en in de haven van Ostende te brengen. (opm: de zeebrief werd op 14 december ingeleverd; vermoedelijk werd het schip gesloopt of als ligger gebruikt)