Inloggen
CORNELIA - ID 1521


In dienst
Onder Nederlandse Vlag tussen:1918-10-08 / 1923-06-03 | Reden uitgevlagd: Verongelukt of vermist (zie final fate)

Identification Data

Bouwjaar: 1918
Classification Register: Lloyd's Register of Shipping (LR)
Nat. Official Number: 9287 GRON 1918
Categorie: Cargo vessel
Voorstuwing: Aux. Sailing Vessel
Type: Schoener
Masten: Three masts
Material Hull: Steel
Dekken: 1
Construction Data

Scheepsbouwer: Scheepswerf Firma J. Smit & Zoon, Foxhol, Groningen, Netherlands
Werfnummer: 31
Delivery Date: 1918-10-00
Technical Data

Engine Manufacturer: Firma D. Goedkoop Jr., Werf ' 't Kromhout', Amsterdam, Noord-Holland, Netherlands
Motor Type: Motor, Oil, 2-stroke single-acting
Number of Cylinders: 2
Power: 130
Power Unit: BHP (APK, RPK)
Eng. additional info: Kromhout gloeikop, 15 3/4-17 3/4
Speed in knots: 8
Number of screws: 1
 
Gross Tonnage: 386.00 Gross tonnage
Net Tonnage: 283.60 Net tonnage
Deadweight: 620.00 tonnes deadweight (1000 kg)
 
Length 1: 44.89 Meters Length overall (Loa)
Length 2: 40.01 Meters Registered
Beam: 7.95 Meters Breadth, moulded
Depth: 3.80 Meters Depth, moulded
Draught: 3.15 Meters Draught, maximum
Ship History Data

Date/Name Ship 1918-10-00 CORNELIA
Manager: N.V. Vrachtvaart-Maatschappij 'Neerlandia', Rotterdam, Zuid-Holland, Netherlands
Eigenaar: N.V. Maatschappij tot Exploitatie van het Schoenerschip 'Rebecca', Rotterdam, Zuid-Holland, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Rotterdam / Netherlands
Callsign: NLCQ

Date/Name Ship 1921-12-00 LEPANTO
Manager: Eusebio Farriols, Barcelona (Spain), Spain
Eigenaar: Eusebio Farriols, Barcelona (Spain), Spain
Shareholder:
Homeport / Flag: Barcelona (Spain) / Spain

Ship Events Data

1918-10-08: Dagregister deel 21, nummer 1051, den elfden October 1900 achttien. De ondergeteekende Carl Hetzel, koopman wonende te Rotterdam, in zijne hoedanigheid van Directeur der aldaar gevestigde Naamlooze Vennootschap Vrachtvaart Maatschappij “Neerlandia”, directrice der aldaar gevestigde Naamlooze Vennootschap Maatschappij tot exploitatie van het Schoenerschip “Rebecca” verklaart dat de naamlooze Vennootschap Maatschappij tot exploitatie van het schoenerschip “Rebecca” voornoemd de eenige eigenares is van het stalen motorschoenerschip genaamd “Cornelia”, hebbende een dek en drie masten gemeten op een inhoud van netto 283.60 tonnen van 2.83 kubieke meter, welk vaartuig is gebouwd aan en thans ligt bij de werf van Smit en Zoon te Foxhol, wordt bevaren door P. Jonker als schipper en nog niet aan eening kantoor van hypotheken en der scheepsbewijzen is geboekt, in- of overgeschreven. Rotterdam 8 October 1918. C. Hetzel. In de kantlijn staat bijgeschreven: Blijkens verklaring van den scheepsmeter te Groningen d.d. 12 October 1918 no. 48 is nevens vermeld vaartuig gebrand met het merk 9287 GRON 1918. In de andere kantlijn staat bijgeschreven: Blijkens verklaring overgeschreven heden deel 43 no. 10323 is nevens vermeld vaartuig buitenlands aan een buitenlander verkocht en wordt hetzelve voor zooveel nodig hier uitgeboekt. Groningen 17 December 1921. De Bewaarder.
1923-06-03: Final Fate:
Op reis van Sevilla naar Rio Martin met een lading stro, een mijl ten zuiden van Torregada (bij Cadiz) door brand verwoest.