Inloggen
LADY AMI - ID 13185


In dienst
Onder Nederlandse Vlag tussen:0000-00-00 / 0000-00-00

Identification Data

Bouwjaar: 2015
Classification Register: Lloyd's Register of Shipping (LR)
IMO nummer: 9624861
Nat. Official Number: 23973 Z 2015
Categorie: Cargo vessel
Voorstuwing: Motor Vessel
Type: General Cargo schip
Masten: Gearless
Material Hull: Steel
Dekken: 1
Construction Data

Scheepsbouwer: GS Yard B.V., Waterhuizen, Groningen, Netherlands
Werfnummer: 132
Launch Date: 2015-05-02
Delivery Date: 2015-08-00
Technical Data

Motor Type: Motor, Oil, 4-stroke single-acting
Number of Cylinders: 8
Power: 1015
Power Unit: BHP (APK, RPK)
Power kw: 746
Eng. additional info: Caterpillar Type 3508C (170x190)
Speed in knots: 10
Number of screws: 1
 
Gross Tonnage: 2544.00 Gross tonnage
Deadweight: 3700.00 tonnes deadweight (1000 kg)
Grain: 182000 Cubic Feet
 
Length 1: 84.98 Meters Length overall (Loa)
Beam: 13.35 Meters Breadth, moulded
Depth: 7.05 Meters Depth, moulded
Draught: 4.90 Meters Draught, maximum
Ship History Data

Date/Name Ship 2015-08-00 LADY AMI
Manager: Wijnne & Barends' Cargadoors- en Agentuurkantoren B.V., Delfzijl, Groningen, Netherlands
Eigenaar: Beheermaatschappij Lady Ami B.V., Delfzijl, Groningen, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Delfzijl / Netherlands
Callsign: PCZT
Additional info: Alexsandr Ageev

Ship Events Data

2015-08-10: Op 10-08-2015 van Waterhuizen naar Delfzijl gesleept. Op 11-08-2015 proefvaart. 12-08-2015 gedokt bij Kon. Niestern Sander B.V. Op 19-08-2015 uitgedokt bij Kon. Niestern Sander B.V. en proefvaart op de Eems. Op 20-08-2015 keerde terug in Delfzijl, van de gisteren gehouden proefvaart op de Eems met overnachting in de Eemshaven. Was op 22-08-2015 terug bij de bouwwerf voor reparatie kleine schade, ontstaan bij een aanvaring met de kade in Delfzijl. Op 25-08-2015 weer naar Delfzijl gesleept.

Afbeeldingen


Omschrijving: Lady Ami 2015, launched on 02-05-2015.
Collectie: Strojenga, Martin
Vervaardiger: Strojenga, M. (Martin)

Omschrijving: Lady Ami 2015, fitting out on 16-07-2015 at Waterhuizen.
Collectie: Goudriaan, J. (Koos)
Vervaardiger: Goudriaan, J. (Koos)

Omschrijving: Lady Ami 2015, fitting out on 16-07-2015 at Waterhuizen.
Collectie: Goudriaan, J. (Koos)
Vervaardiger: Goudriaan, J. (Koos)

Omschrijving: Lady Ami under construction at Waterhuizen the 18th April 2015.
Collectie: Olinga, Frits J.
Vervaardiger: Olinga, F.J. (Frits)

Omschrijving: Lady Ami under construction at Waterhuizen the 18th April 2015.
Collectie: Olinga, Frits J.
Vervaardiger: Olinga, F.J. (Frits)

Omschrijving: Lady Ami on transport from Waterhuizen to Delfzijl the 10th August 2015.
Collectie: Olinga, Frits J.
Vervaardiger: Olinga, F.J. (Frits)

Omschrijving: Lady Ami on transport from Waterhuizen to Delfzijl the 10th August 2015.
Collectie: Olinga, Frits J.
Vervaardiger: Olinga, F.J. (Frits)

Omschrijving: Lady Ami on transport from Waterhuizen to Delfzijl the 10th August 2015.
Collectie: Olinga, Frits J.
Vervaardiger: Olinga, F.J. (Frits)

Omschrijving: Lady Ami departing Delfzijl for seatrials on River Eems on 19 August 2015.
Collectie: Olinga, Frits J.
Vervaardiger: Olinga, F.J. (Frits)
Onderwerp: Proefvaart

Omschrijving: Lady Ami departing Delfzijl for seatrials on River Eems on 19 August 2015.
Collectie: Olinga, Frits J.
Vervaardiger: Olinga, F.J. (Frits)
Onderwerp: Proefvaart

Omschrijving: Lady Ami inbound Delfzijl on 20 August 2015.
Collectie: Olinga, Frits J.
Vervaardiger: Olinga, F.J. (Frits)

Omschrijving: Lady Ami inbound Delfzijl on 20 August 2015.
Collectie: Olinga, Frits J.
Vervaardiger: Olinga, F.J. (Frits)
Algemene informatie

Groningen Shipyard in Waterhuizen heeft zaterdag 2 mei onder grote belangstelling bouwnummer 132 LADY AMI te water gelaten. Deze Sea River Liner 3700 is gebouwd voor rederij Wijnne Barends en aan haar gelieerde reders, kapitein-eigenaren.
Ze kreeg haar naam van doopster Eline Cointepas-De Jong Luneau. De LADY AMI is het zesde schip van dit type. De eerste vier, de LADY ANNA, LADY ANNEKE, LADY ALEXANDRA en LADY AMALIA, werden respectievelijk 31 januari, 20 april, 5 juni en 18 juli 2012 opgeleverd. Het vijfde schip, de 14 februari te water gelaten LADY ADELE, wordt binnenkort naar open water gesleept. Na dit zestal volgen er nog zes: de LADY ARIANE, LADY AGNES, LADY ALISA, LADY ANNE-LYNN, LADY ANNE-BEAU en LADY ASTRID. De in samenwerking met Conoship door Groot Ship Design ontworpen Sea Liner 3700 heeft een bruto tonnage van ruim 2540 ton. De verdere specifieke gegevens van de met een hefbaar stuurhuis uitgeruste zee-rivierschepen luiden:
Lengte over alles 88 meter, lengte tussen de loodlijnen 84,98 meter, breedte 13,40 meter, holte 7,05 meter. Ze beschikken over één ruim van 62,30 meter lang en 10,80 meter breed met een inhoud van 182.000 cft. De maximale tanktopbelasting is 15 ton per vierkante meter.
Deze vloot is speciaal ontwikkeld voor de vaart op de Noordzee, het Vänermeer via het Trolhättankanaal, de Rijn en de Britse tijhavens. Met ingeklapte mast hebben de schepen een kruiplijn van 8,70 meter. In de zomer kunnen ze ook op de Oostzee en in het Middellandse Zeegebied worden ingezet. De ontwerpdiepgang bij 3000 dwt bedraagt 4,30 meter, bij 3700 ton 4,90 meter. Een 746 kW Caterpillar 3508C levert een snelheid van 10 knopen. De boegschroef heeft een vermogen van 265 kW. De Sea River Liners hebben een relatief laag brandstofverbruik van drie ton per etmaal. Er zal voornamelijk worden gevaren met bulk- en stukgoederen, zoals bosproducten, graan en staal.
De oplevering van de LADY AMI is eind juli. De overige zes zusterschepen zullen gedurende 2015 en 2016 volgen.
(Bron: Zeebrief #119 - T. v.d. Zee)