Inloggen
CALLISTO - ID 1208

In dienst
Onder Nederlandse Vlag tussen:0000-00-00 / 0000-00-00

Identification Data

Bouwjaar: 1888
Classification Register: Lloyd's Register of Shipping (LR)
Categorie: Cargo vessel
Voorstuwing: Steamship
Type: General Cargo
Type Dek: Raised quarter deck
Masten: Two masts
Dekken: 1
Construction Data

Scheepsbouwer: William Doxford & Sons Ltd, Pallion, Sunderland, Great Britain
Werfnummer: 177
Launch Date: 1888-06-09
Delivery Date: 1888-07-27
Technical Data

Engine Manufacturer: William Doxford & Sons Ltd., Sunderland, Great Britain
Motor Type: Steam, Triple Expansion
Number of Cylinders: 3
Eng. additional info: (18 , 29 & 48 - 33)
 
Gross Tonnage: 1721.00 Gross tonnage
Net Tonnage: 1272.00 Net tonnage
Deadweight: 2500.00 tons deadweight (1016 kg)
Grain: 119000 Cubic Feet
Bale: 109000 Cubic Feet
 
Length 1: 250.00 Feet (British) Registered
Beam: 36.00 Feet (British) Registered
Depth: 17.10 Feet (British) Registered
Ship History Data

Date/Name Ship 1888-07-00 CALLISTO
Manager: Firma Hudig & Veder, Rotterdam, Zuid-Holland, Netherlands
Eigenaar: Firma Hudig & Veder, Rotterdam, Zuid-Holland, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Rotterdam / Netherlands
Callsign: NHPR

Date/Name Ship 1894-00-00 MUSQUES
Manager: Ramon De La Sota, Bilbao, Spain
Eigenaar: Ramon De La Sota, Bilbao, Spain
Shareholder:
Homeport / Flag: Bilbao / Spain

Date/Name Ship 1899-00-00 MUSQUES
Manager: Compañiá Naviera Sota Y Aznar, Bilbao, Spain
Eigenaar: Compañiá Naviera Sota Y Aznar, Bilbao, Spain
Shareholder:
Homeport / Flag: Bilbao / Spain

Date/Name Ship 1908-00-00 CABO HIGUER
Manager: Ybarra y Compania S.A., Sevilla (Spain), Spain
Eigenaar: Ybarra y Compania S.A., Sevilla (Spain), Spain
Shareholder:
Homeport / Flag: Sevilla (Spain) / Spain

Ship Events Data

1888-06-09: Building History
NRC 150688. Rotterdam, 14 juni. De 9e juni is te Sunderland te water gelaten het stoomschip CALLISTO, lang 250 breed 36 en 18 voet 3 duim hol. Gemeld stoomschip is van staal gebouwd en zal 2400 ton dood gewicht kunnen laden. De machines, mede aan de werf van de scheepsbouwmeester de heren Wm. Doxford and Sons vervaardigd, zijn van het triple expansiesysteem. Het stoomschip waarop al de verbeteringen voor de scheepsbouw zijn toegepast, werd aangekocht door de heren Hudig & Veder te Rotterdam en is bestemd dienst te doen als general trader.
1888-07-29: NRC 290788. Rotterdam, 28 juli. Volgens particulier bericht van de rederij van het stoomschip CALLISTO, kapt. Posthumus, is genoemd schip na gedane proeftocht gisteren van Sunderland naar Lissabon vertrokken.
1928-05-00: Final Fate:
De ‘CABO HIGUER’ is in mei 1928 uit de vaart genomen; de machine werd uit het schip gehaald dat sindsdien als hulk te Sevilla werd gebruikt. Deze hulk werd in 1934 te Mahón (Menorca) gesloopt.

Gezagvoerders

Datum vanaf: 1888
Kapitein: Posthumus
Overige informatie: 0