Inloggen
SEVERINE - ID 10592


In dienst
Onder Nederlandse Vlag tussen:0000-00-00 / 0000-00-00

Identification Data

Bouwjaar: 2012
Classification Register: Bureau Veritas (BV)
IMO nummer: 9539078
Categorie: Cargo vessel
Voorstuwing: Motor Vessel
Type: Roll on/Roll off schip (RO/RO)
Masten: Gearless
Material Hull: Steel
Construction Data

Scheepsbouwer: Kyokuyo Shipyards Corperation, Shimonoseki, Japan
Werfnummer: 501
Delivery Date: 2012-01-25
Technical Data

Engine Manufacturer: Wärtsilä NSD Finland OY, Vaasa/Vasa, Finland
Motor Type: Motor, Oil, 4-stroke single-acting
Number of Cylinders: 16
Power: 9511
Power Unit: BHP (APK, RPK)
Power kw: 7000
Eng. additional info: Wärtsilä Type (320x350) 750 rpm
Speed in knots: 17
Number of screws: 1
 
Gross Tonnage: 16342.00 Gross tonnage
Net Tonnage: 4902.00 Net tonnage
Deadweight: 6600.00 tonnes deadweight (1000 kg)
 
Length 1: 152.00 Meters Length overall (Loa)
Length 2: 142.00 Meters Length between perpendiculars (Lbp)
Beam: 22.00 Meters Breadth, moulded
Depth: 8.20 Meters Depth, moulded
Draught: 5.40 Meters Draught, maximum
Ship History Data

Date/Name Ship 2012-00-00 SEVERINE
Manager: Euroship Services Ltd., Purfleet, Great Britain
Eigenaar: Shiplux VIII S.A., Valletta, Malta
Shareholder:
Homeport / Flag: Valletta / Malta

Date/Name Ship 2012-12-24 SEVERINE
Manager: Stena Line B.V., Hoek van Holland, Zuid-Holland, Netherlands
Eigenaar: Shiplux VIII S.A., Valletta, Malta
Shareholder:
Homeport / Flag: Hoek van Holland / Netherlands
Callsign: PCMU

Date/Name Ship 2018-01-05 SEVERINE
Manager: Euroship Services Ltd., Great Britain
Eigenaar: CLDN Ro-Ro S.A., Luxembourg, Luxembourg
Shareholder:
Homeport / Flag: Valletta / Malta
Callsign: 9HA2882

Ship Events Data

2012-00-00: 2012: Het schip heeft geen Nederlands brandmerk.
2017-07-24: Stena Line vergroot haar vrachtcapaciteit op de Rotterdam–Harwich route. In januari 2018 loopt het chartercontract voor de 2 RoRo chepen, ‘Capucine’ en ‘Severine’ af en worden zij vervangen door ‘MV Misada’ en ‘MV Misina’. De totale vrachtcapaciteit op deze route neemt daarmee ongeveer 20% toe. De verandering valt samen met de verwachte afronding van een 2e ligplaats in Europoort. De 2e ligplaats is onderdeel van een belangrijk investeringsprogramma in de haven zodat Europoort zich ontwikkelt tot een sterke multifunctionele ‘vrachthub’. De uitbreiding is ook gekoppeld aan de ontwikkeling van Europoort als een belangrijk verbindingspunt van vracht over het spoor naar en vanuit het Verenigd Koninkrijk. Annika Hult, Trade Director bij Stena Line North Sea: “We hebben de afgelopen jaren een sterke groei in de vervoersmarkt naar het Verenigd Koninkrijk gezien en we hebben momenteel een zeer hoge bezettingsgraad op deze route. Dit wordt verder aangevuld door vrachtvolumes die per trein in Europoort aankomen. De huidige spoorverbindingen tussen Poznan, Polen en Europoort, die eerder dit jaar van eigenaar zijn veranderd, lopen zeer goed. Wij geloven dat deze combinatie van spoor- en RoRo-transport in de toekomst alleen maar zal toenemen.” Nieuw contract heeft gevolgen voor personeel van Stena Line. “De nieuwe schepen worden gecharterd op basis van een time-charter contract en zullen daardoor volledig bemand zijn. Helaas heeft dit gevolgen voor ons personeel op de huidige schepen. Als bedrijf willen we zo veel als redelijk mogelijk ontslagen voorkomen en bekijken we alle beschikbare opties, waaronder herverdeling naar andere schepen binnen Stena Line”, vervolgt ze. (Bron: transport-online.nl, 24-7-2017).

Afbeeldingen


Omschrijving: Severine 2012
Collectie: Onbekend
Vervaardiger: Bouman, Jack

Omschrijving: Severine 2012.
Collectie: Onbekend
Vervaardiger: Bouman, Jack