Inloggen
BLOMMERSDYK - ID 1011

In dienst
Onder Nederlandse Vlag tussen:0000-00-00 / 0000-00-00

Identification Data

Bouwjaar: 1922
Classification Register: Lloyd's Register of Shipping (LR)
IMO nummer: 5605757
Nat. Official Number: 14112 ROTT 1922
Categorie: Cargo vessel
Voorstuwing: Steamship
Type: General Cargo
Type Dek: Shelterdeck closed
Masten: Two masts
Material Hull: Steel
Dekken: 3
Construction Data

Scheepsbouwer: N.V. C. van der Giessen & Zonen's Scheepswerven, Krimpen aan den IJssel, Zuid-Holland, Netherlands
Werfnummer: 486
Date Laid Down: 1920-07-29
Launch Date: 1921-08-25
Delivery Date: 1922-04-12
Technical Data

Engine Manufacturer: Harland & Wolff Ltd, Belfast, Great Britain
Motor Type: Steam, Turbine
Power: 3000
Power Unit: BHP (APK, RPK)
Eng. additional info: Brown - Curtis
Speed in knots: 12
 
Gross Tonnage: 6855.00 Gross tonnage
Net Tonnage: 4229.00 Net tonnage
Deadweight: 9700.00 tons deadweight (1016 kg)
Grain: 506000 Cubic Feet
Bale: 460000 Cubic Feet
 
Length 1: 400.00 Feet (British) Registered
Beam: 54.30 Feet (British) Registered
Depth: 36.60 Feet (British) Registered
 
Passengers:
1st 2nd 3rd Steerage Deck Total
7 0 0 0 0 7
Ship History Data

Date/Name Ship 1922-04-12 BLOMMERSDYK
Manager: N.V. Nederlandsch-Amerikaansche Stoomvaart Maatschappij 'Holland-Amerika Lijn', Rotterdam, Zuid-Holland, Netherlands
Eigenaar: N.V. Nederlandsch-Amerikaansche Stoomvaart Maatschappij 'Holland-Amerika Lijn', Rotterdam, Zuid-Holland, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Rotterdam / Netherlands
Callsign: NHBM
Additional info: Call Sign 1934: PDDX

Date/Name Ship 1957-02-22 VIVARA
Manager: Pietro Longobardo, Catania, Italy
Eigenaar: Società Ionica di Navigazione, Catania, Italy
Shareholder:
Homeport / Flag: Catania / Italy

Ship Events Data

1927-01-05: Op 05.01.1927 liggende te Rotterdam van een nieuw brandmerk voorzien: 483 Z ROTT 1926
1956-03-28: Het vrachtschip ss BLOMMERSDYK (1922) van de Holland-Amerika Lijn (HAL) komt op de Westerschelde in aanvaring met het Turkse vrachtschip ss. 'Sapanca', dat ter plaatse zinkt. Op 22 februari 1957 zal het schip, de gehele Tweede Wereldoorlog als geallieerd vrachtschip te hebben overleefd, worden verkocht aan Italië en als 'Vivara' weer in de vaart worden gebracht.
1959-09-15: Final Fate:
De ‘VIVARA’ arriveerde op 15 september 1959 op haar laatste reis te Trieste op sleeptouw van de Italiaanse sleepboot ‘STRENUUS’. Zij werd aldaar voor sloop verkocht aan de Sidemar, die in maart 1960 te Trieste met het slopen begon.

Afbeeldingen


Omschrijving: Blommersdyk 1922
Gemaakt door: Real Photographs Co. Ltd.

Omschrijving: Blommersdyk 1922.
Gemaakt door: Unknown

Omschrijving: Blommersdyk 1922.
Gemaakt door: Unknown

Omschrijving:
Gemaakt door: Unknown

Omschrijving: De BLOMMERSDYK bij Boston, Mass. op 23 mei 1949
Gemaakt door: Unknown