Inloggen
BIERUM - ID 970

In dienst
Onder Nederlandse Vlag tussen:0000-00-00 / 0000-00-00

Identification Data

Bouwjaar: 1965
Classification Register: Germanischer Lloyd (GL)
IMO nummer: 6511025
Nat. Official Number: 4401 Z GRON 1971
Categorie: Cargo vessel
Voorstuwing: Motor Vessel
Type: General Cargo
Type Dek: Shelterdeck open/closed
Masten: Two masts
Rig: 4 derricks
Lift Capacity: 1 x 2-10 and 3 x 2-3 ton each
Material Hull: Steel
Dekken: 2
Construction Data

Scheepsbouwer: Schiffswerft Heinrich Brand K.G., Oldenburg, German Federal Republic
Werfnummer: 173
Launch Date: 1965-03-17
Delivery Date: 1965-03-31
Technical Data

Engine Manufacturer: Klöckner-Humboldt-Deutz A.G., Cologne (Köln), Germany
Motor Type: Motor, Oil, 4-stroke double-acting
Number of Cylinders: 8
Power: 1320
Power Unit: BHP (APK, RPK)
Eng. additional info: Deutz Nr. 3880122-129 Type RBV8M545 (320x450)
Speed in knots: 12
Number of screws: 1
 
Gross Tonnage: 500.00 GRT (open)
Gross Tonnage 2: 999.00 GRT (closed)
Net Tonnage: 268.00 NRT (open)
Net Tonnage 2: 596.00 NRT (closed)
Deadweight: 1100.00 tons deadweight open (1016 kg)
Deadweight 2: 1950.00 tons deadweight closed (1016 kg)
Grain: 81000 Cubic Feet
Bale: 75000 Cubic Feet
 
Length 1: 69.18 Meters Length overall (Loa)
Length 2: 61.11 Meters Length between perpendiculars (Lbp)
Beam: 10.75 Meters Breadth, moulded
Depth: 5.83 Meters Depth, moulded
Draught: 5.12 Meters Draught, maximum
Ship History Data

Date/Name Ship 1964-03-31 HILDA ECKHARDT
Manager: Otto Eckhardt, Brake, German Federal Republic
Eigenaar: Partenreederei ms 'Hilda Eckhardt', Brake, German Federal Republic
Shareholder:
Homeport / Flag: Brake / German Federal Republic
Callsign: DDHR

Date/Name Ship 1971-07-06 BIERUM
Manager: N.V. Scheepvaartbedrijf Poseidon, Delfzijl, Groningen, Netherlands
Eigenaar: Henderika Damhof-Schrik (wed. Harm Damhof) , Delfzijl, Groningen, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Delfzijl / Netherlands
Callsign: PDCW

Date/Name Ship 1979-06-08 EDY I
Manager: Edward Sejaan Azzi, Beirut (Beyrouth), Lebanon
Eigenaar: Edward Sejaan Azzi, Beirut (Beyrouth), Lebanon
Shareholder:
Homeport / Flag: Beirut (Beyrouth) / Lebanon
Callsign: ODEX

Date/Name Ship 1988-09-00 HADO
Manager: Edward Sejaan Azzi, Beirut (Beyrouth), Lebanon
Eigenaar: Edward Sejaan Azzi, Beirut (Beyrouth), Lebanon
Shareholder:
Homeport / Flag: Beirut (Beyrouth) / Lebanon
Callsign: ODEX

Date/Name Ship 1996-11-00 HADO
Manager: Itnazco, Beirut (Beyrouth), Lebanon
Eigenaar: El Kazzi Semaan & Naaman El Kazzi, Beirut (Beyrouth), Lebanon
Shareholder:
Homeport / Flag: Beirut (Beyrouth) / Lebanon
Callsign: ODEX

Ship Events Data

1967-06-15: Amigoe di Curacao 15-06-1967: Wegenbouw op Bonaire: (Van onze correspondent) Kralendijk. — Dat de aktiviteit rondom de bouw van de nieuwe weg die van het vliegveld via Willemstoren naar Sorobon zal leiden, zich niet beperkt tot werkzaamheden in deze omgeving werd in de afgelopen week duidelijk door de drukte die er in de haven heerste. Vanaf dinsdag 6 juni was het een komen en gaan van schepen van vele nationaliteiten. Als eerste meldde zich de Deense kustvaarder Skern geladen met 1100 ton steenslag, een produkt dat als een van de lagen waaruit de weg wordt opgebouwd, onontbeerlijk is. Dag en nacht werkte men door om dit schip, dat overigens nog ettelijke ladingen zal vervoeren van Curacao naar Bonaire, te lossen. Chauffeurs, werkzaam in ploegen, reden meer dan 2000 maal heen en weer met hun wagens vol steenslag. Toen de laatste vracht dan ook vervoerd werd, was het inmiddels donderdagmorgen zeer vroeg. De Medon van de KNSM verscheen toen aan de horizon en zij kon met ondermeer twee Daf trucks voor de Antillen n.v., de maatschappij die het werk uitvoert, aan boord op de vrijgekomen plaats afmeren. Na haar vertrek scheen de rust weergekeerd aan de pier, maar enkele uren later verbrak de Hilda Eckhardt, een Duitse kustvaarder met aan boord 8000 vaten teer, de stilte. Het lossen van deze monsterlading zou wederom het nodige vergen van de arbeiders en de uitvoerders die het plan de campagne uitzetten, opdat alles op de meest snelle wijze kon worden vervoerd naar de plaats waar de Hot Mix Plant staat opgesteld, die uiteindelijk zal zorgen dat de rijweg haar laatste laag krijgt. Dat door de komst van een schip van Atlantic Lines zaterdagnacht, de vanwege haar inhoud zo „teerbeminde" Hilda Eckhardt noodgedwongen haar vrije zondag voor anker in de baai moest doorbrengen, zal voor het schip en de bemanning de zonodige rust betekend hebben die weer de energie moest opleveren die men maandag zou nodig hebben om de rest, nog 3000 vaten, te lossen.
1971-07-08: Op 08-07-1971 als BIERUM, zijnde een motorschip, metende 2830.99 m3 bruto inhoud volgens meetbrief afgegeven te Hamburg d.d. 02-05-1968, liggende te Delfzijl, door M. Alberts, scheepsmeter te Groningen, van haar brandmerk voorzien door het inbeitelen van 4401 Z GRON 1971 op het achterschip aan B.B. zijde in het achterschot van het dekhuis op het kampanjedek, 4.20 m. uit de hekplaat, 0.25 m. uit de lengteas, 1.45 m. uit dek.
1971-07-28: N.v.h.H 28-07-1971: M. s. Bierum in de vaart. De Partenreederei ms Hilda Eckhardt te Brake (W. Duitsland) heeft het gelijknamige motorvrachtschip verkocht aan mevrouw H. Damhof-Schrik te Delfzijl. Zij brengt het schip onder de nieuwe naam Bierum in de vaart met als thuishaven Delfzijl. De Hilda Eckhardt behoort tot het open shelterdektype en werd in 1965 gebouwd bij de Schiffswerft Heinrich Brandt KG te Oldenburg (W. Duitsland). Het schip heeft een draagvermogen van 1950 ton bij 999 bruto register ton en het is voorzien van een 750 pk Klöckner Humboldt Deutz-dieselmotor.
1985-11-30: Onderweg naar Taranto in pos. 39.50.N - 18.09. O aan de grond gelopen maar op 9 december 1985 vlotgebracht.
2010-00-03: Final Fate:
Kwam op 24.03.2010 te Aliaga, Turkeije aan om gesloopt te worden door Gemi Yan Sanayi Ltd.

Afbeeldingen


Omschrijving: 'Bierum' bj 1965 (ex 'Hilda Eckhardt')
Gemaakt door: Johannes, L.M. (Leo)