Inloggen
BAUD - ID 859

In dienst
Onder Nederlandse Vlag tussen:0000-00-00 / 0000-00-00

Identification Data

Bouwjaar: 1903
Categorie: Passenger-/cargo vessel
Voorstuwing: Steamship
Type: Passenger-/cargovessel
Type Dek: Shade deck
Dekken: 3
Construction Data

Scheepsbouwer: N.V. Nederlandsche Scheepsbouw-Maatschappij, Amsterdam, Noord-Holland, Netherlands
Werfnummer: 50
Launch Date: 1903-02-18
Delivery Date: 1903-04-00
Technical Data

Engine Manufacturer: Nederlandsche Fabriek van Werktuigen & Spoorwegmaterieel N.V, Amsterdam, Noord-Holland, Netherlands
Motor Type: Steam, Triple Expansion
Number of Cylinders: 3
Power: 1600
Power Unit: IHP (IPK)
Eng. additional info: (23, 37 & 62 - 42)
Speed in knots: 12
 
Gross Tonnage: 2370.00 Gross tonnage
Net Tonnage: 1424.00 *** Onbekend ***
Deadweight: 2780.00 tons deadweight (1016 kg)
Grain: 115000 Cubic Feet
Bale: 92000 Cubic Feet
 
Length 1: 317.00 Feet (British) Registered
Beam: 41.40 Feet (British) Breadth, extreme
Depth: 26.90 Feet (British) Registered
 
Passengers:
1st 2nd 3rd Steerage Deck Total
24 26 0 1305 0 1355
Ship History Data

Date/Name Ship 1903-04-00 BAUD
Manager: N.V. Koninklijke Paketvaart-Maatschappij, Batavia, Netherlands East Indies
Eigenaar: N.V. Koninklijke Paketvaart-Maatschappij, Batavia, Netherlands East Indies
Shareholder:
Homeport / Flag: Batavia / Netherlands East Indies
Callsign: TBVF
Additional info: TBJC? 1934 PKEQ

Ship Events Data

1938-03-26: Final Fate:
Op reis met passagiers, post en een lading stukgoederen is de ‘BAUD’ op 26 maart 1938 op een rif gelopen op 2 mijl ten zuiden van het eiland Boei (Kai-eilanden). Zij was op reis naar Makassar, laatstelijk van Banda, naar Merauke en zou Toeal (Kai-eilanden) aanlopen. Het schip was niet meer vlot te brengen en moest al op 27 maart 1938 als ‘Total Loss’ worden geabandonneerd.

Afbeeldingen


Omschrijving:
Gemaakt door: Unknown