Inloggen
BARENDRECHT - ID 803


In dienst
Onder Nederlandse Vlag tussen:0000-00-00 / 0000-00-00

Identification Data

Bouwjaar: 1877
Categorie: Cargo vessel
Voorstuwing: Steamship
Type: General Cargo schip
Type Dek: Raised quarter deck
Material Hull: Iron
Dekken: 1
Construction Data

Scheepsbouwer: Thos. Turnbull & Son, Whitby (England), Great Britain
Werfnummer: 50
Launch Date: 1877-02-28
Delivery Date: 1877-02-00
Technical Data

Engine Manufacturer: Blair & Co. Ltd., Stockton (Cal.), Great Britain
Motor Type: Steam, Compound
Number of Cylinders: 2
Power: 520
Power Unit: IHP (IPK)
Eng. additional info: (31 & 58-36)
 
Gross Tonnage: 1407.00 Gross tonnage
Net Tonnage: 992.00 Net tonnage
Deadweight: 2000.00 tons deadweight (1016 kg)
Grain: 100000 Cubic Feet
 
Length 1: 253.20 Feet (British) Registered
Beam: 33.80 Feet (British) Registered
Depth: 19.10 Feet (British) Registered
Zeebrieven en Turksche passen

Record type Zeebrief
Zeebrief jaar: 1896
Datum agenda: 1896-08-26
Register nr: 0
Scheepsnaam: BARENDRECHT
Type:
Lasten: 0
Zeebrief / Turksche pas verzocht door: Ommeren, Ph. Van
Plaats: Rotterdam
Opmerkingen: voorlopige
uitreiking door consul New Castle1896-08-27, uitreiking87-

Bekijk de overige zeebrieven / Turksche passen van dit schip
Ship History Data

Date/Name Ship 1877-02-00 GOLDEN GROVE
Manager: Thos. Turnbull, Son & Co, Whitby (England), Great Britain
Eigenaar: Thos. Turnbull, Son & Co, Whitby (England), Great Britain
Shareholder:
Homeport / Flag: Whitby (England) / Great Britain

Date/Name Ship 1892-00-00 GOLDEN GROVE
Manager: G. Reid & Co., Newcastle on Tyne, Great Britain
Eigenaar: G. Reid & Co., Newcastle on Tyne, Great Britain
Shareholder:
Homeport / Flag: Newcastle on Tyne / Great Britain

Date/Name Ship 1896-08-00 BARENDRECHT
Manager: Firma Phs. Van Ommeren, 1923: Phs Van Ommeren's Scheepvaartbedrijf N.V., Rotterdam, Zuid-Holland, Netherlands
Eigenaar: N.V. Maatschappij Motorschip 'Barendrecht', Rotterdam, Zuid-Holland, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Rotterdam / Netherlands
Callsign: NGKQ

Date/Name Ship 1899-03-00 HAGA
Manager: C.A. Banck & Co., Helsingborg, Sweden
Eigenaar: C.A. Banck & Co., Helsingborg, Sweden
Shareholder:
Homeport / Flag: Helsingborg / Sweden

Date/Name Ship 1917-05-00 ERKEN
Manager: J.M. Dannberg, Gothenburg, Sweden
Eigenaar: Förnyade Ångfartygs A/B. ‘Viking’, Gothenburg, Sweden
Shareholder:
Homeport / Flag: Gothenburg / Sweden

Date/Name Ship 1919-05-00 SUNDSBORG
Manager: Henning Edling, Helsingborg, Sweden
Eigenaar: Rederi A/B. ‘Sundsborg’, Helsingborg, Sweden
Shareholder:
Homeport / Flag: Helsingborg / Sweden

Date/Name Ship 1920-12-00 SUNDSBORG
Manager: Henning Edling, Helsingborg, Sweden
Eigenaar: Rederi A/B. ‘Södra Sverive’, Helsingborg, Sweden
Shareholder:
Homeport / Flag: Helsingborg / Sweden

Date/Name Ship 1922-09-00 SUNDSBORG
Manager: Henning Edling, Helsingborg, Sweden
Eigenaar: Rederi A/B. ‘Sundsborg’, Helsingborg, Sweden
Shareholder:
Homeport / Flag: Helsingborg / Sweden

Ship Events Data

1898-12-29: Het vrachtschip ss. 'Barendrecht' (1877) van Phs. van Ommeren uit Rotterdam, op weg van Cardiff naar Kopenhagen, strandt op de zuidkust van Laland bij Rudby en wordt direkt hierna door de bemanning verlaten. De bemanning kan worden gered door het Deense stoomschip 'Ella'. Later zal het schip, in februari 1899, kunnen worden vlotgebracht, door de verzekeraars na reparatie worden verkocht en als 'Haga' weer onder Zweedse vlag weer in de vaart worden gebracht.
1929-05-01: Final Fate:
Op reis van Tallinn naar Kotka is de SUNDSBORG op 01.05.1929 in het ijs lek gestoten bij Kallbådan (Finse Golf), gezonken en verloren gegaan.

Afbeeldingen


Omschrijving:
Collectie: Lindenborn, Marien
Vervaardiger: Unknown