1954-03-22: |
Final Fate: De teboekstelling als zeeschip wordt doorgehaald en krijgt ze, liggende te Groningen, een nieuw brandmerk: 1120 B WINSCH 1954. Op 31.03.1954 "Batto” van Gerrit Karel Korporaal, Oud Beijerland. Op 24.11.1958 “Andante” van Henri Botter, schipper te Maastricht. Op 15.02.1963 “Stephanus” van Gerard Posthumus, schipper te Zwolle. Op 17.07.1968 van Anton Johan Tom, notaris te Zwolle. Op 28.07.1969 van Gerardus Lambertus Maria van Tongeren, electro monteur te Zwolle. Op 27.09.1973 van Gerardus Johannes Anthonius Beenders, horeca-ondernemer te Uithoorn. 29.03.1976 van Wilhelmus Heyman, maatschappelijk werker te Nijmegen. Op 22.07.1987 “Navigator” van Peter Ben Postma, te Harlingen. Het schip heeft dan een 6 cyl. 4 tact DAF dieselmotor van 88 kW (=120 Pk) type DD 575 met een Westinghopuse keerkoppeling, motor nummer A 17265 aangebracht op het kleppendeksel. Op 19.10.1992 “Selene” van V.o.f. Zeilcharter Selene, te Amsterdam. (Enige vennoten zijn Sebastiaan Alphons Jan Driessen en Edith Johanna Carolina Zwaal, Driebergen) Het wordt omschreven als: Een staalijzeren tjalkschip, hebbende een dek, een mast, ruim waarin 20-22 kooien. Machinekamer, een vooronder, een achteronder met kajuit of roef, zijnde een zeilmotorschip, voortbewogende door een 6 cyl. DAF dieselmotor van 88 kW (=120 Pk) met turbo, type 615, motornr. E 17224 aangebracht op het kleppendeksel, voorzien van een Velvet keerkoppeling. Het schip is gebouwd op de werf van Mulder te Stadskanaal in het jaar 1902. Het schip werd grondig gerestaureerd, de roef werd smaller gemaakt en naar haar oorspronkelijk plaats teruggebracht. De stuurhut gesloopt en het schip werd geschikt gemaakt voor de chartervaart. 12.02.1997 “Selene” van Wintzen Management Company B.V. te Driebergen. 24.08.1997 “Selene” van Ex‘cursion B.V. te Doorn. 06.06.2003 “Selene”van Edith Johanna Carolina Zwaal te Driebergen. De "Selene" onderging in 2007 een grondige vernieuwingbeurt bij scheepswerf ten Woude te IJlst. Het schip staat 11.2010 nog zo bij het Kadaster te boek. |