Inloggen
ANA ISABEL - ID 419

In dienst
Onder Nederlandse Vlag tussen:0000-00-00 / 0000-00-00

Identification Data

Bouwjaar: 1964
Classification Register: Bureau Veritas (BV)
IMO nummer: 6411287
Nat. Official Number: 11836 Z ROTT 1964
Categorie: Cargo vessel
Voorstuwing: Motor Vessel
Type: General Cargo
Type Dek: Shelterdeck open
Masten: Two masts
Rig: 7 derricks, 6 winches
Lift Capacity: 1 x 15 and 6 x 3 ton each
Material Hull: Steel
Dekken: 2
Construction Data

Scheepsbouwer: N.V. Nieuwe Noord-Nederlandsche Scheepswerven, Groningen, Groningen, Netherlands
Werfnummer: 333
Launch Date: 1964-04-10
Delivery Date: 1964-06-03
Technical Data

Engine Manufacturer: Klöckner-Humboldt-Deutz A.G., Cologne (Köln), Germany
Motor Type: Motor, Oil, 4-stroke single-acting
Number of Cylinders: 8
Power: 1200
Power Unit: BHP (APK, RPK)
Eng. additional info: Deutz nr. 3530-686-693 Type RBV8M545 (320x450)
Speed in knots: 12
Number of screws: 1
 
Gross Tonnage: 499.00 Gross tonnage
Net Tonnage: 280.00 Net tonnage
Deadweight: 977.00 tonnes deadweight (1000 kg)
 
Length 1: 69.36 Meters Length overall (Loa)
Length 2: 66.59 Meters Length between perpendiculars (Lbp)
Beam: 10.27 Meters Breadth, moulded
Depth: 3.74 Meters Depth, moulded
Draught: 3.252 Meters Draught, maximum
Ship History Data

Date/Name Ship 1964-06-03 ANA ISABEL
Manager: Dammers & Van der Heide's Scheepvaart- & Handelsbedrijf N.V., Rotterdam, Zuid-Holland, Netherlands
Eigenaar: N.V. Zeerederij ´Holland-Drente´, Rotterdam, Zuid-Holland, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Rotterdam / Netherlands
Callsign: PCQM

Date/Name Ship 1968-12-18 ANA ISABEL
Manager: Dammers & Van der Heide's Scheepvaart- & Handelsbedrijf N.V., Rotterdam, Zuid-Holland, Netherlands
Eigenaar: N.V. Kustvaart Maatschappij 'Holland-Groningen', Rotterdam, Zuid-Holland, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Rotterdam / Netherlands
Callsign: PCQM

Date/Name Ship 1974-08-07 ANA ISABEL
Manager: Dammers & Van der Heide's Scheepvaart- & Handelsbedrijf N.V., Rotterdam, Zuid-Holland, Netherlands
Eigenaar: N.V Motorscheepvaart Maatschappij ´Casablanca´, Willemstad (NA), Netherlands Antilles
Shareholder:
Homeport / Flag: Willemstad (NA) / Netherlands Antilles
Callsign: PJTY

Date/Name Ship 1980-00-00 MOANA II
Manager: Compagnie Wallisienne de Navigation S.a.r.l., Mata Utu, Wallis and Futuna Islands
Eigenaar: Compagnie Wallisienne de Navigation S.a.r.l., Mata Utu, Wallis and Futuna Islands
Shareholder:
Homeport / Flag: Mata Utu / Wallis and Futuna Islands

Date/Name Ship 1990-00-00 MOANA II
Manager: Sami Ltd., Nuku 'Alofa, Tonga
Eigenaar: Sami Ltd., Nuku 'Alofa, Tonga
Shareholder:
Homeport / Flag: Nuku 'Alofa / Tonga

Ship Events Data

1964-06-02: Op 02-06-1964 als ANA ISABEL, zijnde een motorschip, metende 1415.02 m3 bruto inhoud volgens zeemeetbrief afgegeven te 's Gravenhage no. 13220 d.d. 26-05-1964, liggende te Delfzijl, door T. van 't Hof, ambtenaar bij de Scheepsmetingsdienst te Groningen, van haar brandmerk voorzien door het inbeitelen van 11836 Z ROTT 1964 op het achterschip aan B.B. zijde in het zijschot van het dekhuis op het shelterdeck, 5.70 m. uit hekplaat, 2.60 m. uit lengteas en 1.45 m. uit dek.
1964-06-04: NvhN 04-06-1964: Op de Eems heeft de proefvaart plaats gehad van het nieuwe motorkustvaartuig ANA ISABEL, dat bij de N.V. Nieuwe Noordnederlandse Scheepswerven te Groningen werd gebouwd voor Dammers en Van der Heide's Scheepvaart- en Handelsbedrijf N.V. te Rotterdam. De ANA ISABEL is van het shelterdecktype. Het meet 1040 ton d.w. De voortstuwing geschiedt door een 1200 pk Deutz dieselmotor, waarmee tijdens de proefvaart een snelheid werd behaald van plm. 12 knopen.
1979-03-26: Amigoe 26-03-1979: Op 10 mei 1977 kwam het Antilliaanse schip Ana Isabel in aanvaring op een reis van Ipswich naar Shoreham; men kwam tegen de Deen Kim op; de Ana Isabel liep lichte schade op. Het hoofd van de Antilliaanse Scheepvaartinspectie is van mening, dat de eerste stuurman zonder meer schuld aan de aanvaring heeft. Hij liet niet alleen na de kapitein te waarschuwen toen het zicht steeds slechter werd, maar daarnaast had hij noch een uitkijk noch een roerganger. Hij observeerde gezien de omstandigheden onvoldoende de radar. Ook de kapitein treft echter blaam. In een dergelijk druk vaarwater waar de aanvaring gebeurde, was het volgens de Scheepvaartinspectie niet verantwoord om de brug met slechts één man te bemannen. De onderzoek-commissie is het met de Scheepvaartinspectie eens, dat de zaak doorverwezen wordt en is het ook eens, waar de schuld gegeven wordt aan stuurman en de kapitein. De Raad voor de scheepvaart zal moeten uitmaken of er maatregelen getroffen moeten worden tegen de beide betrokkenen.
1995-05-31: Final Fate:
Het schip is te Sachana, India aangekomen voor de sloop bij Bhai Mansoor Taher.

Afbeeldingen


Omschrijving: ANA ISABEL
Gemaakt door: Foto Dijkstra, Delfzijl

Omschrijving: Proefvaart
Gemaakt door: Foto Dijkstra, Delfzijl

Omschrijving: ANA ISABEL
Gemaakt door: Unknown

Omschrijving: ANA ISABEL
Gemaakt door: Unknown