Inloggen
ALICIA - ID 241

In dienst
Onder Nederlandse Vlag tussen:0000-00-00 / 0000-00-00

Identification Data

Bouwjaar: 1928
Categorie: Tanker
Voorstuwing: Steamship
Type: Tanker, Oil
Type Dek: Trunk deck
Dekken: 1
Construction Data

Scheepsbouwer: Sir W.G. Armstrong, Whitworth & Co. Ltd, Newcastle on Tyne, Great Britain
Werfnummer: 1035
Launch Date: 1928-00-00
Delivery Date: 1928-02-00
Technical Data

Engine Manufacturer: Shields Engineering & Dry Docks Co. Ltd., North Shields, Great Britain
Motor Type: Steam, Triple Expansion
Number of Cylinders: 6
Power: 1200
Power Unit: IHP (IPK)
Eng. additional info: Two 3 Cyl. (13 , 22 & 35 - 24)
Speed in knots: 9
Number of screws: 2
 
Gross Tonnage: 2694.00 Gross tonnage
Net Tonnage: 1225.00 Net tonnage
Deadweight: 3114.00 tons deadweight (1016 kg)
 
Length 1: 305.20 Feet (British) Registered
Beam: 50.20 Feet (British) Registered
Depth: 15.00 Feet (British) Registered
Ship History Data

Date/Name Ship 1928-02-00 ALICIA
Manager: Curaçaosche Scheepvaart Maatschappij, N.V., Willemstad (NA), Netherlands Antilles
Eigenaar: Curaçaosche Scheepvaart Maatschappij, N.V., Willemstad (NA), Netherlands Antilles
Shareholder:
Homeport / Flag: Willemstad (NA) / Netherlands Antilles
Callsign: TNAP

Date/Name Ship 1934-00-00 ALICIA
Manager: Caribbean Petroleum Company Ltd., Maracaibo, Venezuela
Eigenaar: Caribbean Petroleum Company Ltd., Maracaibo, Venezuela
Shareholder:
Homeport / Flag: Maracaibo / Venezuela

Date/Name Ship 1949-00-00 ALICIA
Manager: Shell Caribbean Petroleum Company Ltd, Maracaibo, Venezuela
Eigenaar: Shell Caribbean Petroleum Company Ltd, Maracaibo, Venezuela
Shareholder:
Homeport / Flag: Maracaibo / Venezuela

Date/Name Ship 1952-10-00 ALICIA
Manager: Curaçaosche Scheepvaart Maatschappij, N.V., Willemstad (NA), Netherlands Antilles
Eigenaar: Curaçaosche Scheepvaart Maatschappij, N.V., Willemstad (NA), Netherlands Antilles
Shareholder:
Homeport / Flag: Willemstad (NA) / Netherlands Antilles
Callsign: PJAQ

Ship Events Data

1952-10-00: Weer onder Nederlandse vlag gebracht. Zij was echter al sinds 1952 opgelegd en mogelijk werd ze uitsluitend onder de Nederlandse vlag gebracht om de verkoop te vergemakkelijken.
1953-06-00: Final Fate:
Voor sloop verkocht aan de Boston Iron & Metals co. te Baltimore. Zij arriveerde op 18 juli 1953 op haar laatste reis aan de sloperswerf.