1953-09-29: |
Final Fate: De registratie als zeeschip wordt doorgehaald en wordt het ingeschreven als binnenschip met brandmerk 3048 B GRON 1953. Ze wordt op 02-10-1953 als ZEEMEEUW, zijnde een motorschip, metende 262.509 m3 verplaatsing volgens binnenmeetbrief afgegeven te Groningen no. G 8170 d.d. 23-07-1951, liggende te Groningen, door J. Frik, ambtenaar bij de Scheepsmetingsdienst te Groningen van een nieuw brandmerk voorzien door het inbeitelen van 3048 B GRON 1953 op het achterschip aan S.B. zijde in het achterschild herft, 8.92 m. uit hekplaat, 1.00 m. uit lengteas en 3.050 m. uit dek. (Opm.: De door de Bewaarder vermelde oude merken 969 Z GRON 1928 zijn vernietigd.) Het schip is dan nog van Harm Biese, schipper te Groningen. In 1954 Brons motor omgebouwd tot 70 Pk injectiemotor met nieuw nr. 3864. Het krijgt in 196? een andere motor: 6 cyl. 4 tact Kaeble dieselmotor van 119 kW, bouwjaar 1956, nummer 83162 aangebracht B.B. zijde motorblok. 17.10.1975 KLAZINA van Klaas Sagel, schipper te Groningen. Het schip wordt dan omschreven als: Stalen mortorschip met 1 dek, 1 laadruim, een voor- en achteronder met woonroef, een stuurhut en een machinekamer waarin en 6 cyl 4 tact Scania-Vabis dieselmotor van 155 kW bouwjaar 1974 motornummer 120224, aangebracht s.b. zijde motorblok. Het schip is gebouwd te Groningen in het jaar 1924. 27.02.1986 KLAZINA van Jan Willem Sok, classificeerder te Meppel. 16.07.1993 “Klazina” van Klaas Bakker, ondernemer te Groningen. 23.07.1993 AMSTERDAM van V.o.f. m.p.s. "Amsterdam", Wormerveer. (Vennoten zijn Willem Adriaan Troelstra, ondernemer te Uitgeest en Peter Harm de Lange, ondernemer te Twisk, beide voor de helft.) 29.03.2005 verkocht aan Festina Lente Charters, Harderwijk. (Vennoten zijn Hertzen Jan Banning en Elisabeth Gerardus Johanna Holtermans, beide voor de helft.) Omschrijving van het schip: Stalen motorschip genaamd AMSTERDAM, hebbende een dek, een laadruim, een voor-en achteronder met woonroef, stuurhuis en machinekamer waarin een Scania motor type DS 801,variant LD15, van 155 Kw, bouwjaar 1980, motornummer 4002543. Het schip is gebouw in Groningen in 1924 bestemd voor de binnenvaart en op het Kadaster geregistreerd onder nummer 3048 B GRON 1953. Het schip staat in 11.2010 nog zo in het Kadaster geregistreerd. |