Inloggen
ALBRECHT BEYLING - ID 14225

In dienst
Onder Nederlandse Vlag tussen:1849-07-23 / 0000-00-00

Identification Data

Bouwjaar: 1849
Categorie: Cargo vessel
Voorstuwing: Sailing Vessel
Type: Barque
Masten: Three masts
Construction Data

Scheepsbouwer: C. Gips & Zn. - Werf 'De Nijverheid', Schiedam, Zuid-Holland, Netherlands
Contractor: none
Launch Date: 1849-05-25
Delivery Date: 1849-07-00
Technical Data

Net Tonnage: 507.00 tons (oude meting)
 
Zeebrieven en Turksche passen

Record type Zeebrief
Zeebrief jaar: 1849
Datum agenda: 1849-07-23
Register nr: 18490571
Scheepsnaam: ALBRECHT BEIJLING
Type: Bark
Lasten: 263
Gebouwd in provincie: Zuid Holland
Gebouwd in binnen- of buitenland: Binnenlands
Zeebrief / Turksche pas verzocht door: Groot Roelants & Co., de
Plaats: Schiedam
Kapitein op moment van verzoek: Erve, K. van de
Opmerkingen: een zeebrief

Bekijk de overige zeebrieven / Turksche passen van dit schip
Ship History Data

Date/Name Ship 1849-00-00 ALBRECHT BEYLING
Manager: De Groot, Roelants & Co., Schiedam, Zuid-Holland, Netherlands
Eigenaar: Partenrederij onder boekhouderschap van genoemde manager, Schiedam, Zuid-Holland, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Schiedam / Netherlands
Callsign: NCHD

Date/Name Ship 1870-00-00 GRAF MOLTKE
Manager: Marchand & Co., Stettin, Germany
Eigenaar: Marchand & Co., Stettin, Germany
Shareholder:
Homeport / Flag: Stettin / Germany

Ship Events Data

1878-10-13: Final Fate:
Op 13 oktober 1878 werd de GRAF MOLTKE in positie 48º22' NB en 26º WL zinkende door de opvarenden verlaten. Allen werden gered.

Gezagvoerders

Datum vanaf: 1849
Kapitein: Erve, K. van de
Overige informatie: 0

Algemene informatie

Albrecht Beyling, schout van Gouda, werd in 1425 tijdens de Hoekse en Kabeljauwse twisten te Schoonhoven geexecuteerd.  (bron: Wikipedia)

NRC 260549 Schiedam, 25 mei. Alhier is heden van de scheepstimmerwerf De Nijverheid te water gelopen het barkschip ALBRECHT BEYLING, groot omtrent 330 lasten, zullende gevoerd worden door kapt. K. van de Erve, gebouwd voor een rederij onder directie van de heren De Groot, Roelants & Co, en bestemd voor de vaart op de Oost-Indiën. Daarna is voor rekening van dezelfde heren de kiel gelegd voor een driemast schoenerschip van circa 225 lasten, de naam zullende voeren van MARY GODDARD.