Inloggen
Gezagvoerder

Verheij Bz, C.

Naam: Verheij Bz, C.
Schepen waarop deze gezagvoerder heeft gevaren

Aantal gevonden schepen: 3
Naam Bouwjaar Type Voortstuwing Ship id
JONGE CORNELIS 1840 Bark Sailing Vessel 8123 Bekijk schip
DELFSHAVEN 1854 Bark Sailing Vessel 14777 Bekijk schip
BATAVIER 1842 Bark Sailing Vessel 13466 Bekijk schip

Overige informatie van deze gezagvoerder:

Familiegegevens en opleiding

Geen

 

Lidmaatschap zeemanscollege(s)

C.Verheij Bz was met vlagnummer R19 in de periode 1848 t/m 1864 effectief lid van het Rotterdamse zeemanscollege Maatschappij tot Nut der Zeevaart058.

 

Opmerkingen in verband met Zeemanscollege(s)

In het Jaarverslag 1864 van het College (Maritiem Museum, Rotterdam) staat vermeld dat hij in 1864 heeft bedankt als effectief lid.

 

De schepen van de kapitein

In de Jaarverslagen van het College staat kapitein C. Verhey als gezagvoerder in de ledenlijsten van058:

*   1849, 1851      op de bark “Jonge Cornelis”        177 last      varend voor F.H. von Lindern te Alblasserdam

*   1855                 op de bark “Delfshaven”             346 last      varend voor T. von Holst te Delfshaven

*   1858, 1859      op de bark “Jan van Brakel”       258 last      varend voor Pistorius & Bicker Carten te Rotterdam

*   1862, 1863      geen schip vermeld

 

Bouma025 vermeldt C.Verhey Bz als gezagvoerder gedurende:

*   1849 t/m 1852 op de bark “Jonge Cornelis”, gebouwd in 1840 te Alblasserdam, 346 ton o.m., varend voor F.H. von Lindern te Alblasserdam. Het schip is op 31 december 1852 gestrand op Schouwen;

*   1853 t/m 1854 van de bark “Batavier”, gebouwd in 1841 te Alblasserdam, 628 ton o.m., varend voor C.G.v/d Lee te Alblasserdam;

*   1855 t/m 1857 van de bark “Delfshaven”, gebouwd in 1854 te Delfshaven, 656 ton o.m., varfend voor T. van Holst te Delfshaven.

 

Overige bijzonderheden

NRC 14 april 1860114

Hongkong, 27 februari. Het Nederlandse schip JAN VAN BRAKEL, kapt. Verheij (opm: bark, mogelijk kapt. C. Verweij), dat 14 dezer alhier, na een reis van 35 dagen van Soerabaija arriveerde, is op de reis door zware stormen belopen en heeft daarin een lek bekomen en zeilen verloren. Na ontlossing van de lading zal men eerst kunnen beoordelen, welke reparatie het schip moet ondergaan