1959-00-00: |
Final Fate: Op 27.11.1952 "EEMS" van Jakob Engelsman, schipper te Delfzijl. Op 26.11.1959 "Nederland' van Gijsbert Bras, koopman te Gouda. Het schip wordt dan omschreven als: Sleepschip met een dek, een laadruim en vooronder en roef. Op 25.08.1961 van V.o.f. H.R. Lauwaars en Zonen te Rotterdam. Het schip wordt dan omschreven als: Zeilschip met 1 dek, 1 mast, vooronder, laadruim en achteronder. Op 02.09.1974 van C.V. H.R. Lauwaars en Zonen te Rotterdam. Op 24.12.1974 van H.R. Lauwaars & Zonen Beheermaatschappij B.V. te Rotterdam. Op 30.06.1980 van Eleonora Barbara de Kuiper, onderwijzeres te Gorinchem. Het wordt dan omschreven als: Motortjalkschip, gebouwd van ijzer te Martenshoek in 1902, hebbende dek, laadruim, voor- en achteronder, roef en machineruimte, voortbewogen door een DAF motor van 88 kW (120 PK) motornr. F 14612, ingeslagen in het motorblok bij de peilstok. Op 16.07.1984 van Albertha Arnolda Blok, verpleegkundige te Rotterdam. Op 03.09.1984 Willem Nittert Mendelts, scheepreparateur te Rotterdam. Op 22.12.2000 van Robert Gabriel Schouten te Woudrichem. Staat in 12.2010 nog zo in het Kadaster te boek.
Zie ook de beschrijving op blz. 99 van het boek "De schepen die blijven". Opm: Hoewel het schip wel een zeebrandmerk (1015 Z GRON 1928) heeft gehad is de registratie van zeeschip twijfelachtig. Ze heeft, voor zover bekend, geen roepsein gehad. |