1955-00-00: |
04-09-1954 oprichting Rederij Motorschip "Kitty-H", Groningen,14-07-1955 te water gelaten, 21-09-1955 officiële proefvaart en opgeleverd door N.V. Scheepswerf Westerbroek v/h J.G. Bröerken, Westerbroek (149) als KITTY-H aan Rederij Motorschip "Kitty-H", 's-Gravenhage, in beheer bij N.V. Exploitatie Maatschappij "Albino", 's-Gravenhage (50% Lotisico (N.V. Eerste Nederlandsche Maatschappij tot Verzekering van Risico in Loterijen), directeur J.G. Haighton, 's-Gravenhage en 50% N.V. Express (50% Freight Express en 50% N.V. Kamp's Scheepvaart- en Handelmaatschappij, Groningen), in time-charter bij N.V. Wm.H. Müller & Co., Rotterdam op de dienst Parijs-Lissabon-Casablanca, zusterschip van de GIRONDE, brandmerk 3331 Z GRON 1955, roepsein PFJR, 390 BRT, 236 NRT, 472 DWT, G 776 m3, B 722 m3, 2 laadbomen van 3 ton SWL, 50,72 (46,49) x 7,77 x 2,37 x 3,080 meter, 320 EPK, 6 cyl, 4 tew, M.A.N. G6V42, Maschinenfabrik Augsburg-Nürnberg A.G., Augsburg #400173, 9 kn. 07-1957 mede door problemen met de machine zou Lotisico haar 50% aandeel in m.s. KITTY-H willen verkopen voor ƒ 425.000, bovendien zou Kamp voor de charter bij Wm.H. Müller & Co. over de 2 vrijwel identieke schepen zelf willen beschikken, Wm.H. Müller & Co. wilde zekerheid dat het schip ten allen tijde voor haar diensten ingezet kon worden en drong er op aan het schip volledig in eigendom te nemen, 09-11-1957 de commissarissen S.J. Bijl, F. Eggar, Londen en A.T. v.d. Lecq, Voorschoten van N.V. Kamp's Scheepvaart- en Handelmaatschappij machtigden Kamp om voor ƒ 357.000 de KITTY-H aan te kopen en de oprichting van Kustvaartrederij m.s. "Garonne" voor de aankoop en exploitatie van de KITTY-H. 11-11-1957 de KITTY-H overgedragen aan N.V. Express, 11-11-1957 51% van de aandelen (51 parten) van N.V. Express verkocht aan N.V. Kamp's Scheepvaart- en Handelmaatschappij voor ƒ 357.000, 11-11-1957 oprichting Kustvaartrederij m.s. "Garonne", Groningen, boekhouder N.V. Kamp's Scheepvaart- en Handelmaatschappij, 49 parten van N.V. Express en 51 parten van N.V. Kamp's Scheepvaart- en Handelmaatschappij, 12-11-1957 het aandeel van N.V. Lotisico overgenomen door Kamp voor ƒ 220.000 middels een hypotheek, 16-11-1957 verkocht aan Kustvaartrederij m.s. "Garonne", Groningen, in beheer bij N.V. Kamp's Scheepvaart- en Handelmaatschappij, Groningen, herdoopt GARONNE, roepsein PEFX. Eigenaren van Kustvaartrederij m.s. "Garonne" zijn N.V. Kamp's Scheepvaart- en Handelmaatschappij voor 51% (51 parten) en N.V. Express 49% (50% Kamp's Scheepvaart- en Handelmaatschappij en 50% Freight Express). 1959 de hypotheek op het schip van ƒ 220.000 à 6% verstrekt door N.V. Lotisico, ’s-Gravenhage geheel afgelost. 390,34 BRT, 235,5 NRT, 480 DWT. 12-1959 voorstel van dhr. K. Kamp om de 49 parten van N.V. Express te verkopen aan N.V. Kamp's Scheepvaart- en Handelmaatschappij om de 2 vrijwel dezelfde schepen volledig in eigendom te exploiteren, de waarde van het schip schatte Kamp in op ƒ 625.000. 09-01-1960 de waarde bepaald op ƒ 612.245, de 49% van N.V. Express in Kustvaartrederij m.s. "Garonne" overgedragen aan N.V. Kamp's Scheepvaart- en Handelmaatschappij, de Kustvaartrederij m.s. "Garonne" per 01-01-1960 ontbonden, de GARONNE ingebracht bij N.V. Kamp's Scheepvaart- en Handelmaatschappij, Groningen, 05-02-1960 ingeschreven bij Kantoor van Bewaring der Scheepsbewijzen te Groningen. (Klaas Kamp, directeur van N.V. Kamp's Scheepvaart- en Handelmaatschappij, overleed plotseling op 17 februari 1960).
17-08-1966 voorstel tot verkoop van de GARONNE aan kapitein K. Drent, Groningen, hij kon zelf ƒ 25.000 inbrengen, voor ƒ 425.000 zou Kamp een lening willen vertrekken tegen een 1e hypotheek op het schip, mede door Wm. H. Müller & Co. kon dat geen doorgang vinden. 03-02-1967 de verkoopprijs vastgesteld op ƒ 400.000, 2-1967 Deed of Covenants tussen N.V. Kamp's Scheepvaart- en Handelmaatschappij en G.T. Symons & Co. (Agencies) Ltd., Londen over de verkoop van de GARONNE voor ƒ 400.000 waarbij ƒ 100.000 te betalen aan Wm.H. Müller & Co. (Batavier) Ltd., Londen, 18-5-1967 Deed of Covenants opgesteld, bij verkoop zou het een buitenlands schip (Engelse vlag) worden, dat leverde nogal wat problemen en Wm.H. Müller & Co. kon dat niet waarderen, in de loop van 1967 is de verkoop niet doorgegaan. 18-11-1969 een koper bekend geworden; Intercar Ltd., Londen, de belangen daarin bedroegen: 50% N.V. Carebeka, 50% Samuel Stewart, Londen, directie: N.V. Carebeka, de verkoopprijs zou ƒ175.000 bedragen, 15-01-1970 (Müller) verkocht voor ƒ 175.000 aan N.V. Noord-Nederlandsche Scheepvaart Maatschappij, Groningen, herdoopt INTER-WAVE.13-3-1970 tijdens een reis van Terneuzen naar Selby, gelden met tarwe, op de Cockle Banks bij Great Yarmouth aan de grond gelopen, 19-03-1970 vlot gebracht en naar Rotterdam gesleept. 1970 afgekeurd, verkocht voor sloop (LR).1971 verkocht aan H. Vergeer's Scheepvaart & Handelsonderneming, 1971 gerepareerd, verlengd en verbouwd bij N.V. Scheepswerf Vlaardingen-Oost tot beunschip/zandzuiger voor de binnenvaart, herdoopt WESTGEUL, europanummer 2203331. 24-11-1982 verkocht aan V.o.F. Gebr. Vermeer, Oud Beijerland (vennoten Henrik Arie en Arie Hendrik Vermeer). 2003/4 verkocht aan Comar V.o.F., Lemmer. 615 PK, 452 kW, Caterpillar. 23-10-2012 in de vaart. |