Inloggen
JANTIENA DERKIENA - ID 17647


In dienst
Onder Nederlandse Vlag tussen:1900-06-11 / 1900-09-29 | Reden uitgevlagd: Verongelukt of vermist (zie final fate)

Identification Data

Bouwjaar: 1880
Categorie: Cargo vessel
Voorstuwing: Sailing Vessel
Type: Tjalk
Dekken: 1
Construction Data

Scheepsbouwer: Hoogezand, Netherlands
Werfnummer:
Delivery Date: 1880-00-00
Technical Data

Gross Tonnage: 60.00 Gross tonnage
Net Tonnage: 46.00 Net tonnage
Deadweight: 134.00 tons (oude meting)
 
Length 1: 22.86 Meters Length overall (Loa)
Beam: 4.84 Meters Breadth, moulded
Draught: 2.01 Meters Draught, maximum
Zeebrieven en Turksche passen

Record type Zeebrief
Zeebrief jaar: 1900
Datum agenda: 1900-06-11
Register nr: 0
Scheepsnaam: JANTIENA DERKIENA
Type:
Lasten: 0
Zeebrief / Turksche pas verzocht door: Mulder, M.
Plaats: Dordrecht
Opmerkingen: zeebrief
1900-06-13, uitreiking91-

Ship History Data

Date/Name Ship 1880-00-00 JANTIENA DERKIENA
Manager:
Eigenaar:
Shareholder:
Homeport / Flag: Onbekend / Onbekend

Date/Name Ship 1900-05-22 JANTIENA DERKIENA
Manager: M. Mulder, Sappemeer, Groningen, Netherlands
Eigenaar: M. Mulder, Sappemeer, Groningen, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Sappemeer / Netherlands
Callsign: PDNB

Ship Events Data

1900-05-22: Op 22-05-1900 ingeschreven zeeregister Dordrecht.
1900-09-05: Scheepvaart 05-09-1900 Hamburg Aangekomen
3 Sept. JANTIENA DERKIENA, Mulder, Rudkjöbing.
Laatst gevonden zeetijding.( Delpher)
1900-09-16: RN 29-09-1900: De Nederlandse tjalk JANTIENA DERKIENA van Mulder te Sappemeer is op 16 september in de Meldorfer Prielhafen verlaten en aan de grond gelopen op reis van Meldorf naar Rotterdam met een lading tarwe.

PGC 02-10-1900: Tonningen, 27 september. Het Seeamt alhier behandelde heden het ongeval van de Nederlandse tjalk JANTIENA DERKIENA, kapt. Mulder. De tjalk vertrok de 16e dezer, onder commando van een loods, van Melfort met een lading graan naar Rotterdam en geraakte kort na het vertrek met vallend water aan de grond, waar het schip bleef zitten en met wassend water vol liep. Van de lading, die geheel nat werd, is een gedeelte geborgen. De opvarenden werden van alle schuld aan het ongeval vrijgesproken.

(Sweys bericht pas in 1913: Jantiena Derkiena/Tjalk/ M.Mulder/ de kapitein/ -- 46 -- / Groningen/ uit vaart. )

Kroniekberichten

Toon kroniekberichten