Familiegegevens en opleiding
Geen
De schepen van de kapitein
Bouma025 vermeldt W.P.de Vries als gezagvoerder gedurende:
* 1854 t/m 1858 van de tjalk “Castor en Pollux”, gebouwd in 1847 te Woudsend, 54 ton o.m., varend als kapitein/eigenaar vanuit Amsterdam. Van 1859 t/m 1860 was D.D.Loorbach de kapitein en W.P.de Vries de reeder, vanuit Amsterdam. Hij verkocht het schip in 1860, maar de nieuwe eigenaar is niet vermeld;
* 1878 van de brik “Wijnhandel I”, ex Magdalena, bouwjaar en –plaats niet vermeld, gebouwd in 1848, varend voor L.J.v/d Sande te Amsterdam.
Overige bijzonderheden
In 1847/47 wordt het kofschip (sic) “Castor en Pollux” gebouwd op de werf “De Hoop” van Age Hylkes Tromp de Woudsend voor Walter Poppes de Vries.
P.74 in: Scheepsbouw in Woudsend, C.de Graaff. Jaarboek 2001, Fries Scheepvaart Museum en Oudheidkamer, pp 49-78.
Familiegegevens en opleiding
Geen
De schepen van de kapitein
Bouma025 vermeldt J.A.Braam als gezagvoerder gedurende:
- 1861 van de sloep “Battruida Battruidda”, gebouwd in 1853 te Hoogezand, 69 ton o.m., varend als kapitein/eigenaar vanuit Hoogezand;
- 1868 t/m 1874 van de galjoot “Baron Sloet tot Oldhuis”, gebouwd in 1859 te Zwartsluis, 120 ton o.m., varend voor W.Meeter te Zwolle;
- 1879 t/m 1881 van de brik “Wijnhandel I”, ex Magdalena, bouwjaar en –plaats niet vermeld, gebouwd in 1848, varend voor L.J.v/d Sande te Amsterdam. Het schip is in 1881 bij Terre Nègre (Gironde) gestrand en wrak geraakt.
Overige bijzonderheden
Geen