Inloggen
Gezagvoerder

Stoop, W. v/d

Naam: Stoop, W. v/d
Schepen waarop deze gezagvoerder heeft gevaren

Aantal gevonden schepen: 5
Naam Bouwjaar Type Voortstuwing Ship id
ELISE SUSANNE 1867 Brik Sailing Vessel 16335 Bekijk schip
BURGEMEESTER HOFFMAN 1855 Fregat Sailing Vessel 14846 Bekijk schip
INGERID 1880 General Cargo schip Steamship 8219 Bekijk schip
KRIMPEN AAN DE LEK 1857 Bark Sailing Vessel 15175 Bekijk schip
JACOBUS 1850 Bark Sailing Vessel 14376 Bekijk schip

Overige informatie van deze gezagvoerder:

Familiegegevens en opleiding

Geen

 

De schepen van de kapitein

Bouma025 vermeldt W. v/d Stoop als gezagvoerder gedurende

*     1870 van het fregat “Burgemeester Hoffman”, gebouwd in 1854 te Rotterdam, 758 ton o.m., varend voor H.Muller & Co te Rotterdam. Verkocht naar Engeland.

       Verhoeff meldt dat het schip in 1870 naar Groot Brittanië werd verkocht en werd herdoopt in “James Dale”.

*     1872 t/m 1874 van de brik “Elisa Suzanna”, gebouwd in 1867 te Rotterdam, 268 ton o.m., varend voor H.Muller & Co te Rotterdam;

*     1874 t/m 1876 van de bark “Afrikaan” ex Jacobus, gebouwd in 1850 te Delfshaven, 294 ton o.m., varend voor H.Muller & Co te Rotterdam. In 1876 voer het schip voor H.J.Plant & Co te Schiedam en was herdoopt in “Willemina”;

*     1876 t/m 1877 van de bark “Krimpen aan de Lek”, gebouwd in 1856 te Krimpen aan de Lek, 703 ton o.m., varend voor Murk Lels te Alblasserdam;

*     1878 t/m 1880 van de schbrik “Rudolphine” ex Geziena, ex Rebecca Sheppard, gebouwd in 1861 te Medford, 514 ton o.m., varend voor J.Koning te Rotterdam;

*     1881 van het schroefstoomschip “Ingerid”, gebouwd in 1880, 600 ton n.m., varend voor D.Burger & Zn te Rotterdam.

 

Overige bijzonderheden

Op 17 januari 1881 tijdens een hevige storm strandde het ss. “Ingerid” op de Sunksands bij Sunk vuurschip op weg van Bergen naar Napels. 9 leden van de bemanning verloren het leven.

Het ss. “Ingerid” werd gebouwd in 1880 bij Raylton, Dixon & Co te Middlesbro, mat 598 Brt. en voer voor D. Burger & Zn te Rotterdam072.