Inloggen
CHRISTINA BROUWER - ID 11305


In dienst
Onder Nederlandse Vlag tussen:1814-05-27 / 0000-00-00

Identification Data

Bouwjaar: 18??
Categorie: Cargo vessel
Voorstuwing: Sailing Vessel
Type: Smak
Material Hull: Wood
Construction Data

Scheepsbouwer: Groningen, Groningen, Netherlands (Pre November 1813)
Zeebrieven en Turksche passen

Record type Zeebrief
Zeebrief jaar: 1814
Datum agenda: 1814-05-27
Register nr: 18140747
Scheepsnaam: CHRISTINA BROUWER
Type:
Lasten: 0
Gebouwd in provincie: Groningen
Gebouwd in binnen- of buitenland: Binnenlands
Zeebrief / Turksche pas verzocht door: Calcar & Bolte, van
Plaats: Groningen
Kapitein op moment van verzoek: Vink, Jan Simons
Opmerkingen: Eerste zeebrief
boekhouder en mede-reder

Bekijk de overige zeebrieven / Turksche passen van dit schip
Ship History Data

Date/Name Ship 1814-05-27 CHRISTINA BROUWER
Manager: Van Calcar & Bolk, Groningen, Groningen, Netherlands
Eigenaar: Van Calcar & Bolk, Groningen, Groningen, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Groningen / Netherlands

Date/Name Ship 1816-07-18 CHRISTINA
Manager:
Eigenaar:
Shareholder:
Homeport / Flag: Onbekend / Onbekend

Ship Events Data

1816-10-24: Final Fate:
Het schip de CHRISTINA BROUWER, kapt. J.S.Vink, is bij Calais gestrand en een dag later is het wrak verkocht.

Gezagvoerders

Datum vanaf: 1814
Kapitein: Vink, Jan Simons
Overige informatie: 1814-05-27

Monsterrollen

Opgemaakt Delfzijl
Datum: 1814-06-16
Scheepsnaam voorvoegsel:
Scheepsnaam: CHRISTINA BROUWER
Schipper: Vink, Jan Simons
Scheepstype:
Grootte:

Bekijk alle monsterrollen Bekijk alle monsterrollen
Algemene informatie

1816

RC 021116
Amsterdam, 29 oktober. Volgens een brief van Calais, van den 24 oktober, was twee mijlen van daar gestrand het schip CHRISTINA BROUWER, kaptein J.S. Vink, van Amsterdam naar Bordeaux; de equipagie was gered en het schip, na het kappen der masten, weder afgebragt; men was bezig de lading te lossen. (opm: zie RC 051116)
RC 051116
Amsterdam, 3 november. Het berigt, dat het schip CHRISTINA BROUWER, kapt Jan Simons Vink, van Amsterdam naar Bordeaux gedestineerd, weder in vlot water zoude gebragt zijn, blijkt ongegrond te zijn geweest, alzo, volgens een brief uit Calais van den 25 oktober, het wrak van hetzelve schip door experts, vanwege de marine benoemd, geëxamineerd en in zodanige staat bevonden was, dat het hoe eerder hoe beter behoorde verkogt te worden, uit vreze dat het door de zee geheel aan stukken geslagen en verbrijzeld mogt worden, welke verkoop dan ook de volgende dag zou geschieden; men was nog bezig van de lading zo veel mogelijk te bergen. (opm: zie RC 021116)