Name ship: YSELHAVEN

Terug naar de vorige pagina  |  Print record  |  Nieuwe zoekactie

Identification Data

Year built: 1962
Classification Register: Lloyd's Register of Shipping (LR)
IMO number: 5396583
Nat. Official Number: 11163 Z ROTT 1962
Category: Cargo vessel
Propulsion: Motor Vessel
Type: General Cargo
Standard Ship Type:
Type Deck: Shelterdeck open
Masts: Two masts
Rig: 4 winches, 4 derricks
Lift Capacity: 3-5 ton
Material Hull: Steel
Decks: 2
Construction Data

Shipbuilder: N.V. IJsselwerf, Rotterdam, Netherlands
Yardnumber: 119
Date Laid Down:
Launch Date: 1962-02-27
Delivery Date: 1962-05-08
Technical Data

Engine Manufacturer: Werkspoor N.V., Amsterdam, Netherlands
Engine Type: Motor, Oil, 4-stroke single-acting
Number of Cylinders: 8
Power: 1250
Power Unit: BHP (APK, RPK)
Eng. additional info: Werkspoor nr. 2213 Type TMABS 338 (330x600)
Speed in knots: 13.00
Number of screws: 1
 
Gross Tonnage: 499.00 Gross tonnage
Net Tonnage: 259.00 Net tonnage
Deadweight: 1067.00 tonnes deadweight (1000 kg)
Grain: 71250 Cubic Feet
Bale: 67125 Cubic Feet
 
Length 1: 67.27 Meters Length overall (Loa)
Length 2: 64.42 Meters Length between perpendiculars (Lbp)
Beam: 10.24 Meters Breadth, moulded
Depth: 3.91 Meters Depth, moulded
Draught: 2.79 Meters Draught, maximum
 
Configuration Changes

Certificate of Registry
Ship History Data

Date/Name Ship 1962-03-07 YSELHAVEN
Manager: N.V. Gebroeders van Uden's Scheepvaart- en Agentuur Maatschappij, Rotterdam, Netherlands
Owner: Rederij Yselhaven, Rotterdam, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Rotterdam / Netherlands
Callsign: PIUM
Additional info:

Date/Name Ship 1974-12-13 INPARMA PROGRESS
Manager: Inparma Shipping, Rotterdam, Netherlands
Owner: Inparma Shipping, Rotterdam, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Rotterdam / Netherlands
Callsign: PEWR
Additional info:

Date/Name Ship 1978-02-21 INPARMA PROGRESS
Manager: Vertom Scheepvaart- en Handelmaatschappij B.V., Rotterdam, Netherlands
Owner: Vertom Scheepvaart- en Handelmaatschappij B.V., Rotterdam, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Rotterdam / Netherlands
Callsign: PGWU
Additional info:

Date/Name Ship 1978-09-20 PROGRESS
Manager: Vertom Scheepvaart- en Handelmaatschappij B.V., Rotterdam, Netherlands
Owner: Vertom Scheepvaart- en Handelmaatschappij B.V., Rotterdam, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Rotterdam / Netherlands
Callsign: PGWU
Additional info:

Date/Name Ship 1979-04-18 PAULINE MARIE I
Manager: Portugese American Export Line., Panama, Panama R.P.
Owner: Portugese American Export Line., Panama, Panama R.P.
Shareholder:
Homeport / Flag: Panama / Panama R.P.
Callsign: HO2814
Additional info:

Date/Name Ship 1997-03-00 COOKIE ZINGER
Manager: Contenedores Pan-Atlantica S.A., Panama, Panama R.P.
Owner: Contenedores Pan-Atlantica S.A., Panama, Panama R.P.
Shareholder:
Homeport / Flag: Panama / Panama R.P.
Callsign: HO2814
Additional info:

Ship Events Data

1962-00-00: Zusterschip was de "Coccinelle", aanvankelijk 'Waalhaven".

1962-03-07: Op 07-03-1962 als YSELHAVEN, zijnde een stalen motorvrachtschip in aanbouw, bouwnummer 119 van de N.V. IJsselwerf te Rotterdam, nog niet gemeten, liggende te Rotterdam, door W. Tromp, ambtenaar bij de Scheepsmetingsdienst te Rotterdam, van haar brandmerk voorzien door het inbeitelen van 11163 Z ROTT 1962 op het achterschip aan B.B. zijde in de achterwand dekhuis, 4.80 m. uit hekplaat, 1.45 m. uit lengteas en 1.45 m. uit dek.

1966-01-13: De Telegraaf 13-01-1966: Nederlands schip betrokken bij zaak Ben Barka. Van onze correspondent ; Parijs, donderdag. Een Nederlands vrachtschip is vermoedelijk nauw betrokken bij de verdwijning van de Marokkaanse oppositieleider Ben Barka. Volgens vrienden van de Marokkaan, die op 29 oktober op klaarlichte dag in het hartje van Parijs werd ontvoerd, zou dit schip — de „IJSELHAVEN" van de rederij Van Uden uit Rotterdam — de dag na de ontvoering met een aantal onbekende passagiers uit Brest naar Casablanca zijn vertrokken. De directeur van deze Rotterdamse onderneming, de heer Ph. van 't Hoff, toonde zich zeer verbaasd bij het horen van deze onthullingen in de zaak-Ben Barka. Hij kon verder geen commentaar geven. Ook kon hij niet de juiste positie van de „IJselhaven" opgeven. Wel verklaarde hij, dat het schip tussen Marokko en Noordfranse havens vaart. Het gezelschap was op de dag van de ontvoering met het vliegtuig uit Perpignan naar Parijs gekomen, waar het om 4 uur landde, 's Avonds om negen uur steeg het toestel, een „Aero- Commandeur", weer op om naar Brest te vliegen.

Ship Masters Data

Images


Description: Yselhaven (1962)
Image type: Photo

Description: Yselhaven 1962
Image type: Photo

Description: Yselhaven 1962
Image type: Photo

Description: 'Inparma Progress' (ex 'Yselhaven')
Image type: Photo

Description: 'Progress' (ex 'Yselhaven')
Image type: Photo

Description: Pauline Marie I 1962 ex Progress ex Inparma Progress ex Yselhaven.
Image type: Photo

Description: Pauline Marie I 1962 ex Progress ex Inparma Progress ex Yselhaven.
Image type: Photo
Sources